Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΕΡΑ
Θεατρική σύνθεση βασισμένη σε κείμενα
του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα και του Ραφαέλ Μαρτίνεθ Ναδάλ
Σκηνοθεσία: Γιάννης Ιορδανίδης
Με τους Όθωνα Μεταξά – Ορέστη Σοφοκλέους
Πρεμιέρα: Δευτέρα 7, στις 21:00
Παραστάσεις: Τρίτη 8 και Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011
Δευτέρα 14, Τρίτη 15 και Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011, στις 21:00
Αφιέρωμα στον Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα
Με τη συμπλήρωση 75 χρόνων από τον θάνατο του
Ο σκηνοθέτης Γιάννης Ιορδανίδης ανοίγοντας το αφιέρωμα του εορτασμού των 75 χρόνων από τον θάνατο του κορυφαίου Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, παρουσιάζει την παράσταση “Η Τελευταία Μέρα”, θεατρική σύνθεση, που γεννήθηκε από πεζά και άλλα κείμενα των Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα και Ραφαέλ Μαρτίνεθ Ναδάλ, που γοήτευσαν τον σκηνοθέτη και προχώρησε στη δραματοποίησή τους και σε μια παράσταση όπου ο θεατής συναντάται μ΄ ένα κείμενο που αφορά στην τελευταία ημέρα του Λόρκα στη Μαδρίτη, ένα μήνα περίπου πριν από τον τραγικό θάνατό του στις 19 Αυγούστου 1936, όπως την αφηγείται ο άνθρωπος που διέσωσε το μέχρι τότε άγνωστο χειρόγραφο του έργου "Το Κοινό".
Φράση κλειδί του έργου: "Όταν φεύγουμε ταξίδι ή όταν λέμε καληνύχτα σ΄ ένα πρόσωπο που αγαπάμε, πάντα σκεφτόμαστε το θάνατο που παραμονεύει. Νιώθω φρίκη και μόνο στην ιδέα πως κάποια στιγμή θα πρέπει να αποχαιρετήσω και τον ίδιο μου τον εαυτό". Φ. Γκ. Λόρκα
Το έργο "Η Τελευταία Μέρα" περιγράφει το τραγικό δίλημμα του Φ. Γκ. Λόρκα για το αν πρέπει να μείνει στη Μαδρίτη ή να φύγει στη Γρανάδα, όπου τελικά έγινε και η σύλληψή του λίγες μέρες αργότερα και η εκτέλεσή του από τις φασιστικές δυνάμεις.
Ο Γ. Ιορδανίδης σκηνοθετικά πλησίασε το έργο με ένα τρόπο απλό και ποιητικό, προσπαθώντας μέσα από μία κινηματογραφική δομή να αποτυπώσει πάνω στη σκηνή τις τελευταίες ημέρες του Λόρκα, κι εκείνο το "απίστευτο προαίσθημα θανάτου που τον συντρόφευε σ΄ όλη του τη ζωή".
Μέσα σε ένα συναισθηματικά φορτισμένο σκηνικό, ο Λόρκα είναι ένα πρόσωπο της φαντασίας και υπάρχει μέσα από τις μνήμες του φίλου του Ραφαέλ, που γίνεται ο μοναδικός μάρτυρας της αγωνίας του, για τη ζωή του και τα έργα του. Ένα συγκινητικό ντοκουμέντο που καθρεφτίζει τον παραλογισμό ενός εμφυλίου που δεν δίστασε μέσα από το φανατισμό να δολοφονήσει έναν Ποιητή.
Εκτός από τη σκηνοθεσία ο Γιάννης Ιορδανίδης υπογράφει και τη σύνθεση του θεατροποιημένου αυτού κειμένου, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει ο Γιάννης Μετζικώφ, τη μουσική ο Θοδωρής Οικονόμου, φωτισμούς η Μελίνα Μάσχα και βοηθοί σκηνοθέτη είναι οι Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος και Σωτήρης Καρκαλέμης. Τους δύο βασικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Όθωνας Μεταξάς και ο Ορέστης Σοφοκλέους.
Με τίτλο Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΛΟΡΚΑ σημειώνει ο Γ. Ιορδανίδης:
"Με τον Λόρκα είχα πάντα μια πολύ τρυφερή σχέση και ένας απ’ τους λόγους ήταν και ο παράλογος βίαιος θάνατος του ποιητή στα χρόνια του εμφυλίου της Ισπανίας.
Τα ποιήματά του και κάποια απ’ τα πιο γνωστά θεατρικά του έργα, που υπήρχαν στη βιβλιοθήκη του σπιτιού μας, ήταν πάντα καλή συντροφιά κι ένα από τα παράθυρα που μ’ άφηνε να ταξιδεύω, στα νεανικά μου χρόνια. Έτσι σιγά σιγά δημιουργήθηκε και η συλλογή που περιλαμβάνει όλες τις εκδόσεις των θεατρικών έργων και ποιημάτων του Λόρκα στην Ελλάδα.
Αργότερα… πολύ αργότερα ανέβασα έργο του στη σκηνή. Ήταν ο “Ματωμένος Γάμος” – με Μάνα την Βαλάκου, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος – που τον πλησίασα μέσα από μια σύγχρονη σκηνοθετική άποψη, προβάλλοντας έναν Λόρκα σκληρό και βίαιο, όπως είναι και η εποχή μας.
Το αφιέρωμα αυτό, στο “Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης” για τα 75 χρόνια από την εκτέλεση του ποιητή – που σίγουρα δεν έχει ανάγκη επετείους για να υπάρχει – ας γίνει μια μικρή κατάθεση αγάπης και θαυμασμού σε ένα φίλο… Γιατί από ποιόν άλλο να τρέξει και να ζητήσει κανείς βοήθεια στις δύσκολες στιγμές, παρά από έναν Ποιητή… "
Στα πλαίσιο αυτού του αφιερώματος ο σκηνοθέτης θα διευθύνει, επίσης, και ένα Master Class με θέμα: “Η Απόγνωση και η Βία στον Ματωμένο Γάμο” (Τέσσερα 5ωρα σεμινάρια – workshops) για νέους ηθοποιούς και σπουδαστές Δραματικών Σχολών. Θα προσεγγίσει τους ρόλους του “Ματωμένου Γάμου” μέσα από μια σύγχρονη υποκριτική οπτική που αποκαλύπτει μια άλλη διάσταση του έργου αναζητώντας αναλογίες με το σήμερα. Το Master Class θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12, την Κυριακή 13, το Σάββατο 19 και την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011 (12:00 - 17:00). Πληροφορίες-Εγγραφές στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Στη συνέχεια προγραμματίζονται ακόμη και άλλες εκδηλώσεις όπως μία Έκθεση Βιβλίου με θέμα “Φ. Γκ. Λόρκα: 65 Χρόνια στις Ελληνικές Εκδόσεις (1945-2011)” και ένα Κινηματογραφικό αφιέρωμα.
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΕΡΑ
Πρώτη σκηνική παρουσία
Θεατρική σύνθεση βασισμένη στο κείμενο του
Ραφαέλ Μαρτίνεθ Ναδάλ «Η τελευταία μέρα του Λόρκα στη Μαδρίτη» και σε συνεντεύξεις και αποσπάσματα από το ποιητικό και θεατρικό έργο του Φ. Γκ. Λόρκα
Σκηνοθεσία-Σύνθεση: Γιάννης Ιορδανίδης
ΔΙΑΝΟΜΗ Ραφαέλ : Όθων Μεταξάς
Φεδερίκο : Ορέστης Σοφοκλέους
Σκηνικά - Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος
Σωτήρης Καρκαλέμης
Πρώτη παράσταση
Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011, στις 21:00
Παραστάσεις:
Τρίτη 8, Τετάρτη 9, Δευτέρα 14, Τρίτη 15, Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011 στις 21:00
Αίθουσα: Θέατρο
Διάρκεια παράστασης: 50΄, χωρίς διάλειμμα
Εισιτήρια: 17€ (κανονικό)
Μειωμένο: 12 € (φοιτητικό / κάτοχοι κάρτας ανεργίας ΟΑΕΔ & Πολυτέκνων ΑΣΠΕ / κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων / άτομα άνω των 65 ετών
Χορηγοί Επικοινωνίας
Ιανός
Κοντέινερ
ελculture.gr
Ως 3
mediasoup.gr
culturenow.gr
*******
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 117 78, τηλ. 210 3418 550, φαξ. 210 3418 570
Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος)
Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση
Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην Iστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr
Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση
Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην Iστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr
Εισιτήρια προπωλούνται και στα PUBLIC:
- Συντάγματος, Καραγεώργη Σερβίας 1, Πλ. Συντάγματος, Αθήνα
- Συντάγματος, Καραγεώργη Σερβίας 1, Πλ. Συντάγματος, Αθήνα
Τηλ. 210 324 6210
- Πειραιά, Γρηγορίου Λαμπράκη 152-154, Πειραιάς , 210 324 6210
- Πειραιά, Γρηγορίου Λαμπράκη 152-154, Πειραιάς , 210 324 6210
Τηλ. 210 412 6400
Ωράριο λειτουργίας PUBLIC: Σάββατο, 09:00 – 20:00 Καθημερινές, 09:00 – 21:00 , 210 412 6400
Ωράριο λειτουργίας PUBLIC: Σάββατο, 09:00 – 20:00 Καθημερινές, 09:00 – 21:00 , 210 412 6400
Υποστηρικτές Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης
Konstantinos
Playground Productions
Χορηγοί Επικοινωνίας Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης
Κοντέινερ
ελculture.gr
Ως 3
mediasoup.gr
culturenow.gr
Γραφείο Τύπου ΙΜΚ: Χαρά Πετρούνια
210 52 44 648, 6972 710 991, e-mail: x-petrouyia@ath.forthnet.gr
Βιογραφικά στοιχεία
ΟΘΩΝ ΜΕΤΑΞΑΣ | |
Αποφοίτησε από την Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου. Σπούδασε μουσική (κιθάρα), τραγούδι-φωνητική με τον Γ. Σαμαρτζή και είναι αυτοδίδακτος στα κρουστά. Σπούδασε χορό στη 'Χοροκίνηση' της Μ. Γεροσιδέρη και παρακολούθησε σεμινάρια παντομίμας με την Α. Κράλλη.
Στο θέατρο έπαιξε στις παραστάσεις: 'Ο Άγιος Γεώργιος σκοτώνει το δράκο' (σκην. Μπ. Λέσιτς, Εθνικό Θέατρο), 'Αχαρνείς' (Χορός, σκην. Δ. Χρονόπουλος, Εθνικό Θέατρο), 'Ματωμένος γάμος' (χοροθέατρο) (Λεονάρντο, χορ.- σκην. Ι. Σιδέρης, Θέατρο 'Κνωσσός'), 'Δεσποινίς Μαργαρίτα' (Μαθητής, σκην. Γ. Ιορδανίδης, Θέατρο 'Φούρνος'), 'Αποχαιρετισμός' (Γρηγόρης Αυξεντίου, σκην. Λ. Πραστίτης, Δημοτικό Θέατρο Λάρνακας, Κύπρος), 'Ο κόσμος της Πάττυ'(μιούζικαλ) (Τζίμμυ, Γιατρός πλοίου, σκην. Β. Μυριανθόπουλος, Θέατρο 'Μελίνα'), 'Μόλις χώρισα' (Βίτορ, σκην. Β. Μυριανθόπουλος, Θέατρο 'Μελίνα'), 'Black out' (Πιερ Ριαμέλ, σκην. Β. Μυριανθόπουλος, Θέατρο 'Μουσούρη'), 'Ποια Ελένη;' (Πάτροκλος, σκην. Μ. Ρέππας-Θ. Παπαθανασίου, Εθνικό Θέατρο), 'Φιλοκτήτης' (Κορυφαίος, σκην. Γ. Ιορδανίδης, Θεσσαλικό Θέατρο),’Ντόλλυ’ (Κορνήλιος, σκην. Γιάννης Ιορδανίδης, Κ.Θ.Β.Ε.), ‘Το Τρέντυ θα Σφυρίξει Τρεις Φορές’ (Επιθεώρηση, σκην. Σταμάτης Φασουλής, Θέατρο ‘Δημήτρης Χορν’), ‘Το Παιχνίδι του Έρωτα και της Τύχης’ (Δοράντης, σκην. Έυη Γαβριηλίδη, ‘Θέατρο Τέχνης’), ‘Μοσκώβ Σελήμ’ (Μοσκώβ Σελήμ, σκην. Γιώργος Σαχίνης, Ωδείο Αθηνών), ‘Η Αυλή’ (σκην. Κοραής Δαμάτης, θέατρο ‘Αγγέλων Βήμα’). Συνεργάστηκε επίσης στη παράσταση του Ανατόλι Βασίλιεφ ‘Μήδεια’ (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας)
Στον κινηματογράφο έπαιξε στις ταινίες:
'Black Out' του Μ. Καραμαγκιόλη (Αξιωματικός της αεροπορίας)
'Το φουστάνι' της Μ. Βαξεβάνη (Φοιτητής)
Όνειρα γλυκά' του Π. Παγουλάτου (Μάκης)
'Che ne sara di noi' του G. Veronesi (Ragazzo Moro)
‘Μηδέν θετικό’ του Α. Μπαφαλούκα (Γιατρός Β')
'Wonderfilm' του E. Ragaly, (Joannesz)
‘Αυστηρώς Κατάλληλο’ των Ρέππα-Παπαθανασίου
‘Τη Νύχτα Που ο Φερνάντο Πεσόα Συνάντησε τον Κωνσταντίνο Καβάφη’ του Σ. Χαραλαμπόπουλου
Στη τηλεόραση έπαιξε επίσης στις σειρές: 'Χορεύοντας στη σιωπή' του Γ. Πολυράκη (Πέτρος, σκην. Γ. Κορδέλλας, Alpha), '10η Εντολή' του Π. Κοκκινόπουλου (Πέτρος, σκην. Α. Μπαφαλούκας, Alpha), 'Έμμονες ιδέες' του Β. Κατσίκη (Γιώργος, σκην. Α. Αγγελόπουλος, Filmnet - Mega), '7 Θανάσιμες πεθερές', 'Νεόπλουτη πεθερά' (Αντώνης, σκην. Ρ. Μιχαηλίδης, Mega), '10η Εντολή' του Π. Κοκκινόπουλου (Αλέκος, σκην. Α. Μπαφαλούκας, Alpha), 'Κινούμενη άμμος' του Γ. Κορδέλα-Μ. Τσάπα (Μιχάλης, Alpha), ‘Η Τελευταία παράσταση’ (Σ. Μπασιάκος, σκην. Ρένα Εσκενάζη, Alpha), ‘Εχω Ένα Μυστικό’ (σκην. Στράτος Μαρκίδης, Alpha), ‘Η Ζωή της Άλλης’ (Στέφανος, Mega).
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ | |
Γεννήθηκε στην Λευκωσία και είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου (2004).
Στο Θέατρο έπαιξε στις παραστάσεις: Ύαινες του Κ. Σιμεόν (μονόλογος, σκην: Χ. Καρχαδάκη, Θίοντορ Φ. Μπενουά, 2010) που παρουσιάστηκε στο «θέατρο 3ος Όροφος» στην Θεσσαλονίκη και «Παραπλεύρως» στην Λευκωσία, Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν του Γ. Γκίμπσον (σκην: Γ. Διαμαντόπουλος, Τζέιμς Κέλλερ, Θέατρο Άλφα, 2008-2010) και με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου : Βρικόλακες του Χ. Ίψεν (σκην: Γ. Ιορδανίδη, Όσβαλντ, 2008), Οι Έρωτες της Κας Μαγκουάιρ του Μ. Φρίελ (σκην: Γ. Καλαΐτζή, Ντόμ, 2008), Μιας Πεντάρας Νιάτα των Γιαλαμά-Πρετεντέρη (σκην: Χ. Ζάνου, Γιώργος, 2007), Για Ποιόν να Βρέξει του Μ.Γ.Πιτσιλλίδη (σκην: Ε. Πουλαϊδης, Φιλουρής, 2007), Δον Ζουάν του Μολιέρου (σκην: Michael Leinert, Πιερρό, 2007), Καλοκαίρι και Καταχνιά του Τέννεσσι Ουίλλιαμς (σκην: Σ. Κοτσίκος, Άρτσυ Κράμερ, 2006), Η Αυλή των Θαυμάτων του Ι. Καμπανέλλη (σκην: Α. Αντωνιάδη, Γιάννης, 2006), Ωσπολλάτε Αρκοντίναμεν του Μ.Γ.Πιτσιλλίδη (σκην: Α. Μαραγκού, Φυτής, 2006), Η Λογική του Γ. Ξενόπουλου (σκην: Π. Αντωνιάδου, Θ.Ο.Κ., Θέμος, 2006), Ο Υπολοχαγός του Ίνισμορ του Μ. Μακ Ντόνα, (σκην: Χ. Σιοπαχά, Ντέυβι Κλέιβεν, 2006), Ο Κύριος Αμιλκάρ του Ύβ Ζαμιάκ, (σκην: Χ. Ζάνου, Πάολο, 2005), Αντιγόνη του Σοφοκλή (σκην: Σ. Τσακίρη, Χορός, 2005), Επτά Επί Θήβας του Αισχύλου (σκην: Β. Κυριαζής, Φεστιβάλ Επιδαύρου). Με το Θέατρο Ένα: Ακαπούλκο Κυρία μου του Ύβ Ζαμιάκ (σκην: Α. Πάικου, Λοράν, 2005), Η Συλλογή του Χ. Πίντερ (σκην: Μ. Καρσερά, Μπίλ Λόυντ, 2005), Ολική Έκλειψη του Κρ. Χάμπτον (αγγλόφωνη, σκην: Α. Χριστοδουλίδης, Ζαν Εκάρ, 2004), Έκβους του Π. Σάφφερ (σκην: Α. Χριστοδουλίδη, Άλαν Στράνγκ, 2004). Με το Εθνικό Θέατρο της Μεγάλης Βρετανίας: Βάκχες του Ευριπίδη, (αγγλόφωνη, σκην: Σερ Π. Χωλ, Φεστιβάλ Επιδαύρου, 2001).
Σκηνοθέτησε την παράσταση Το Διπλό Βιβλίο του Δ. Χατζή (Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη Λευκωσίας 2011) και επίσης διετέλεσε βοηθός σκηνοθέτη στις παραστάσεις Οι Έρωτες της Κας Μαγκουάιρ (ΘΟΚ 2008) και Δον Ζουάν (ΘΟΚ 2007)
Στον κινηματογράφο: Hellmets σενάριο/σκην: Γ. Κουκουμάς, μικρού μήκους, 31ο Φεστιβάλ Δράμας, Clermont-Ferrand, Interfilm Berlin (2008). Το Δώρο σενάριο/σκην: Θ. Φωτόπουλος, μικρού μήκους, 27ο Φεστιβάλ Δράμας (2004)
Στην Τηλεόραση έπαιξε στις σειρές: Dr. Roulis (Αnt1 2009), Μια στιγμή δυο ζωές (ΜΕGA 2008), Η Επιστροφή (SIGMA 2008), Το φαινόμενο των θερμοκυπρίων (CNC PlusTV 2007), Τριάντα και κάτι (SIGMA 2006), Άρτος και θεάματα (ΡΙΚ 2006), Ο Τέλειος Άντρας (SIGMA 2004), Μανόλης και Κατίνα (ΡΙΚ 1999), Το Τίμημα (ΡΙΚ 1998)
Στο ραδιόφωνο: Συνεργάστηκε με το ΡΙΚ από το 2004 εως 2008 σε εκπομπές, ραδιοφωνικά έργα και σκετς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ
Σκηνοθέτης
Γεννήθηκε στην Αίγυπτο (Κάιρο), όπου και πρωτοεμφανίστηκε, σε ηλικία πέντε χρόνων, στο Θέατρο, τον Κινηματογράφο και την Τηλεόραση.
Στην Ελλάδα, όπου εγκαταστάθηκε το 1962, σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια, στη Σχολή Θεάτρου Κωστή Μιχαηλίδη στην Αθήνα απ’ όπου και αποφοίτησε το 1973 παίρνοντας το Βραβείο Αιμίλιος Βεάκης.
Από το 1962 και για δέκα χρόνια συνεργάστηκε ως ηθοποιός με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το θίασο Δημήτρη Χορν και το Εθνικό Θέατρο παίζοντας σε έργα των Σοφοκλή, Ευριπίδη, Αριστοφάνη, Σαίξπηρ, Γκολντόνι, Ίψεν, Στρίντμπεργκ, Ροστάν Μπρεχτ, Μπέκετ κ.ά. Συνεργάστηκε επίσης ως βοηθός σκηνοθέτη δίπλα σε γνωστούς Έλληνες σκηνοθέτες.
Το 1973, με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης φεύγει στο Παρίσι και σπουδάζει Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης αποφοιτώντας με το Ανώτατο Δίπλωμα Θεατρικών Σπουδών, ενώ παράλληλα στο ίδιο Πανεπιστήμιο σπουδάζει και Νεοελληνική Φιλολογία.
Σκηνοθετεί για πρώτη φορά το 1983, στο θέατρο Ρον-Πουέν του Παρισιού στο θίασο των Ζαν Λουί Μπαρρώ-Μαντλέν Ρενώ. Ακολουθούν σκηνοθεσίες σε θιάσους γνωστών πρωταγωνιστών, και το 1991 η παράσταση Αλέξανδρος ο Μέγας του Ρασίν εκπροσωπεί επισήμως τη Γαλλία, υπό την αιγίδα του υπουργού πολιτισμού Ζ. Λανγκ, σε Διεθνή Φεστιβάλ.
Από το 1976 έως το 1991 με στόχο την προβολή του Ελληνικού Θεάτρου και της ποίησης παρουσιάζει στο Παρίσι μια σειρά πολυθεαμάτων όπως: Κατίνα Παξινού, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Αρχαίο Δράμα, Θέατρο Σκιών, Μάνος Κατράκης, Κ. Π. Καβάφης, Γιώργος Σεφέρης, Γιάννης Ρίτσος με τη συνεργασία διάσημων ονομάτων όπως Ζ. Ανούιγ, Λ. Αραγκόν, Φ Αρραμπάλ, Γκ. Αρού, Α. Βιτέζ, Μ. Καρνέ, Ρ. Κλαιρ, Μπ. Ντορτ, Λ. Ντάρελ, Π. Ντυξ, Ε. Ιονέσκο, Ζ. Μαραί, Μ. Μαρσώ, Μ. Μοργκάν, Ζ. Λ. Μπαρρώ, Ζ. Ουιλσόν, Λ. Ουιλσόν, Α. Ρουσσέν, Ζ. Ταρντιέ μεταξύ άλλων.
Επίσης είναι ο δημιουργός μιας σειράς οπτικοακουστικών παραγωγών με τη συμμετοχή των Ζ.–Λ. Μπαρρώ, Μ. Καζαρές, Α. Ντελόν, Ε. Φεγιέρ, Ζ. Λε Πουλέν, Υ. Μοντάν, και οργανωτής Κινηματογραφικών Φεστιβάλ, με τη συνεργασία των Ο. Λανγκλουά και Μ. Μερσόν, στη Γαλλική Ταινιοθήκη.
Κατά την παραμονή του στη Γαλλία ιδρύει θίασο με την επωνυμία Τεάτρ Υγκρέκ (1984) και την ίδια περίοδο διευθύνει το Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο του Παρισιού. Παράλληλα εκπροσωπεί το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου της Unesco και τη Διεθνή Ομοσπονδία Θεατρικών Μουσείων και Βιβλιοθηκών.
Από το 1986 επεκτείνει την σκηνοθετική του δραστηριότητα και στην Ελλάδα και αργότερα στη Γερμανία και την Κύπρο, συνεργαζόμενος με τις κρατικές, ημικρατικές σκηνές και ιδιωτικά θέατρα σκηνοθετώντας έργα μεταξύ άλλων των Σαίξπηρ, Μολιέρου, Ρασίν, Γκολντόνι, Σέρινταν, Σίλλερ, Γκόγκολ, Λαμπίς, Ίψεν, Στρίντμπεργκ, Φεντώ, Ο΄Νηλ, Πιραντέλλο, Λόρκα, Ζιρωντού, Ουάιλντερ, Μίλλερ, Καμύ, Σαρτρ, Μπέκετ, Ιονέσκο, Όσμπορν, Μαρσώ, Ινγκ, Αρού, Γκίμπσον, Σάιμον, Κρετς, Πέητζ, Χίγκινς, Χάρλινγκ, Μπέρκωφ, Κριμπίς, αλλά και Καζαντζάκη, Παλαμά, Τερζάκη, Ρίτσου, Καμπανέλλη, Αναγνωστάκη, Σκούρτη, Κατσικονούρη κ.ά.
Το 1990 υπογράφει την πρώτη του σκηνοθεσία Όπερας στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Ακολουθούν σκηνοθεσίες όπερας των Ροσσίνι, Μπιζέ, Όφφενμπαχ, Νίνο Ρότα κ.ά.
Στο Φεστιβάλ Επιδαύρου καθώς και σε άλλα διεθνή φεστιβάλ σκηνοθέτησε έργα αρχαίου δράματος όπως Νεφέλες του Αριστοφάνη (2001), Φιλοκτήτης του Σοφοκλή (2004) Ειρήνη του Αριστοφάνη (2005), Λυσιστράτη του Αριστοφάνη (2007).
Σε μια σκηνοθετική πορεία 30 χρόνων έχει σκηνοθετήσει στην Ελλάδα και το εξωτερικό 90 παραστάσεις.
Παράλληλα με τη σκηνοθεσία, ασχολείται με τη μετάφραση, και πολλές μεταφράσεις του κλασικών και σύγχρονων έργων παρουσιάζονται στα κρατικά, ημικρατικά και ιδιωτικά θέατρα της Ελλάδας και της Κύπρου. Δημοσίευσε επίσης μελέτες και άρθρα για το Θέατρο, συνεργάστηκε σε εκδόσεις, επιμελήθηκε εκθέσεις, έδωσε σεμινάρια και διηύθυνε Master Class για ηθοποιούς.
Είναι μέλος της Ελληνικής και της Γαλλικής Εταιρείας Θεατρικών Συγγραφέων, της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, επίτιμο μέλος της Όπερας Δωματίου Αθηνών και εκπρόσωπος της Εταιρείας Ζαν Ζιρωντού στην Ελλάδα. Διετέλεσε επανειλημμένα πρόεδρος και μέλος της επιτροπής εισαγωγικών και διπλωματικών εξετάσεων του Υπουργείου Πολιτισμού και του Εθνικού Θεάτρου.
Ως καθηγητής της υποκριτικής έχει διδάξει σε κρατικές (Εθνικό Θέατρο, Κ.Θ.Β.Ε.) και ιδιωτικές Δραματικές Σχολές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Για τη σκηνοθετική του δουλειά τιμήθηκε στη Γαλλία με το Χρυσό Μετάλλιο Σκηνοθεσίας από τη Διεθνή Ακαδημία του Παρισιού και στην Ελλάδα για το σύνολο της προσφοράς του στο θέατρο και τον πολιτισμό με διακρίσεις και βραβεία μεταξύ των οποίων το βραβείο Μέγας Αλέξανδρος.