| Πριν από δεκαπέντε περίπου, χρόνια, μια είδηση ήρθε να αναστατώσει τη νωχελική τοπική κοινωνία. Του Λάζαρου Μάμαλη Γερμανοί επενδυτές, εμφανίστηκαν μέσω Τρικαλινών αντιπροσώπων στην τοπική κοινωνία, δηλώνοντας την πρόθεσή τους, να κατασκευάσουν αεροδρόμιο στην περιοχή. Το αεροδρόμιο, δεν βαπτίστηκε απλώς, «Μετεώρων», αλλά χωροθετήθηκε κιόλας, σε κοινοτικές (τότε) εκτάσεις στο Διαλεκτό και στο Μικρό Κεφαλόβρυσο. Το αεροδρόμιο θα γίνονταν με ιδιωτικά κεφάλαια με στόχο, αφενός τη μεταφορά νωπών αγροτικών προιόντων στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης και αφετέρου την εξυπηρέτηση της τουριστικής κίνησης στα Μετέωρα και την ευρύτερη περιοχή. Για λόγους που έχουν συζητηθεί κατά το παρελθόν, το αεροδρόμιο των «Μετεώρων» δεν έγινε. Δεν υπήρχε το απαραίτητο νομικό πλαίσιο, δεν υπήρχε πραγματική διάθεση, δεν υπήρχαν οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις, δεν υπήρχε πολιτική βούληση. Οι εξηγήσεις που δόθηκαν ήταν πολλές… Πάντως, η αλήθεια είναι ότι η ιδέα της δημιουργίας πολιτικού αεροδρομίου με ιδιωτικά κεφάλαια στα Τρίκαλα χλευάστηκε από πολλούς. Το τοπικό πολιτικό σύστημα, αλλά και η κοινωνία γενικότερα, ήταν μάλλον ανώριμη να αποδεχθεί τη σοβαρότητα μίας τέτοιας προοπτικής. Έγινε στην Καρδίτσα Αυτή είναι εν ολίγοις, η ιστορία της μη δημιουργίας αεροδρομίου στα Τρίκαλα. Στα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε μέχρι σήμερα, το πολιτικό αεροδρόμιο της Θεσσαλίας χωροθετήθηκε και ήδη λειτουργεί στη Νέα Αγχίαλο της Μαγνησίας. Δεν είναι όμως, μόνο η Ανατολική Θεσσαλία που έχει αεροδρόμιο. Ήδη κατασκευάζεται και θα παραδοθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο και το αεροδρόμιο της Δυτικής Θεσσαλίας. Πρόκειται για το νέο πεδίο προσγείωσης ελαφρών αεροσκαφών, γνωστό και ως μικρό αεροδρόμιο που άρχισε να κατασκευάζεται αυτές τις ημέρες στο Δημοτικό Διαμέρισμα Μυρίνης. Ο διάδρομος προσγείωσης θα έχει μήκος 681 μέτρα και πλάτος 20 μέτρα, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει επίσης την κατασκευή πύργου ελέγχου, κτιρίου για τους εργαζόμενους και στέγαστρο για τη στάθμευση των αεροσκαφών. Πρόκειται, για ένα αεροδρόμιο κατηγορίας D στο οποίο μπορεί να προσγειωθεί ό, τι και στα συνήθη αεροδρόμια των νησιών του Αιγαίου. Εκατέρωθεν του διαδρόμου προσγείωσης θα υπάρχουν χωμάτινοι διάδρομοι ασφαλείας με τις ίδιες διαστάσεις. Η υποδομή κατασκευής του βασικού διαδρόμου προσγείωσης - απογείωσης θα έχει τις προδιαγραφές ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στην ανάγκη μελλοντικής επέκτασης του κατά περίπου 450 μέτρα. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις θα είναι βιοκλιματικές και θα έχουν ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά. Ο προϋπολογισμός για την κατασκευή του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης, φτάνει στα 600.000 ευρώ, ενώ άλλα 300.000 ευρώ υπολογίζεται ότι θα κοστίσει η κτιριακή υποδομή. Μακροπρόθεσμα, το αεροδρόμιο του Κάμπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλους τομείς της αεροπλοΐας, εφόσον φυσικά υπάρξει η ανάλογη ζήτηση, όπως στους τομείς της μεταφοράς εμπορευμάτων, αλλά και των μικρών επιβατικών πτήσεων. Προϊόντα της Δυτικής Θεσσαλίας, μπορούν να φεύγουν απευθείας με πτήσεις cargo για τις χώρες της Ευρώπης, ό,τι δηλαδή, προβλέπονταν να γίνει και με το αεροδρόμιο «Μετεώρων» στο δήμο Φαλώρειας. Μήπως, πρόκειται για άλλη από τις πολλές ιστορίες χαμένων ευκαιριών στο νομό Τρικάλων; | |