ΓΤΤ


Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012

Συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις σχολικών μονάδων στο ν. Λάρισας



ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ

Ερώτηση σχετικά με τις έως σήμερα συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις σχολικών μονάδων του ν. Λάρισας, ενόψει και των εισηγήσεων για νέες μεταβολές (ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, προαγωγές, υποβιβασμοί και μετατροπές) που υποχρεούνται να υποβάλλουν, μέχρι 16/11/2012, οι Διευθυντές ΠΕ και ΔΕ σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2013-14, κατέθεσαν οι Λαρισαίοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Ηρώ Διώτη και Δημήτρης Γελαλής.
Στην ερώτησή τους προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, οι δύο βουλευτές επισημαίνουν ότι μεταξύ Απριλίου και Αυγούστου 2012, συγχωνεύτηκαν και υποβιβάστηκαν στο ν. Λάρισας 26 συνολικά σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με διαδοχικές Υπουργικές Αποφάσεις της τέως υφυπουργού Παιδείας, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. «Μάλιστα, τα
σχολεία που προέκυψαν από τις συγχωνεύσεις έχουν μικρότερη οργανικότητα από τη συνολική των συγχωνευομένων μονάδων, ενώ η συγχώνευση των Δημοτικών Σχολείων Ομολίου (3/θέσιο) και Στομίου (2/θέσιο) στο 4/θέσιο πλέον Δημ. Σχολείου Στομίου, περίπτωση για την οποία έχουμε καταθέσει και σχετική αναφορά, βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγιάς, μολαταύτα ακόμη δεν έχει ανακληθεί».
«Το ΥΠΑΙΘΠΑ δείχνει να μην έχει λάβει καθόλου υπόψη του, ειδικά στις περιπτώσεις ορεινών και δυσπρόσιτων περιοχών, την κατάσταση τόσο του γεωγραφικού ανάγλυφου, όσο και του οδικού δικτύου, ενώ το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών όχι μόνο είναι παρόν αλλά εντείνεται και δημιουργεί κωλύματα στην ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων της περιφέρειας» σημειώνουν μεταξύ άλλων οι βουλευτές, ζητώντας από τον Υπουργό να σεβαστεί τις αποφάσεις των τοπικών κοινωνιών για τις εκάστοτε αλλαγές στο σχολικό χάρτη του ν. Λάρισας, αλλά και ρωτώντας τον εάν προτίθεται να επανεξετάσει, μετά και από διάλογο με τους κατά τόπους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων καθώς και την εκπαιδευτική κοινότητα της κάθε περιοχής,  τον γενικευμένο σχεδιασμό των εκτεταμένων συγχωνεύσεων, λαμβάνοντας υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια και τις ιδιαίτερες τοπικές απόψεις και ιδιαιτερότητες.
«Οι συγχωνεύσεις, υποβιβασμοί και καταργήσεις σχολείων έχουν ως απότοκο αρνητικές κοινωνικές κι  εκπαιδευτικές συνέπειες. Μάλιστα, υπό το πρίσμα της ψήφισης του νέου νόμου για την εφαρμογή των διατάξεων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016, η κατάργηση οργανικών θέσεων δασκάλων και νηπιαγωγών, μέσω του υποβιβασμού σχολικών μονάδων, δημιουργεί βάσιμες ανησυχίες για απόλυση εκπαιδευτικών λειτουργών».