ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΧΘΕΣ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ | |
* Σε διαβούλευση μέχρι τις 27 Ιουνίου η πρόταση για τις διαδικασίες που αφορούν στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας | |
Η ανάγκη της πραγματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, τονίσθηκε χθες σε ενημερωτική συνάντηση στελεχών εκπαίδευσης και διευθυντών σχολείων του νομού. Ήταν η πρώτη συνάντηση στο πλαίσιο της απόφασης του υπουργείου Παιδείας για «επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για το νέο σχολείο» παρουσία του αντιπροέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και προέδρου του Τμήματος Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης της Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Παναγιώτη Αναστασιάδη, ο οποίος και ενημέρωσε τους παρευρεθέντες για το σχέδιο του υπουργείου. Όπως διευκρίνισε στην «Ε» ο κ. Αναστασιάδης το σχέδιο επιμόρφωσης απευθύνεται στους 150.000 εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως των τεχνολογικών μέσων και δεξιοτήτων που διαθέτουν και στοχεύει στη βασική παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε εναλλακτικές και καινοτόμες διδασκαλίες με έμφαση στη διδακτική πράξη. Εντός του Σεπτεμβρίου, πρόσθεσε ο κ. Αναστασιάδης, θα ανακοινωθεί το τελικό σχέδιο και έως το τέλος του έτους τα πρώτα προγράμματα επιμόρφωσης, σε προαιρετική βάση αλλά με ισχυρά κίνητρα, για να καταλήξει σημειώνοντας ότι η επιμόρφωση θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις και θα ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2013. Όπως σημειώνεται και στο κείμενο της διαβούλευσης «με βάση την έως τώρα εμπειρία από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χώρα μας, τα πορίσματα σχετικών επιστημονικών ερευνών, και τη διεθνή εμπειρία κατατίθεται προς διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά και τον κάθε πολίτη το πλαίσιο διαβούλευσης σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για το Νέο Σχολείο, με την πεποίθηση ότι θα συμβάλει σημαντικά στη διαμόρφωση του «Μείζονος Επιμορφωτικού Προγράμματος». Παράλληλα με τη διαβούλευση διενεργείται Μελέτη Επιμορφωτικών Αναγκών και για το λόγο αυτό αποστέλλονται άμεσα σε όλα τα σχολεία της χώρας ερωτηματολόγια τα οποία απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, διευθυντές σχολικών μονάδων και σχολικούς συμβούλους προκειμένου να συμβάλλουν με τις γνώσεις και την εμπειρία τους στη διαμόρφωση του επιμορφωτικού προγράμματος». Της ενημέρωσης του κ. Αναστασιάδη προηγήθηκαν χαιρετισμοί, του σχολικού συμβούλου Αθ. Τριανταφύλλου που σημείωσε μεταξύ άλλων πως μέχρι σήμερα η επιμόρφωση είχε περιορισθεί στους νεοδιόριστους, αλλά και της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Κων. Πράντζου που σημείωσε το πάγιο αίτημα του κλάδου για ουσιαστική επιμόρφωση. Την ίδια ανάγκη σημείωσαν και αρκετοί εκπαιδευτικοί που έλαβαν το λόγο στο πλαίσιο της συζήτησης που ακολούθησε. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν σχολικοί σύμβουλοι, προϊστάμενοι διευθύνσεων και γραφείων εκπαίδευσης, αιρετοί εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια αλλά και διευθυντές σχολείων της Λάρισας. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Στο μεταξύ χθες το υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έθεσε σε δημόσια διαβούλευση (μέχρι και τις 27 Ιουνίου 2010) την πρόταση για τις διαδικασίες που αφορούν στην αυτοαξιολόγηση στη σχολική μονάδα (http://www.opengov.gr/ypepth/?p=239). Οπως σημειώνεται στην επιστολή της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου «οι σύγχρονες κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές και τεχνολογικές αλλαγές απαιτούν συστηματικό σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας, προκειμένου το ελληνικό σχολείο να ανταποκριθεί, άμεσα και με επιτυχία, στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής. Η μορφή του, η οργάνωσή του, το περιεχόμενό του, τα μέσα του, το ανθρώπινο δυναμικό του, η «κουλτούρα» του, οι διδακτικές πρακτικές του και τα αποτελέσματά του είναι σήμερα αντικείμενα μελέτης, κριτικής και αναθεώρησης. Σ’ αυτό το πλαίσιο η αυτοαξιολόγηση και ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας αποτελεί μια ισχυρή αναγκαιότητα συνδεδεμένη σε ένα βαθμό με την τάση της ενίσχυσης της σχολικής μονάδας ως φορέα κριτικής και γόνιμης υποδοχής, διαμόρφωσης και υλοποίησης της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η αυτοαξιολόγηση προωθεί διαδικασίες ανάπτυξης των σχολείων και ενθαρρύνει πρωτοβουλίες σε επίπεδο σχολικής μονάδας, υποστηρίζει τον προγραμματισμό και τη λήψη ορθολογικών αποφάσεων, λειτουργεί ως μοχλός βελτίωσης ή αλλαγής των εκπαιδευτικών πρακτικών και γενικότερα του εκπαιδευτικού συστήματος. Αποβλέποντας, αφενός στην ανάπτυξη του σχετικού διαλόγου και αφετέρου στη διάδοση και εδραίωση μιας μορφής αξιολόγησης στην ελληνική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που είναι ταυτόχρονα «φιλική» και ουσιαστική στην κατεύθυνση της αλλαγής ή βελτίωσης του σχολείου, των πρακτικών του και των μορφωτικών επιτευγμάτων του, κατατίθεται το πλαίσιο διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά και τον κάθε πολίτη για την αυτοαξιολόγηση και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου στο επίπεδο της σχολικής μονάδας» καταλήγει η κ. Διαμαντοπούλου καλώντας τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν ενεργά στη διαβούλευση. ΔΟΕ Στο μεταξύ χθες, η ΔΟΕ με ανακοίνωσή της για τα 800 σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος (ολοήμερα) καλεί «την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να επανεξετάσει το θέμα με βάση τις θέσεις που εκφράστηκαν από τη ΔΟΕ στη συνάντηση της 14ης/6/2010. Τους Συλλόγους Διδασκόντων των 800 σχολείων να συνεδριάσουν και να τοποθετηθούν στο θέμα, με βάση τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου για το Ολοήμερο Σχολείο, αποστέλλοντας τις σχετικές αποφάσεις στη ΔΟΕ». Β. ΚΑΚΑΡΑΣ http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=19859&pid=7&CategoryID=7 |