ΓΤΤ


Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Πώς φτάσαμε στη σημερινή εικόνα της Ε.Ο. Τρικάλων-Λάρισας

Από τον περασμένο Ιούνιο η ΕΡΕΥΝΑ είχε επισημάνει τους κινδύνους!
Τι είχαμε αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ-




Του Αποστόλη Ζώη
Από τις 19 Ιουνίου με τίτλο «Γεφύρι της Άρτας» με πολλούς κινδύνους!» η ΕΡΕΥΝΑ είχε αναφερθεί στον οδικό άξονα και τους κινδύνους που κρύβει για τους οδηγούς, όλων των οχημάτων. Μάλιστα μεταξύ άλλων είχαν γραφεί τα παρακάτω τα οποία δυστυχώς επαληθεύτηκαν με τον πλέον τραγικό τρόπο, καθώς έχασαν τη ζωή τους επτά νέοι άνθρωποι.
Από σύμπτωση
Μεταξύ άλλων είχαμε γράψει τα εξής:
«Σε γεφύρι της Άρτας έχει μετατραπεί εδώ και αρκετό καιρό η Εθνική Οδός Τρικάλων –Λάρισας, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στις καθημερινές μετακινήσεις χιλιάδων ανθρώπων από και προς τη πρωτεύουσα της Θεσσαλίας, τη Λάρισα. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο και μέχρι τώρα από σύμπτωση δεν έχουμε θρηνήσει θύματα. Ο δρόμος έχει το σχήμα φιδιού, με πολλές πινακίδες, οι οποίες το βράδυ μόνο προβλήματα και αβεβαιότητα προκαλούν στη διάρκεια της οδήγησης. Πρόκειται ίσως για τον πιο φορτωμένο κυκλοφοριακά δρόμο στην περιοχή μας ο οποίος παρουσιάζει χαρακτηριστικά αγροτικής οδού μιας εποχής που έχει περάσει ανεπιστρεπτί».
Το έργο
Πώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο; Αναλυτικά η εικόνα του έργου όπως αναφέρθηκε εκτενώς από τα στελέχη της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην ενημερωτική ημερίδα για τους δημοσιογράφους της Περιφέρειας Θεσσαλίας έχει ως εξής:
Τμήμα από τέλος Φαρκαδόνας έως αρχή παράκαμψης Μεγαλοχωρίου: έργο πρώτης προτεραιότητας, ενταγμένο ήδη για την ολοκλήρωσή του στο ΕΣΠΑ / Θεσσαλία (ως «έργο-γέφυρα» Γ΄ ΠΕΠΘ – ΕΣΠΑ). Αφορά σε μήκος 16,2 χλμ. Η εργολαβία που υπήρχε, μετά τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν – την εμπλοκή με ζητήματα απαλλοτριώσεων – αρχαιολογικών ερευνών αλλά και ενστάσεων – προσφυγών, τελεί υπό διάλυση. Με Νέο Διαγωνισμό που θα διενεργηθεί στο αμέσως προσεχές διάστημα, μετά το κλείσιμο της παλιάς εργολαβίας, το έργο θα ολοκληρωθεί σε εύλογο χρόνο και θα επιτευχθεί έτσι η κατασκευή ενός σημαντικού οδικού τμήματος ασφαλούς για την κυκλοφορία.
Γέφυρα Πηνειού στο Κουτσόχερο με τις προσβάσεις της: και αυτό ως έργο πρώτης προτεραιότητας, εντάχθηκε ήδη για την ολοκλήρωσή του στο ΕΣΠΑ / Θεσσαλία (ως «έργο-γέφυρα» Γ΄ΠΕΠΘ – ΕΣΠΑ). Υπάρχουν καθυστερήσεις στην εγκατεστημένη εργολαβία που αντιμετωπίζονται αρμοδίως, ώστε να επιτευχθεί η ολοκλήρωση του έργου χωρίς άλλη καθυστέρηση, με σημαντική βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στα όρια των νομών Λάρισας - Τρικάλων, αφού τα εκατέρωθεν τμήματα είναι βελτιωμένα.
Κατασκευή Παράκαμψης Φαρκαδόνας: το έργο ξεκίνησε στο πλαίσιο του Γ΄ΠΕΠ Θεσσαλίας, και μεταφέρθηκε στο ΕΣΠΑ / Θεσσαλία. Όμως, ο Ανάδοχος του έργου κηρύχθηκε έκπτωτος και πλέον γίνεται εκκαθάριση στην εργολαβία και αμέσως μετά θα ακολουθήσει σύντομα Νέος Διαγωνισμός για την απρόσκοπτη ολοκλήρωσή του.
Κατασκευή ανισόπεδων κόμβων (Αμυγδαλέας, Ραχούλας, Μάνδρας, Ζάρκου): και το έργο αυτό ξεκίνησε στο πλαίσιο του Γ΄ΠΕΠ Θεσσαλίας, και μεταφέρθηκε στο ΕΣΠΑ / Θεσσαλία. Ο Ανάδοχός του επίσης κηρύχθηκε έκπτωτος. Ήδη γίνεται εκκαθάριση στην εργολαβία και θα ακολουθήσει Νέος Διαγωνισμός για την ολοκλήρωση του έργου.
Με την τακτοποίηση των 4 αυτών εργολαβιών, τονίστηκε, και τη βελτίωση των αντίστοιχων οδικών τμημάτων, αναβαθμίζεται το σύνολο του οδικού άξονα Λάρισα-Τρίκαλα, με οδική ασφάλεια και σημαντική μείωση του χρόνου διαδρομής.
Στο τελευταίο τμήμα, τα τμήματα «Κομμένη Γη - Ραχούλα» και «Τερψιθέα – Κομμένη Γη», μη αναβαθμισμένα τμήματα του οδικού άξονα, επικαιροποιούν τις μελέτες τους ώστε να ωριμάσουν και να αντιμετωπιστούν για κατασκευή.


Η ΕΡΕΥΝΑ 29 Σεπτεμβρίου 2010, αρ. φύλλου 15613,   σελίδα 17
http://www.e-erevna.gr/portal/story.aspx?ID=96849.0000