ΣΕ «ΑΝΘΗΣΗ» Η ΑΓΟΡΑ | |
Ε. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ | |
Μέρες ποδηλάτου ζει η Λάρισα, φέτος περισσότερο από άλλες χρονιές. Η οικονομική κρίση και η αύξηση της βενζίνης, είναι ένα μέρος των αιτίων, αλλά είναι κι άλλα. Η αυξανόμενη τάση για χρήση του ποδηλάτου στην πόλη και για λόγους γυμναστικής, η γενικότερη προπαγάνδα που γίνεται υπέρ του ποδηλάτου και κατά του αυτοκινήτου, η αλλαγή των συνθηκών ζωής. Με πέντε καταστηματάρχες συζήτησε η «Ε» οι οποίο διαπιστώνουν γενικά καλή κίνηση στην αγορά, αλλά ο καθένας προσθέτει και τη δική του πρόταση και εξήγηση. Τα παιδιά πάντα ήταν οι καλύτεροι πελάτες, ειδικά αυτό το διάστημα που τελειώνουν τα σχολεία. Φέτος όμως προστέθηκαν και άλλες δύο ηλικιακές ομάδες αγοραστών: Οι 25 έως 40 ετών και οι άνω των σαράντα. Αρκετοί, μιλούν στους καταστηματάρχες για την επιλογή τους αυτή, βάζοντας πρώτα την άνοδο της βενζίνης. Από το Μάρτιο ξεκινά η περίοδος μέχρι και το Σεπτέμβριο. Οι τιμές από 250- 300 μέχρι και 500 ευρώ για τα καλά ποδήλατα, αλουμινίου, αντοχής στο χρόνο και χωρίς να παθαίνουν συνεχείς φθορές. Υπάρχουν και ποδήλατα κάτω των 100 ευρώ. Μερικοί αγοραστές μάλιστα λαμβάνουν υπόψη ακόμα και τα δέκα ευρώ λιγότερο, που μπορεί να τους στοιχίσει. Πωλούνται όμως και ακριβά άνω των 1000 ευρώ για αγώνες και για την κίνηση στην πόλη, με πιο ποιοτικά υλικά, με ηλεκτροκίνηση, αμορτισέρ κλπ. Ελάχιστοι βέβαια τα αγοράζουν. Από πλευράς αξεσουάρ που αγοράζονται, τα περισσότερα είναι φώτα και ελάχιστοι αγοράζουν π. χ. ποδηλατικά κράνη. Τα σκήπτρα στην παραγωγή ποδηλάτων παγκοσμίως κατέχει η Ταϊβάν, όπου κατασκευάζονται οι σκελετοί όλων των γνωστών οίκων ποδηλάτου. Γενικά οι μεγάλες εταιρίες τα κατασκευάζουν πλέον σε χώρες που είναι φθηνό το εργατικό δυναμικό και το κόστος γενικότερα. Ποδήλατα συναρμολογούνται όμως και στην Ελλάδα και στη Λάρισα. Κοινή συνισταμένη των παρατηρήσεων των περισσότερων επαγγελματιών του ποδηλάτου στη Λάρισα: Να βελτιωθούν οι υποτυπώδεις πεζόδρομοι της Λάρισας και να επεκταθούν. Όχι όπως είναι στην Παπαναστασίου, πάνω στο πεζοδρόμιο, μαζί με τους πεζούς. Διαφύλαξη των ποδηλατόδρομων, να μη παρκάρουν αυτοκίνητα και μηχανάκια. Οι καλύτεροι ποδηλατοδρόμοι θα δώσουν ώθηση και στην αγορά και κυκλοφορία ποδηλάτων, ακόμα και τους χειμερινούς μήνες. Οι ποδηλάτες, που δεν έχουν εμπειρία κίνησης σε δρόμους όπως της Λάρισας- στενούς και με συνεχή ροή οχημάτων- φοβούνται να κινηθούν. Π. χ. η οδός Υψηλάντου, δεν μπορεί να διαπεραστεί με ποδήλατο από το ύψος της πλατείας Γιάννη Πατέρα στον Αγ. Κωνσταντίνο, μέχρι τη διασταύρωση με την Ηρ. Πολυτεχνείου. Αδύνατο. Η Φαρσάλων, επίσης δεν είναι εύκολο να περαστεί με ποδήλατο. Η Λάρισα χρειάζεται κι άλλους ποδηλατόδρομους κι είναι ιδανικός τόπος για ποδήλατα, με προϋποθέσεις... http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=19817&pid=7&CategoryID=7 |