ΓΤΤ


Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

Χειρότερα δεν γίνεται

Παρά τις εκπτώσεις η κίνηση στα μαγαζιά της πόλης δεν αυξήθηκε




Της ΕΛΕΝΗΣ ΧΟΛΕΒΑ
Φρούδες αποδείχθηκαν οι ελπίδες των εμπόρων για ανάκαμψη της τοπικής αγοράς κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Παρά τις χαμηλές τιμές, και τις γενναίες εκπτώσεις που αγγίζουν ακόμη και το 70%, οι καταναλωτές λόγω των οικονομικών δυσκολιών δεν φαίνεται να πείσθηκαν με αποτέλεσμα να διανύουμε το τελευταίο δεκαήμερο των εκπτώσεων χωρίς κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα για τα μαγαζιά της πόλης.
Σύμφωνα και με τον πρόεδρο του εμπορικού συλλόγου Τρικάλων κ. Χρήστο Καλλέα, «Η κίνηση ήταν σχετικά αυξημένη τις δύο εβδομάδες πριν, αλλά η αγορά παρά το γεγονός ότι πλησιάζουμε στο τέλος των εκπτώσεων δεν έχει ακόμη «ζεσταθεί». Ίσως οι περισσότεροι να σκέφτονται να κάνουν τις αγορές τους τις τελευταίες ημέρες των εκπτώσεων όμως πραγματικά οι τιμές είναι τόσο χαμηλές που δεν χρειάζεται να περιμένουν. Από την άλλη ελπίζουμε ότι έστω και την τελευταία στιγμή οι καταναλωτές θα προβούν σε αγορές ενόψει και του Πάσχα που φέτος είναι αρκετά νωρίς».
Μία βόλτα στις βιτρίνες είναι αρκετή για να διαπιστώσει κανείς ότι οι τιμές κυμαίνονται πολύ χαμηλά σε σχέση με άλλες χρονιές. Οι εκπτώσεις στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούν το 50% στα καταστήματα της πόλης ενώ ακόμη υπάρχει πλούσια γκάμα προϊόντων.
Εμπορική ακαμψία
Η κατάσταση που επικρατεί στα Τρίκαλα, περιγράφεται πάντως από τους εμπόρους σε πανελλαδικό επίπεδο. Σύμφωνα και με ανακοίνωση της ΕΣΕΕ που έδωσε στη δημοσιότητα ο επίτιμος πρόεδρος της ΟΕΣΘ κ. Ηρακλής Μπλουγούρας, «Άφαντοι είναι οι καταναλωτές από τα μαγαζιά των μεγάλων και μικρών αγορών από τις αρχές του Φεβρουαρίου, ενώ η υποχώρηση του τζίρου των χειμερινών εκπτώσεων υπολογίζεται να κυμανθεί μεταξύ 15% έως και 20% σε σχέση με την περσινή περίοδο. Τα «υπερβολικά» ποσοστά εκπτώσεων και οι «τιμές ευκαιρίας» δεν έπεισαν το καταναλωτικό κοινό να αγοράσει και δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, με συνέπεια οι μισές επιχειρήσεις να έχουν μπει σε περιπέτειες ρευστότητας και αρκετές δύσκολα θα ανακάμψουν».
Όπως τονίζεται και στην ανακοίνωση της ΕΣΕΕ, «Χαρακτηριστικό στοιχείο του αρνητικού κλίματος είναι η μεγάλη μείωση της ίδρυσης νέων εμπορικών επιχειρήσεων από την αρχή του έτους. Στη δραστική μείωση των λιανικών πωλήσεων το τελευταίο διάστημα συνέβαλλαν κυρίως οι ασαφείς ανακοινώσεις των νέων φορολογικών, ασφαλιστικών και εργασιακών μέτρων, οι οποίες δημιούργησαν ακόμα μεγαλύτερη αβεβαιότητα και δυσφορία στον Έλληνα καταναλωτή».

Η ΕΡΕΥΝΑ 18 Φεβρουαρίου 2010, αρ. φύλλου 15431, σελίδα 10