ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΑΜΕΤΡΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ Ι.Χ.Ε. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | |
* Έρχονται νέες αυξήσεις ασφαλίστρων τον Ιούνιο, αλλά και δεύτερο «κύμα» στα τέλη του χρόνου | |
Της Λένας Κισσάβου | |
![]() Ένα ίσως ασυνήθιστο, για τα μέχρι σήμερα δεδομένα, φαινόμενο στις τιμές των ασφάλιστρων αυτοκινήτων, παρατηρείται τελευταία και αντιμετωπίζεται με έκπληξη από τους κατόχους οχημάτων. Διαπίστωσαν ότι οι μεγάλου οικονομικού μεγέθους και –κυρίως- πολυεθνικές ασφαλιστικές εταιρίες προσφέρουν φθηνότερα ασφάλιστρα της τάξεως από 10 μέχρι και 30%, απ’ ό,τι άλλες μικρότερες ελληνικές εταιρίες, ανατρέποντας αυτό που γνωρίζαμε εδώ και χρόνια, ότι δηλαδή οι μεγάλες ασφαλιστικές ασφαλίζουν με ακριβότερα ασφάλιστρα τα οχήματα, από ό,τι άλλες μικρότερου οικονομικού μεγέθους και ορίων δράσης. Και τι προέκυψε από αυτό; Οι οδηγοί που μέχρι σήμερα έψαχναν να ασφαλίσουν τα αυτοκίνητά τους σε μικρότερες και –άρα- φθηνότερες εταιρίες, κάνουν τώρα στροφή 180 μοιρών. Αναζητώντας το λόγο αυτής της ξαφνικής αλλαγής, ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος, κ. Δημήτρης Παπανικολάου, μας είπε πως οφείλεται στην εφαρμογή του παραμετρικού τιμολογίου υποστηρίζοντας συγκεκριμένα: «Το παραμετρικό τιμολόγιο, που εφαρμόζουν οι μεγάλες πολυεθνικές ασφαλιστικές εταιρίες, έχοντας τα κεφάλαια και την τεχνογνωσία να το κάνουν, προσφέρει πολλές ελαφρύνσεις στους ασφαλιζόμενους, ανάλογα με την ηλικία τους, το επάγγελμά τους, το αν είναι έγγαμοι... κ.ά. Για παράδειγμα συμφέρει τον ασφαλιζόμενο να είναι παντρεμένος γιατί αποτελεί κριτήριο μείωσης του συνολικού ποσού ασφάλισης του αυτοκινήτου του, καθώς ένας άγαμος και 25άρης πληρώνει περισσότερα για το ίδιο αυτοκίνητο με τις βασικές καλύψεις, από έναν έγγαμο 25άρη. Φθηνότερα από αυτούς πληρώνει ο έγγαμος 40άρης με το ίδιο αυτοκίνητο, διότι και η ηλικία αποτελεί κριτήριο μείωσης ασφαλίστρων. Όσο μεγαλύτερος σε ηλικία είναι ένας οδηγός τόσο φθηνότερα ασφάλιστρα θα πληρώνει. Επίσης κριτήριο κόστους των ασφαλίστρων αποτελεί και η μάρκα του αυτοκινήτου καθώς και οι ίπποι του. Όσο περισσότεροι είναι οι ίπποι τόσο μειώνεται το κόστος των ασφαλίστρων καθώς θεωρείται ότι ένα αυτοκίνητο περισσότερων ίππων είναι και πιο ασφαλές». ΚΡΙΤΗΡΙΑ Αναλυτικότερα ο κ. Παπανικολάου αναφέρει: «Το παραμετρικό τιμολόγιο, αφορά σε ένα σύνολο κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη για το ποσό που καλείται να πληρώσει ο ασφαλιζόμενος, τα οποία δεν υπήρχαν μέχρι και σήμερα στην Ελλάδα. Εφαρμόζονται από ασφαλιστικές εταιρίες που έχουν την τεχνογνωσία και τα κεφάλαια. Πρόκειται για κριτήρια που ήδη ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αντίστοιχα θα ενσωματωθούν και στις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρίες. Αυτά θα είναι αυστηρά και βασισμένα σε μια διαφορετική λογική από αυτή που έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Για παράδειγμα αφορούν στην ηλικία του ασφαλισμένου, το επάγγελμά του, τα χιλιόμετρα που κάνει με το αυτοκίνητό του, αν είναι παντρεμένος, αν έχει παιδιά κ.ά. Το κόστος των ασφαλίστρων που θα πληρώνει ο ασφαλισμένος θα ορίζεται ανάλογα με την κατηγορία που ανήκει σε σχέση με τα εν λόγω στοιχεία. Κάθε εταιρία βέβαια θα έχει τη δική της πολιτική και αντίστοιχα τα ποσοστά έκπτωσης των ασφαλίστρων ανά κατηγορία». Ενδεικτικά και με κριτήριο την ηλικία του ασφαλισμένου, ο κ. Παπανικολάου μας παρουσιάζει το κόστος των ασφαλίστρων εταιρίας που το έχει υιοθετήσει σήμερα: «Για ένα αυτοκίνητο AUDI, δέκα ίππων και ίδιας παλαιότητας, με απλές καλύψεις και με ισχύ εξαμήνου, οι γεννημένοι το 1985 (24 ετών) πληρώνουν 230 ευρώ, οι γεννημένοι το 1975 (34 ετών σήμερα) 184 ευρώ, οι γεννημένοι το 1965 (44 ετών) 176 ευρώ, οι γεννημένοι το 1955 (54 ετών) 161 ευρώ και οι γεννημένοι το 1945 (64 ετών) 154 ευρώ. Να σημειωθεί ότι οι περισσότερες εταιρίες δεν ασφαλίζουν οδηγούς άνω των 70 ετών, αλλά ακόμη κι αν το κάνουν θα βάζουν επασφάλιστρο, δηλαδή επιπλέον ασφάλιση». Σύμφωνα με τον κ. Παπανικολάου, η λογική του μεγαλύτερου κόστους ασφαλίστρων στις νεότερες ηλικίες βασίζεται στις στατιστικές που παρουσιάζουν ότι τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα προκαλούνται ή έχουν θύματά τους, άτομα ηλικίας από 18 έως και 35 ετών. Άρα, επειδή υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα στους νεότερους σε ηλικία οδηγούς να χρειαστούν τις παροχές που καλύπτει η ασφάλειά τους, αντίστοιχα οι εταιρίες ζητούν από αυτούς να καταβάλλουν περισσότερα χρήματα. ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΣΕ ΓΥΝΑΙΚΕΣ Παρατηρείται επίσης από μεγάλες ασφαλιστικές εταιρίες, να κάνουν μειώσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτων σε γυναίκες οδηγούς. Κι αυτό γιατί θεωρούν ότι οι γυναίκες οδηγοί είναι πιο προσεκτικές από τους άνδρες. Μπορεί η διαφορά στην τιμή του ασφαλιστηρίου συμβολαίου μεταξύ ανδρών και γυναικών να είναι μικρή, όπως αναφέρει ο κ. Παπανικολάου, περίπου στο 1 ευρώ, αλλά με αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζεται η προσεκτικότερη οδήγησή τους. ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Σε 400.000 με 500.000 υπολογίζεται ότι είναι σήμερα τα ανασφάλιστα οχήματα στη χώρα μας κι αυτό λόγω της άρνησης των οδηγών να ανταποκριθούν σε αυτή την υποχρέωση. Όμως αυτοί θα πρέπει στο εξής να το ξανασκεφτούν πολύ καλά καθώς σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, αν (ο μη γένοιτο) προκαλέσουν ατύχημα, το αυτοκίνητο θα κατάσχεται την ίδια στιγμή από την Τροχαία. Άλλωστε και τα πρόστιμα είναι τσουχτερά. Συγκεκριμένα για τα Ι.Χ. ανασφάλιστα επιβατικά αυτοκίνητα το πρόστιμο ανέρχεται στα 600 ευρώ ενώ αφαιρείται και το δίπλωμα οδήγησης. ΝΕΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ Σύμφωνα με τον κ. Παπανικολάου τον Ιούνιο θα έρθει το πρώτο κύμα αυξήσεων των ασφαλίστρων αυτοκινήτων, για να ακολουθήσει το δεύτερο στα τέλη του 2010. Ο λόγος είναι η αύξηση του ποσού των καλύψεων των ασφαλισμένων για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές। Όσο αφορά στις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρίες η αύξηση προβλέπεται να είναι μεγαλύτερη των πολυεθνικών κι αυτό γιατί θα πρέπει να καλύψουν το αποθεματικό τους, ενώ αντίστοιχα οι πολυεθνικές έχουν τα απαραίτητα αποθέματα και δεν θα προβούν σε μεγάλες αυξήσεις, τόνισε ο κ. Παπανικολάου. www.eleftheria.gr |