|
Τη δημιουργία εκθεσιακού κέντρου στα Τρίκαλα προωθεί το Επιμελητήριο.
Του Λάζαρου Μάμαλη
Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για την ενδυνάμωση της τοπικής παραγωγικής βάσης, αλλά και της τοπικής αγοράς.
Η συγκεκριμένη σταθερή θέση του προέδρου του Επιμελητηρίου Τρικάλων κ. Βασίλη Γιαγιάκου μεταφράστηκε και σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες τα τελευταία χρόνια, όπως η συμμετοχή σε εκθέσεις στο εξωτερικό, οι επιχειρηματικές αποστολές, οι επιχειρηματικές συναντήσεις, όπως αυτή που πραγματοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι στην Καλαμπάκα για τα εκκλησιαστικά είδη, αλλά και οι καινοτόμες, προτάσεις όπως είναι το «πράσινο» θερμοκήπιο και η ανάδειξη των τουριστικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Νομού. Κοινός στόχος είναι μέσω αυτών των πρωτοβουλιών να εισρεύσει ξένο χρήμα στην τοπική αγορά και στις τοπικές επιχειρήσεις. Είναι κοινή διαπίστωση πως η ανακύκλωση του τοπικού χρήματος δεν αρκεί, οπότε το ζητούμενο είναι η αναζήτηση «ζεστού χρήματος» στο Νομό Τρικάλων.
Οι περισσότερες από τις παραπάνω επιχειρήσεις έχουν ένα κοινό παρονομαστή. Απαιτείται ένας ειδικός χώρος ο οποίος θα μπορέσει να υποστηρίξει αυτές τις πρωτοβουλίες. Σύμφωνα με πληροφορίες, την ανάγκη αυτή έρχεται να καλύψει η πρωτοβουλία για τη δημιουργία εκθεσιακού κέντρου στο Νομό Τρικάλων.
Στόχος της πρωτοβουλίας δεν είναι η δημιουργία μιας ακόμη ετήσιας έκθεσης στη Θεσσαλία. Η εμπειρία από τις ετήσιες εκθέσεις που διοργανώνουν άλλα Επιμελητήρια αποδεικνύεται ότι έχουν φθίνουσα πορεία. Επιπρόσθετα, τα οφέλη που επιστρέφουν στις τοπικές αγορές από τη διοργάνωση αυτών των ετήσιων εκθέσεων είναι πενιχρά, λόγω ακριβώς της μικρής απήχησης αυτών των πρωτοβουλιών. Το ζητούμενο επομένως, για το Επιμελητήριο Τρικάλων δεν είναι η διοργάνωση μιας ετήσιας έκθεσης, αλλά η δημιουργία ενός σύγχρονου εκθεσιακού χώρου, στον οποία θα μπορούν να φιλοξενηθούν περιοδικές και θεματικές εκθέσεις. Όχι μία το χρόνο, αλλά πολλές, οι οποίες θα συσχετίζονται με την τοπική παραγωγική βάση, αλλά και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Νομού.
Επειδή, ακριβώς δεν θα υπάρχει ανάλογο οργανωμένο εκθεσιακό κέντρο σε ολόκληρη την περιφέρεια της Θεσσαλίας, στόχος του Επιμελητηρίου είναι η δημιουργία του, να αποτελέσει την αφετηρία για μια σειρά πρωτοβουλίες που ως σκοπό θα έχουν να αναδειχθεί ο Νομός Τρικάλων ως κεντρικός εκθεσιακός χώρος για την ευρύτερη περιοχή.
Για παράδειγμα, η δημιουργία εκθεσιακού κέντρου θα καθιέρωνε το Νομό Τρικάλων, ως μόνιμη βάση, για τη διοργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων για τα εκκλησιαστικά είδη. Ανάλογες κλαδικές και μη εκθέσεις θα μπορούν γίνουν και για άλλα προϊόντα και είδη, τα οποία αφορούν τους επιχειρηματίες του Νομού μας.
Η πρωτοβουλία
Η πρωτοβουλία για τη δημιουργία εκθεσιακού κέντρου, βρίσκεται σε εξέλιξη. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επί του παρόντος αναζητείται χώρος ο οποίος θα το φιλοξενήσει. Προς αυτή την κατεύθυνση υπάρχουν οι σχετικές διαβουλεύσεις μεταξύ της διοίκησης του Επιμελητηρίου και της δημοτικής αρχής του Δήμου Τρικκαίων. Στόχος είναι ο συγκεκριμένος χώρος να έχει κεντροβαρικό χαρακτήρα. Να μεν να είναι κοντά στο σημαντικότερο αστικό κέντρο της Δυτικής Θεσσαλίας, αλλά και να βρίσκεται πάνω σε κάποιων από τους βασικούς οδικούς άξονες της περιοχής.
Η χρηματοδότηση
Και στη συγκεκριμένη περίπτωση το ζητούμενο είναι η ένταξη της συγκεκριμένης πρότασης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ προκειμένου να υλοποιηθεί. Προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται η συγκεκριμενοποιήσει των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ από τη νέα κυβέρνηση, προκειμένου να διαπιστωθεί σε ποιο εξ αυτών μπορεί να ενταχθεί η πρόταση.
| |