Αναταράξεις φέρνει στην αγορά του φρέσκου γάλακτος η οικονομική κρίση και κάνει τους επικεφαλής των γαλακτοβιομηχανιών του Νομού μας να επαναπροσδιορίζουν την πολιτικής τους. Σύμφωνα δε με πρόσφατη μελέτη της Hellastat για την εγχώρια αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων παρατηρείται στροφή των καταναλωτών στο γάλα υψηλής παστερίωσης. Είναι ενδεικτικό ότι το 2008 οι πωλήσεις φρέσκου γάλακτος υποχώρησαν κατά 2,3% σε όγκο έναντι του 2007, ενώ μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2009 σημειώθηκε περαιτέρω κάμψη 3,1% σε ετήσια βάση, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα υψηλής παστερίωσης. H χαμηλή ζήτηση φρέσκου γάλακτος έχει καταστήσει την παραγωγή του ασύμφορη λόγω των υψηλών επιστροφών σε παραγωγούς και εμφιαλωτές. Επιπλέον, το γάλα υψηλής παστερίωσης παρουσιάζει το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης διάρκειας ζωής, ενώ προσφέρει στις βιομηχανίες υψηλότερα περιθώρια κερδοφορίας. Συνεπώς, οι εταιρίες οδηγούνται στη σταδιακή αντικατάσταση της παραγωγής φρέσκου γάλακτος από γάλα υψηλής παστερίωσης, το οποίο καθίσταται πλέον βασικό πεδίο ανταγωνισμού.
e-enimerosi.gr