| |||||
Του Λάζαρου Μάμαλη Αυτή η διαφήμιση, όπως άλλωστε, κάθε διαφήμιση, έλεγε μόνο τη μισή αλήθεια. Γιατί, όντως, τα μεγάλα οδικά έργα ελαχιστοποιούν τις αποστάσεις και διευκολύνουν τις οικονομικές και πολιτιστικές σχέσεις συνεργασίες μεταξύ των περιοχών από τις οποίες διέρχονται. Έχουν επομένως και οικονομικό αντίκρισμα. Αυτά όλα σε ένα θεωρητικό επίπεδο, γιατί υπάρχει και η άλλη αλήθεια… Η άλλη μισή αλήθεια, αποκαλύφθηκε τους τελευταίους μήνες, εδώ στα Τρίκαλα. Ο δρόμος Τρικάλων – Καλαμπάκας, υλοποιήθηκε ως ο πρωταρχικός στόχος της νυν νομαρχιακής αρχής. Πολυσυζητήθηκε, πολυδιαφημίστηκε, αλλά το έργο ήταν «γκαβό», κατά τη γνωστή λαϊκή ρήση… Επί μήνες, τώρα, νομαρχιακή αυτοδιοίκη, περιφέρεια Θεσσαλίας και επιχειρηματίες, έχουν εμπλακεί σε ένα φαύλο κύκλο για ένα οδικό έργο, το οποίο θα έσωζε ζωές και θα έδινε ώθηση στην αναπτυξιακή διαδικασία του νομού. Κι αυτό γιατί, δεν υπήρξε σοβαρή πρόβλεψη για τη σύνδεση του κεντρικού δρόμου με τους παραδρόμους, επί των οποίων λειτουργούν δεκάδες επιχειρήσεις του νομού. Αντί λοιπόν, να αποδώσει σε ανάπτυξη το έργο αυτό, απειλεί ακόμη και την ίδια την ύπαρξη επιχειρήσεων που χρόνια τώρα, λειτουργούν κατά μήκος της. Όπως είθισται στη χώρα μας, έγινε το λάθος, ουδείς ανέλαβε την ευθύνη και ουδείς εμφανίζεται έτοιμος να δώσει μία αξιόπιστη λύση. Μετά τις πρώτες αντιπαραθέσεις μεταξύ νομαρχίας και περιφέρειας, σειρά είχαν οι δυναμικές πρωτοβουλίες. Τις διαβεβαιώσεις για άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος που προέκυψε για τις επιχειρήσεις, την τοποθέτηση των φωτεινών σηματοδοτών, διαδέχθηκε η πρωτοβουλία της νομαρχίας, η οποία ξήλωσε τα στηθαία υπό τις επευφημίες των επιχειρηματιών, με την περιφέρεια όμως, να επανέρχεται ζητώντας την άμεση αποκατάστασή τους. Επομένως, μία από τα ίδια… Το μέλλον των επιχειρήσεων και των εκατοντάδων θέσεων εργασίας που προσφέρουν παραμένει αβέβαιο. Διάθεση για ειλικρινή συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων (περιφέρεια, νομαρχία) και κυρίως, χρήματα για να γίνουν τα απαραίτητα έργα που θα λύσει μία και καλή το πρόβλημα, δεν υπάρχουν. Ένας, δρόμος ανάπτυξης, λοιπόν, εξελίχθηκε σε Γολγοθά για δεκάδες επιχειρηματίες τον οποίο, δυστυχώς, ανεβαίνουν μόνοι τους. |