ΜΕΙΩΘΗΚΕ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ Ι.Χ. ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ | |
* Το αστικό ΚΤΕΛ κερδίζει νέους επιβάτες, χάνει όμως παλαιούς για τον ίδιο λόγο: την περικοπή εξόδων | |
Της Λένας Κισσάβου | |
Ένα ποσοστό πολιτών, λόγω της μεγάλης αύξησης της τιμής της βενζίνης έχει μειώσει κατά πολύ τις μετακινήσεις του μέσα στην πόλη με το αυτοκίνητο, προτιμώντας το αστικό λεωφορείο. Αποτέλεσμα να προστεθεί στο επιβατικό κοινό των αστικών λεωφορείων ένας αριθμός πολιτών που μέχρι πρότινος δεν τα χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις του. Όμως παρόλο που τα σκαλιά των αστικών συγκοινωνιών ανεβαίνουν πολλοί, ταυτόχρονα είναι αρκετοί κι εκείνοι που …κατεβαίνουν, προτιμώντας τις πεζή μετακινήσεις σε ένα γενικότερο πλαίσιο περικοπών των εξόδων τους. Οι δύο αυτές αντίθετες τάσεις, του επιβατικού κοινού, που παρατηρεί ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ κ. Μιχάλης Σακελλαρίου, κρατούν τον αριθμό των πολιτών που προτιμά το λεωφορείο σταθερό, χωρίς να εμφανίζει αύξηση. Αναλυτικότερα αναφέρει: «Υπάρχει σίγουρα μια μερίδα νέων επιβατών στα αστικά λεωφορεία, που αποφάσισαν να μειώσουν τα έξοδά τους στην κατανάλωση βενζίνης στο αυτοκίνητό τους, αλλά και τα έξοδα που χρειαζόταν για το κόστος των χώρων στάθμευσης στην πόλη. Αυτοί διαπίστωσαν ότι με το λεωφορείο κερδίζουν χρήμα, χρόνο, αλλά φυσικά και λιγότερη ταλαιπωρία. Αντίθετα και επίσης στο πλαίσιο των περικοπών των εξόδων τους, μείωσαν τις μετακινήσεις τους με το λεωφορείο οι πολίτες που πάντα το χρησιμοποιούσαν. Και εννοώ ότι δεν είναι τόσο συχνές πια όσο παλαιότερα, οι έξοδοί τους από το σπίτι, παρά μόνο οι απαραίτητες». Σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, αύξηση του επιβατικού κοινού στα αστικά λεωφορεία στη Λάρισα δεν υπάρχει, αλλά αυξήθηκαν κατά 50% τα λειτουργικά έξοδα της επιχείρησης, όπως δηλώνει ο κ. Σακελλαρίου, με αποτέλεσμα να βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο αναζήτησης λύσεων που θα βοηθήσουν τη βιωσιμότητά της. «Εξαντλούνται τα περιθώρια να διατηρήσουμε την τιμή του εισιτηρίου στις ίδιες τιμές…» υποστηρίζει ο κ. Σακελλαρίου και συμπληρώνει: «Το κόστος του πετρελαίου αυξήθηκε κατά 50% ενώ από τον Ιούλιο ο ΦΠΑ θα ανέλθει στο 23%. Το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης έχει αυξηθεί κατά πολύ, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχα αύξηση των εσόδων της. Προσπαθούμε να συγκρατήσουμε το κόστος του εισιτηρίου και μάλιστα σε αυτή τη δύσκολη εποχή για όλους…». Να σημειωθεί ότι σήμερα ο στόλος του αστικού ΚΤΕΛ αριθμεί 51 λεωφορεία, ενώ κάθε χρόνο αυξάνεται λόγω των νέων αναγκών της πόλης και προκαλούνται από την επέκτασής της. ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ Ένα καλό που έκανε στην πόλη η οικονομική κρίση είναι ότι βοήθησε έστω σε μια μικρή μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζει. Όσο περισσότεροι εγκαταλείπουν τα αυτοκίνητά τους, για να μην ξοδέψουν βενζίνη άσκοπα, τόσο μειώνεται η κίνηση οχημάτων στο κέντρο της πόλης. Όσο περισσότεροι σκέφτονται πλέον ότι για εκατό μέτρα δεν αξίζει να μετακινηθούν με το αυτοκίνητό τους και προτιμούν να περπατήσουν ή να πάρουν λεωφορείο ή ακόμη και ποδήλατο, τόσο μειώνεται το κυκλοφοριακό, η μόλυνση του περιβάλλοντος και η ταλαιπωρία τους. Σύμφωνα με την πρόεδρο του Σωματείου Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων Λάρισας και αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, κ. Έλλη Παπαδοπούλου, η κατανάλωση της βενζίνης στη Λάρισα μειώθηκε κατά 35% με 40% και οι οδηγοί σκέφτονται περισσότερο από ποτέ άλλοτε και μετρούν σε κόστος τις μετακινήσεις τους. Η ίδια παρατηρεί ότι οι περισσότεροι έκοψαν κυρίως τις μετακινήσεις εκτός πόλης και τις εκδρομές τους με το αυτοκίνητο, καθώς η βενζίνη, τα διόδια και τα λοιπά έξοδα που θα κάνουν σε μια εξόρμηση τους είναι αυξημένα από ότι παλαιότερα και δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτά. eleftheria.gr |