
«Αποδεικνύεται άλλη μια φορά η θέση μας, ότι στα μεγάλα δημόσια έργα, η εκχώρηση στον ιδιωτικό τομέα της παραγωγής κρίσιμων τομέων των κοινωνικών και τεχνικών υποδομών, μέσω ΣΔΙΤ, είναι πολιτικά λάθος. Τα Δημόσια Έργα Υποδομής, πρέπει να έχουν δημόσιο χαρακτήρα και να κατασκευάζονται στη βάση ενός δημοκρατικού σχεδιασμού και προγραμματισμού».
Αυτό υπενθύμισε, θέτοντας μια σειρά σημαντικών ερωτημάτων που αφορούν στη συνέχιση της κατασκευής του κεντρικού αυτοκινητοδρόμου Ελλάδας (Ε65) μετά τις μεγάλες καθυστερήσεις στην πορεία του έργου και την αποχώρηση της ισπανικής εταιρίας που μετέχει στην κοινοπραξία αλλά και στο εργασιακό μέλλον των 500 απολυμένων της, στον υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα, η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη.
Η βουλευτής αναφέροντας το κύριο αίτιο της αποχώρησης της ισπανικής Ferrovial, που δεν είναι άλλο από το ότι τη μη τήρηση, από πλευράς ελληνικού δημοσίου, των οικονομικών όρων της σύμβασης παραχώρησης του έργου, ζήτησε να μάθει ποιο είναι το ακριβές χρέος προς την κοινοπραξία, σε ποια ακριβώς φάση βρίσκεται η κατασκευή του έργου του Ε65, αλλά και εάν θα τηρηθεί ο συμβατικός
χρόνος παράδοσης του έργου.
χρόνος παράδοσης του έργου.
Σημειώνοντας ότι το πάγωμα των εργασιών έχει παραπάνω από μια πτυχές, τόνισε ότι «η ολοκλήρωση του Ε65 και η σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλίας με την Εγνατία είχε ως στόχο τη δημιουργία νέων προϋποθέσεων για την ευρύτερη ανάπτυξή της, με επίκεντρο τις συγκοινωνίες, τις μεταφορές και το εμπόριο», ενώ αναφέρθηκε εκτενώς και στις 500 οικογένειες που έμειναν στο δρόμο, αφού «ουδείς, έως σήμερα, τους έχει δώσει μια σαφή απάντηση ως προς το τι μέλλει γενέσθαι με το εργασιακό τους μέλλον, και αν -σε περίπτωση που αναλάβει νέα εταιρία τη θέση της αποχωρήσασας- θα επανέλθουν στα αρχικά τους εργασιακά πόστα». Για το τελευταίο ζήτησε να μάθει πώς σκοπεύει να παρέμβει ώστε οι απολυθέντες εργαζόμενοι να συνεχίσουν, παρά τις όποιες ανακατατάξεις- να απασχολούνται στο έργο.
Η κ. Διώτη έβαλε και τον υπουργό Πολιτισμού και το θέμα της αποπληρωμής δεδουλευμένων και του επιδόματος αδείας του έκτακτου προσωπικού της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Μακεδονίας-Θράκης και Θεσσαλίας, που απασχολήθηκε στο αρχαιολογικό έργο, το οποίο διενεργείται για την κατασκευή του Ε65 στο εν λόγω τμήμα.
Τέλος, έθεσε το ζήτημα της στάσης που θα τηρήσει το ΥΠΟΜΕΔΙ στην πρακτική της εταιρίας να εισπράττει τέλη διέλευσης από ένα δρόμο, που η κατασκευή του έχει παγώσει και άγνωστο πότε θα συνεχιστεί.