ΓΤΤ


Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

Στο Πολεοδομικό Συγκρότημα του Βόλου * Ανοιχτό το ενδεχόμενο συνέχισης των κινητοποιήσεων των τελωνειακών
Αν και μικρές, για την ώρα Οι πρώτες απώλειες στα πρατήρια υγρών καυσίμων

γράφει Η Σ.Χ.

Μετά από δύο ημέρες αναμονής των οδηγών στα πρατήρια υγρών καυσίμων στην περιοχή του Βόλου, χθες δεύτερη ημέρα της απεργίας των τελωνειακών δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερα προβλήματα.
Μόνο δύο πρατήρια υγρών καυσίμων στο πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου, «ξέμειναν» από αμόλυβδη βενζίνη και πρόβλημα αναμένεται να υπάρξει μόνο αν συνεχιστεί η απεργία. Πάντως μέχρι και αργά χθες το βράδυ συνεδρίαζε η Ομοσπονδία αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.
Χθες η κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων ήταν σαφώς λιγότερη σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες. Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος των βενζινοπωλών στη Μαγνησία, κ. ’γγελος Τσαβές «μετά τις μεγάλες ουρές την Καθαρή Δευτέρα και την Τρίτη, χθες η κίνηση ήταν εμφανώς πιο ομαλή, χωρίς να δημιουργηθούν ιδιαίτερα προβλήματα και ουρές». Έλλειψη στη βενζίνη παρουσίασαν μέχρι και χθες το βράδυ μόνο δύο πρατήρια στο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης, ενώ στην περιφέρεια δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα. Σύμφωνα με τον κ. Τσαβέ δεν αναμένεται να παρουσιαστούν προβλήματα αν οι τελωνειακοί λήξουν την απεργία σήμερα τα μεσάνυχτα.
Πάντως, μέχρι και χθες αργά το βράδυ η Ομοσπονδία των Τελωνειακών συνεδρίαζε στην Αθήνα, ώστε να αποφασίσει για την συνέχιση ή μη των κινητοποιήσεων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του τοπικού συλλόγου, Σωτήρη Καψιώχα και χθες το ποσοστό της απεργίας άγγιξε το 100%. Το Τελωνείο του Βόλου λειτουργεί με προσωπικό ασφαλείας και γίνονται εκτελωνίσεις μόνο για εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις, όπως για τα εφόδια του στρατού, την τροφοδοσία καυσίμων του Νοσοκομείου και των «δελφινιών» και πλοίων που πραγματοποιούν δρομολόγια για τα νησιά των Βορείων Σποράδων.
Οι τελωνειακοί δηλώνουν ενάντιοι σε οποιαδήποτε μείωση των αποδοχών τους, αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, ενώ ζητούν την αυτοτελή φορολόγηση του επιδόματος Δικαιώματος Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών (ΔΕΤΕ), σύμφωνα με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Όπως σημειώνουν οι τελωνειακοί το συγκεκριμένο επίδομα το πληρώνει ο εισαγωγέας και όχι ο φορολογούμενος, ώστε ο υπάλληλος να πάει εκτός ωραρίου στο χώρο του, προκειμένου να διευκολυνθεί το εμπόριο.
Η κυβέρνηση σκοπεύει να εντάξει τη φορολόγηση του επιδόματος σε κλίμακα, κάτι που σημαίνει ο τελωνειακός θα χάσει το μήνα κατά μέσο όρο ποσό που θα φτάσει τα 500 ευρώ και συνολικά το χρόνο τα 6.000 ευρώ. Ο τελωνειακός κατά μέσο όρο λαμβάνει 2.500 ευρώ το μήνα, από τα οποία τα 1.000 με 1.200 ευρώ είναι ο βασικός μισθός και το υπόλοιπο ποσό είναι επιδόματα.
Παράλληλα όταν βγουν στη σύνταξη παίρνουν 1.700 ευρώ χωρίς να προσμετρώνται τα επιδόματα. Πλέον οι τελωνειακοί όταν συνταξιοδοτηθούν για να πάρουν το εφάπαξ θα πρέπει να περιμένουν ακόμα και δύο χρόνια, την στιγμή που οι κρατήσεις που τους γίνονται για να τους δοθεί το βοήθημα όταν φύγουν από την ενεργό δράση, επαρκούν για 25 χρόνια υπηρεσίας και όχι για την 35ετία.
NEOSTYPOS.GR