ΓΤΤ


Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

Δύο μήνες σε δρόμους-παγίδες!

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΦΟΡΤΟΥ
Στα κυριότερα σημεία - παγίδες του τοπικού οδικού δικτύου στα παράλια και την επαρχία Ελασσόνας, καθώς και στη συλλογή όλων εκείνων των επιστημονικών - τεχνικών στοιχείων που θα επιτρέψουν να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια της φονικής κατολίσθησης και να προωθηθούν οι ανάλογες τεχνικές παρέμβασης στην Κοιλάδα των Τεμπών, επικεντρώνεται πλέον το ενδιαφέρον όλων των αρμόδιων αρχών. Παράλληλα, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η γιγαντιαία προσπάθεια κυβέρνησης, Αυτοδιοίκησης και της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» να διαχειριστούν από κοινού - και στο βαθμό που αναλογεί στην κάθε πλευρά σε μέσα, πόρους και προσωπικό - τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται στο σύνολο του τοπικού οδικού δικτύου, ενόψει των Εορτών, αλλά και ενδεχόμενου κύματος κακοκαιρίας.
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, χθες το πρωί, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στα γραφεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, υπό την προεδρία της νέας γ.γ. Περιφέρειας, κ. Πόπης Γερακούδη, στην οποία πήραν μέρος ο γενικός διευθυντής της, κ. Κ. Μέγας, ο γενικός αστυνομικός διευθυντής Θεσσαλίας, υποστράτηγος Γ. Καμαρινόπουλος, ο διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Περιφέρειας Θεσσαλίας, αρχιπύραρχος Π. Γάτος, εκπρόσωποι της Πολιτικής Προστασίας και της ΔΕΚΕ και υπηρεσιακοί παράγοντες. Παρών και ο «σκιώδης» υπουργός Δημοσίων Έργων της Ν.Δ., βουλευτής Βέροιας κ. Μιχ. Χαλκίδης, ο οποίος ενημερώθηκε εκτενώς από τη γενική γραμματέα Περιφέρειας Θεσσαλίας, κ. Πόπη Γερακούδη, για τα πρώτα μέτρα που ελήφθησαν και το σχεδιασμό αποκατάστασης των ζημιών και ασφαλούς κυκλοφορίας των οχημάτων στις παρακαμπτήριες οδούς.
Μετά το πέρας της σύσκεψης, ο κ. Χαλκίδης δήλωσε: «Πρώτα απ’ όλα, θέλω να εκφράσω τα ειλικρινή συλλυπητήριά μου για την απώλεια του Ιταλού μηχανικού.
Συμμετείχα σε διευρυμένη σύσκεψη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, όπου είχα τη δυνατότητα να ενημερωθώ για τις πρώτες ενέργειες της κυβέρνησης. Απαιτείται -ταχύτατα- να κινητοποιηθεί ο κρατικός μηχανισμός, ώστε άμεσα να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στα Τέμπη.
Κατανοώ τις δυσκολίες και γι’ αυτό και θα παρέχουμε στην κυβέρνηση κάθε δυνατή υποστήριξη. Όμως, δεν θα ανεχτούμε καμία καθυστέρηση που θα προκαλέσει επιβάρυνση στην οικονομία μας, επιπτώσεις στη διακίνηση αγαθών και ταλαιπωρία στις μετακινήσεις των πολιτών ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων».
ΣΗΜΕΙΑ - ΠΑΓΙΔΕΣ
Στη διάρκεια της σύσκεψης παρουσιάστηκαν όλα τα μέχρι τώρα δεδομένα και κυρίως τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο οδικό δίκτυο των Δήμων που δέχονται το μεγαλύτερο όγκο των αυτοκινήτων.
Τα κυριότερα απ’ αυτά εντοπίζονται σε 6 σημεία - παγίδες του παραλιακού οδικού δικτύου - όπου έχουν εντοπιστεί και κατασκευαστικές κακοτεχνίες - σε ένα ρέμα στην ίδια περιοχή, αλλά και σε αντίστοιχες δυσκολίες στους στενούς δρόμους του ορεινού όγκου της επαρχίας Ελασσόνας. Για ορισμένα από αυτά αποφασίστηκε να επισημανθούν με ανάλογη σήμανση και να είναι σε στενή επιτήρηση σε 24ωρη βάση.
Όσον αφορά στους παράδρομους του εθνικού οδικού δικτύου, καταβάλλεται προσπάθεια να διατηρηθούν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, ενώ έχει αποφασιστεί ότι τη γενική ευθύνη διαχείρισης γερανοφόρων, «αλατιέρων» ή όποιου άλλου βαρέως μηχανήματος χρειαστεί να παρέμβει, θα έχει η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, οι όποιες παρεμβάσεις αποφασιστούν να γίνουν στην Κοιλάδα των Τεμπών δεν αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν περάσουν 2 μήνες, ενώ σήμερα αναμένεται να παραδοθούν οι εκτιμήσεις - συμπεράσματα της Επιτροπής των ειδικών επιστημόνων για τα αίτια που προκάλεσαν τη φονική κατολίσθηση. Οι επιστήμονες θα υποδεικνύουν και συγκεκριμένους τρόπους συνολικής αντιμετώπισης των προβλημάτων, που είτε έχουν ήδη δημιουργηθεί είτε εκτιμάται ότι μπορεί να δημιουργηθούν στο μέλλον, με τα συγκεκριμένα έργα (σήραγγες κ.λπ.) που εκτελούνται στην περιοχή. Ο σχεδιασμός αυτός θα αποτελέσει και τον άξονα για άλλες παρεμβάσεις στο τοπικό οδικό δίκτυο.
Πέραν, όμως, του τεχνικού εγχειρήματος, των ανθρώπινων προσπαθειών, της διοικητικής διαχείρισης των προβλημάτων, ο μεγάλος πονοκέφαλος των αρχών φαίνεται να είναι η οικονομική πλευρά του θέματος και κυρίως το ποιος καλείται να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος: η κυβέρνηση ή η εταιρία, οι παρεμβάσεις της οποίας προκάλεσαν την κατολίσθηση με ό,τι ακολούθησε; Στις συμβάσεις παραχώρησης υπάρχουν - και σε ποιο βαθμό λεπτομέρειας - προβλέψεις για τυχόν ανάληψη κόστους ευθύνης; Αυτά είναι ερωτήματα που θέτουν όχι μόνο αυτοδιοικητικοί - που εξαρτώνται άμεσα απ’ τους πόρους της κυβέρνησης - αλλά και απλοί πολίτες, εν μέσω οικονομικής κρίσης. Και οι οποίοι αναρωτιούνται εάν και κατά πόσο υπάρχει η κυβερνητική βούληση και η συμβατική δυνατότητα επαναξιολόγησης των όρων ανάθεσης των έργων. Κάτι, άλλωστε, υπενθύμιζαν, που το ΠΑ.ΣΟ.Κ. προεκλογικά υπερθεμάτιζε...
 
eleftheria.gr