ΓΤΤ


Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010

«Αραχνιασμένη» παράκαμψη αναμένει ολοκλήρωση!

ΑΓΝΩΣΤΟ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝ Ο ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΟΙΝΩΝ
* ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ- ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙ ΣΑΜΑΡΑΚΙΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ
Του Δημ. Κατσανάκη
Εικόνες εγκατάλειψης και πλήρης αδιαφορία για τον χρόνο ολοκλήρωσης ενός έργου, που θα συνέβαλε στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Λάρισα, παρατηρούνται στην κατασκευή της παράκαμψης από την εθνική οδό Λάρισας-Κοζάνης μέχρι την τρίτη γέφυρα Πηνειού, γνωστή και ως γέφυρα Νέας Σμύρνης.
Διαδοχικές παρατάσεις, αυστηρές συστάσεις και ειδικές προσκλήσεις, παρέμβαση της Εισαγγελίας αλλά και επιβολή ποινικής ρήτρας ύψους 400 ευρώ ημερησίως φαίνεται ότι μέχρι σήμερα δεν αποδείχθηκαν ικανά να πείσουν την ανάδοχο εταιρία να ολοκληρώσει το έργο προκαλώντας νευρικό κλονισμό τόσο στις περιφερειακές υπηρεσίες, που καλούνται να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το πρόβλημα, όσο και στους κατοίκους μιας ολόκληρης συνοικίας, αυτής της Παπασταύρου εξαιτίας των τεράστιων προβλημάτων εξόδου από τη συνοικία.
Η κατασκευή της παράκαμψης δημοπρατήθηκε τον Αύγουστο 2005 και έξι μήνες αργότερα, τον Φεβρουάριο 2006 υπογράφτηκε η σύμβαση κατασκευής με την ανάδοχο εταιρία ΕΡΚΑΤ με την υποχρέωση να παραδώσει το έργο με βάση τη σύμβαση τον Αύγουστο 2008. Το έργο όμως δεν παραδόθηκε ούτε στο τέλος του ίδιου χρόνου μετά την εξασφάλιση τρίμηνης παράτασης από την εταιρία, η οποία για άγνωστους λόγους –πιθανότατα οικονομικούς- πάγωσε τις εργασίες και εντός του 2009 παρότι εκκρεμούσε ένα μικρό τμήμα των εργασιών για την ολοκλήρωση του έργου και οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας συνέχιζαν να ανανεώνουν τις παρατάσεις.
Η επιμονή της αναδόχου εταιρίας να μην ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της παρά τις διαδοχικές αυστηρές συστάσεις υποχρέωσε τη Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας να απευθύνει ειδική πρόσκληση μετά τις εθνικές εκλογές για την ολοκλήρωση του έργου μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2010 αυτή τη φορά «με υπαιτιότητα του εργολάβου» επιβάλλοντας ποινή ύψους 400 ευρώ την ημέρα από το τέλος Νοεμβρίου!
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η ειδική πρόσκληση κοινοποιήθηκε και στην Εισαγγελία Λάρισας, η οποία διέταξε προκαταρκτική έρευνα για να διαπιστώσει τις ευθύνες για την καθυστέρηση αποπεράτωσης του έργου.
«Καταβάλλουμε τεράστιες προσπάθειες ώστε να μην κηρυχθεί έκπτωτος ο εργολάβος και το έργο να παραδοθεί» σημείωνε στην «Ε» υπηρεσιακός παράγοντας της Περιφέρειας διευκρινίζοντας πάντως ότι θεωρείται πλέον περισσότερο από ποτέ αναγκαία η λήψη αποφάσεων για την τύχη του έργου εάν η εταιρία δεν ανταποκριθεί μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου –έστω και αν οι χαμηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ημερών καθιστούν απαγορευτική την ασφαλτόστρωση του δρόμου.
ΑΠΟΜΕΝΟΥΝ ΕΛΑΧΙΣΤΑ
Σύμφωνα με την απόφαση ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ το φυσικό αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνει την κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 2 χιλιομέτρων και την κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών και παράλληλων έργων. Πρόκειται για εξαρχής κατασκευή νέας οδού, η οποία προτείνεται να ενταχθεί στο εθνικό οδικό δίκτυο. Περιλαμβάνει τις εξής επιμέρους εργασίες:
* Τυπική διατομή με δύο λωρίδες κυκλοφορίας συνολικού πλάτους 7,5 μέτρων ανά κατεύθυνση, στο τμήμα από Ε.Ο. Λαρίσης-Κοζάνης έως Πάρνηθος και 10 μέτρων στο τμήμα από Πάρνηθος έως κόμβο Ν. Σμύρνης, νησίδα πλάτους 4 μέτρων και πεζοδρόμια πλάτους 3 μέτρων το καθένα.
* Κατασκευή των απαραίτητων μικρών τεχνικών έργων και προβλεπόμενων κόμβων.
* Κατασκευή των οδών Καλοδίκη και Πάρνηθος, της νέας οδού Πάρνηθος, της παράλληλης βοηθητικής οδού και της παραπλεύρου του δακτυλίου (kyklos), καθώς και προστατευτικού αναχώματος.
Οι εργασίες που προβλέπονται περιλαμβάνουν πλήρεις εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών και σήμανσης. Επίσης οι απαραίτητες εργασίες ηλεκτροφωτισμού, του οδικού τμήματος και φωτεινής σηματοδότησης τριών ισόπεδων κόμβων.
Από τις προβλεπόμενες εργασίες απομένουν μόνο η ασφαλτόστρωση σε ένα τμήμα της παράκαμψης και η σήμανση, που αποτελούν ένα μικρό ποσοστό των συνολικών εργασιών –αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο κατά πολλούς δεν κηρύχθηκε έκπτωτος ο εργολάβος.
ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Η πορεία του έργου βρέθηκε προχθές στο επίκεντρο συνάντησης μεταξύ των υπηρεσιακών παραγόντων και του αντιδημάρχου Τεχνικών Εργων Κώστα Σαμουρέλη, ο οποίος μετέφερε την αγανάκτηση των κατοίκων της συνοικίας Παπασταύρου για τα προβλήματα που προκαλούνται καθημερινά στη διασταύρωση της παράκαμψης με την εθνική οδό Λάρισας-Κοζάνης.
Παράλληλα με δηλώσεις του στην «Ε» ανακοίνωσε την απόφαση της Δημαρχιακής Επιτροπής να περιοριστεί το όριο ταχύτητας από τα 50 στα 30 χιλιόμετρα την ώρα στο τμήμα μπροστά από το γήπεδο Αλκαζάρ, να τοποθετηθούν επιβραδυντές ταχύτητας (σαμαράκια) και να κατασκευαστεί μια διάβαση πεζών προκειμένου να περιοριστούν τα προβλήματα των κατοίκων.
Οι αποφάσεις αναμένεται να υλοποιηθούν την επόμενη εβδομάδα παρά τις διαβεβαιώσεις ότι τελικά το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του μήνα.
Σημειώνεται τέλος ότι το θέμα της καθυστέρησης στην παράδοση του έργου αλλά και των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του δήμου θα απασχολήσουν τους κατοίκους της συνοικίας Παπασταύρου στη σημερινή συγκέντρωσή τους στη συνοικία.
eleftheria.gr