Η ΚΡΙΣΗ ΕΦΕΡΕ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ | |
* Καθώς οι Λαρισαίοι έκοψαν τη βραδινή διασκέδαση | |
Του Δημήτρη Βάλλα | |
Η γνωστή παροιμιώδης έκφραση των Αρχαίων Ελλήνων «ουδέν κακόν αμιγές καλού» ή όπως λένε και οι Εγγλέζοι «κάθε σύννεφο έχει και μια ασημένια επένδυση» (every cloud has a silver lining) εδώ φαίνεται να βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή της καθώς η οικονομική κρίση που τον τελευταίο καιρό μαστίζει τη χώρα μας έφερε και μια αισθητή μείωση των τροχαίων ατυχημάτων ιδιαίτερα τις μεταμεσονύχτιες ώρες με αποτέλεσμα να έχουμε λιγότερα περιστατικά. Το γεγονός αποδίδεται στην οικονομική κρίση που έφερε μία μεγάλη πτώση στη λεγόμενη νυχτερινή διασκέδαση και αναγκαστικά στις μετακινήσεις από και προς τα νυχτερινά κέντρα που συνήθως ούτε λίγο, ούτε πολύ γινόταν υπό την επήρεια αλκοόλ. Η Λάρισα συνήθως μετά τις 11 το βράδυ έσφυζε από ζωή και το κέντρο της ήταν γεμάτο από κόσμο που εκείνη την ώρα ξεκινούσε ουσιαστικά την πρώτη γεύση της διασκέδασής του από τις κεντρικές καφετέριες για να καταλήξει το βράδυ στα γνωστά ξενυχτάδικα. Τώρα τέτοια ώρα η πόλη έχει ερημώσει και τίποτα πια δεν θυμίζει τις...ένδοξες παλιές ημέρες καθώς οι περισσότεροι αρχίζουν και τελειώνουν τη διασκέδασή τους στην καφετέρια και έπειτα πηγαίνουν στο σπίτι. Οι επαγγελματίες που γνωρίζουν καλά τη νύχτα κάνουν λόγο για «μεγάλο κακό» και για μία μείωση της κίνησης που φθάνει ακόμα και στο 70%! ΛΙΓΟΣΤΕΨΑΝ ΟΙ ΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΚΑΒ Η μείωση όμως της κίνησης στα νυχτερινά κέντρα έφερε και λιγότερες κλήσεις στο ΕΚΑΒ Λάρισας, οι άνθρωποι του οποίου τα βράδια περνούσαν κυριολεκτικά δύσκολες ώρες καθώς δεν προλάβαιναν να τρέχουν στα ατυχήματα. «Πράγματι, θα μας πει ο διευθυντής του ΕΚΑΒ Λάρισας, κ. Δημήτρης Παπαγγελής, έχουμε αισθητή μείωση των τροχαίων κυρίως τις μεταμεσονύχτιες ώρες από 2 έως 5 το πρωί, με αποτέλεσμα λιγότερους θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς. Τα ατυχήματα έχουν κατά πολύ λιγοστέψει ιδιαίτερα τις καθημερινές. Αιτία και αφορμή για τα ατυχήματα της νύχτας ήταν κυρίως η χρήση αλκοόλ και είχαμε συνήθως πολλές εκτροπές λόγω μέθης, τόσο αυτοκινήτων, όσο και μοτοσικλετών. Βέβαια εμείς κάθε βράδυ είμαστε σε επιφυλακή με βάρδια που διαθέτει μία πλήρως εξοπλισμένη κινητή μονάδα με γιατρό και τρία συνοδευτικά ασθενοφόρα, όμως, αυτό το κακό που γινόταν κάθε νύχτα ακόμα και καθημερινές με τα τροχαία, δεν γίνεται πλέον...». Πέρα όμως από αυτό, η οικονομική κρίση έφερε και περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων με εμπλοκή Ελλήνων που ταξίδευαν στο εξωτερικό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για τα ατυχήματα στο εξωτερικό από αυτοκίνητα με ελληνικές πινακίδες που διακανονίστηκαν από τα Γραφεία Διεθνούς Ασφάλισης και τους ανταποκριτές-διακανονιστές τους. Τα ατυχήματα αυτά σημειώνουν ελαφρά μείωση, 1.421 ατυχήματα το 2009 έναντι 1.479 το 2008 (μείωση 4%), οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στην οικονομική κρίση που έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό των εξαγωγών -μεταφορών και γενικά της κυκλοφορίας στο εξωτερικό. Μεταξύ των χωρών στις οποίες συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα από αυτοκίνητα με ελληνικές πινακίδες, σταθερά την πρώτη θέση κατέχει η Ιταλία (με το 21% των ατυχημάτων) και ακολουθούν, η Αλβανία (με το 18% των ατυχημάτων), η Γερμανία (με το 13% των ατυχημάτων) και η Ρουμανία (με το 12% των ατυχημάτων). eleftheria.gr |