ΓΤΤ


Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

Ημερίδα Eco-Commerce από την Συνομοσπονδία του Ελληνικού Εμπορίου

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς πραγματοποίησε ημερίδα ενημέρωσης στο πλαίσιο του Προγράμματος Eco-Commerce, την Τετάρτη 25 Ιουνίου και ώρα 16.00 στο Μέγαρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Λουδοβίκου 1, Πλ. Οδησσού (αίθουσα «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ» στο 2ο όροφο).

Την ημερίδα χαιρέτησαν οι κ.κ. Βασίλης Κορκίδης Πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Στέφανος Κομνηνός Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Νίκος Μανεσιώτης, Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς.


Το ECO-COMMERCE είναι ένα πρόγραμμα της ΕΣΕΕ που συγχρηματοδοτείται από ελληνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους (ΕΚΤ) για την ενίσχυση των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων, έτσι ώστε να αναλάβουν δράσεις Πράσινης Επιχειρηματικότητας καθώς επίσης και δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Η φιλοσοφία του ECO-COMMERCE είναι να βοηθηθούν οι έμποροι και να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με τις τοπικές κοινωνίες, επιδεικνύοντας ευαισθησία στον φυσικό πλούτο της περιοχής και τις ανάγκες των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων. Υλοποιείται στο πλαίσιο της πράξης με τίτλο: «Υποστήριξη Δράσεων Πράσινης Επιχειρηματικότητας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για τις Εμπορικές Επιχειρήσεις» (Κωδικός ΟΠΣ: 296254) η οποία είναι ενταγμένη στο Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» και συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Επισυνάπτεται η ομιλία του Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη.

Ομιλία Προέδρου ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη
«Κυρίες και κύριοι,
Είναι σε όλους μας φανερό καθώς το βιώνουμε καθημερινά, ότι η μικρή επιχείρηση πλήττεται συνεχώς από τις συνέπειες της κρίσης. Με δεδομένο αυτό, είναι χρέος μας να βρούμε τους τρόπους να προχωρήσουμε μπροστά. Και όταν μιλάμε για χρέος, δεν εννοούμε μόνο χρέος προς τον εαυτό μας, αλλά και για την κοινωνία και την οικονομία, όπου το εμπόριο παίζει βασικό ρόλο.
Και πώς πάμε μπροστά; Θα μπορούσε να αναρωτηθεί ο καθένας μας. Μπροστά πάμε όταν εκμεταλλευτούμε τα δυνατά μας σημεία. Βασικό, λοιπόν, δυνατό σημείο της μικρής επιχείρησης είναι η ευελιξία και η δυνατότητα προσαρμογής. Αυτό το χαρακτηριστικό μας πρέπει να αξιοποιήσουμε, όπως και οποιαδήποτε βοήθεια προς αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει να δούμε τι μας λείπει και πώς μπορούμε να το αποκτήσουμε.
Έχοντας αυτά κατά νου, προσπαθούμε στην ΕΣΕΕ να προτείνουμε δράσεις προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της μικρής επιχείρησης. Ένα από τα πεδία όπου βλέπουμε σοβαρό περιθώριο για βελτίωση, είναι αυτό της «πράσινης και κοινωνικά υπεύθυνης λειτουργίας» της επιχείρησης, της Πράσινης Επιχειρηματικότητας και της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης δηλαδή. Οι μεγάλες επιχειρήσεις το έχουν αξιοποιήσει ήδη, μέσω διαφόρων τρόπων. Οι μικρές επιχειρήσεις, όμως, όπου τα κόστη υλοποίησης είναι δυσανάλογα για το μέγεθός τους έχουν τώρα τη δυνατότητα να επωφεληθούν μέσω του προγράμματος ECO-COMMERCE της ΕΣΕΕ.
Με αυτά τα λόγια σας καλωσορίζουμε σήμερα στην Ημερίδα αυτή για το πρόγραμμα ECO-COMMERCE, ένα πρόγραμμα που ανέπτυξε η ΕΣΕΕ στα πλαίσια του ΕΣΠΑ και που αφορά την Πράσινη Επιχειρηματικότητα και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στις εμπορικές επιχειρήσεις με έμφαση κυρίως στις μικρές και πολύ μικρές εμπορικές επιχειρήσεις. Η πιλοτική εφαρμογή του ECO-COMMERCE έχει ξεκινήσει σε 3 περιοχές της χώρας μεταξύ των οποίων είναι και ο Πειραιάς (υπόλοιπες 2 είναι Ιωάννινα και Έδεσσα). Στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί η ευκαιρία στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, τα καταστήματα δηλαδή του Πειραιά, να αναπτύξουν δράσεις που σχετίζονται τόσο με την περιβαλλοντική όσο και την κοινωνική ευαισθησία. Και αυτό γιατί θέλουμε παρόλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος εν μέσω οικονομικής κρίσης, να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για μια σύγχρονη λειτουργία των αγορών που να ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων δίνοντας την ευκαιρία απόκτησης συγκριτικών πλεονεκτημάτων. Τα επιχειρηματικά οφέλη που πηγάζουν από μια κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά λειτουργούν προς αυτή την κατεύθυνση και θα ενισχυθούν μέσω συνεργειών με άλλες δράσεις, όπως τα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου, στα οποία ελπίζω ο χρόνος να μας επιτρέψει να αναφερθούμε στη συνέχεια.
Η ΕΣΕΕ για να ενθαρρύνει τις μικρές ελληνικές επιχειρήσεις του εμπορίου έχει δημιουργήσει τα κατάλληλα εργαλεία που θα τις βοηθήσουν να εφαρμόσουν αποτελεσματικά πρακτικές που σχετίζονται με την Πράσινη Επιχειρηματικότητα και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. H συμμετοχή στο πρόγραμμα ECO-COMMERCE είναι δωρεάν, όπως και η συμβουλευτική υποστήριξη που γίνεται από εξειδικευμένους συμβούλους σε θέματα Πράσινης Επιχειρηματικότητας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (οι οποίοι έχουν ήδη εκπαιδευτεί για το σκοπό αυτό από την ΕΣΕΕ). Η επιχείρηση για να πιστοποιηθεί βάσει του ECO-COMMERCE δεν θα επιβαρυνθεί οικονομικά με έξοδα συμβουλευτικής κλπ., ενώ προβλέπεται και η


απόδοση χρηματικών βραβείων σε όλες τις περιβαλλοντικά και κοινωνικά υπεύθυνες επιχειρήσεις του προγράμματος.
Το ECO-COMMERCE έχει αναπτυχθεί από την ΕΣΕΕ στη λογική πρότυπου συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης όπως είναι το ISO 14000 (και το EMAS), μεριμνώντας ώστε να αποτελέσουν ένα σύστημα κατάλληλο για την εφαρμογή του στις μικρές επιχειρήσεις του εμπορικού τομέα λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κλάδου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η βασική ιδέα του προγράμματος είναι βασισμένη στη διαπιστωμένη ανάγκη των πολύ μικρών μικρομεσαίων επιχειρήσεων να εφαρμόσουν πρακτικές Πράσινης Επιχειρηματικότητας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, κάτι που γίνεται δωρεάν μέσω του προγράμματος, τη στιγμή που σήμερα η συνολική διαδικασία που οδηγεί σε πιστοποίηση με κάποιο από τα υπάρχοντα πρότυπα διαχείρισης (ISO 14000, EMAS) τα οποία σημειωτέον χαρακτηρίζονται συγκριτικά από πολυπλοκότητα, κοστίζει σε μια επιχείρηση από 4.000 έως 10.000 ευρώ.
Επιπρόσθετα, αναμένεται η συμμετοχή των επιχειρήσεων στο πρόγραμμα να επιφέρει οφέλη προς αυτές που σχετίζονται με:
  • τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, εισόδου σε νέες αγορές και δημιουργία επιτυχημένων επιχειρηματικών συμφωνιών,
  • την ενίσχυση του κοινωνικού και περιβαλλοντικού προφίλ της επιχείρησης προς το ευρύ κοινό, τις αρμόδιες αρχές και τους δανειστές, συμβάλλοντας γενικότερα στη διαφημιστική προβολή της επιχείρησης,
  • τη μείωση λειτουργικών εξόδων μέσω των δράσεων περιβαλλοντικής διαχείρισης (ορθολογική κατανάλωση νερού, ενέργειας και καυσίμων, αντικατάσταση ενεργοβόρου ηλεκτρικού εξοπλισμού με εξοπλισμό νέας τεχνολογίας, κ.α.),
  • τη διεύρυνση Πελατειακής βάσης: Προσέλκυση και αύξηση του πελατολογίου που είναι ήδη ευαισθητοποιημένο σε πρωτοβουλίες Πράσινης Επιχειρηματικότητας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης,
  • την υποστήριξη του τζίρου της επιχείρησης,
  • τη συμβολή στη δημιουργία ανθεκτικών επιχειρήσεων σε περιόδους κρίσης,
  • τη δημιουργία ευκαιριών για τοπικές συμπράξεις μεταξύ επιχειρήσεων (clusters) για την από κοινού αντιμετώπιση τοπικών θεμάτων, όπως αστικών αναπλάσεων, εξαγωγών τοπικών προϊόντων, κ.α.
Το Πρόγραμμα όμως έχει οφέλη και για τη γειτονιά μας και το Δήμο Πειραιά. Τα οφέλη μπορούν να είναι:
  • Μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του Δήμου και βελτίωση του περιβαλλοντικού του προφίλ. Υπόψη ότι από εδώ και πέρα η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος θα συνδέεται με τη χρηματοδότηση των Δήμων.
  • Οφέλη για την τοπική κοινωνία μέσω της ανάπτυξης δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
  • Δυνατότητα προβολής της περιοχής του, επωφελούμενος από την συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου.
Για την επιτυχία, όμως, του εγχειρήματος αυτού, το σημαντικότερο από όλα είναι η στήριξή του από τους εμπόρους, από εμάς».