ΓΤΤ


Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2009

Φονική κατολίσθηση στα Τέμπη

ΚΟΜΜΕΝΗ ΣΤΑ ΔΥΟ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠΙΘΑΝΟ ΝΑ ΔΟΘΕΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
* Βομβαρδισμένο τοπίο η εθνική οδός στην Κοιλάδα * Εισαγγελική έρευνα για αναζήτηση ευθυνών
Του Δημ. Κατσανάκη
Κομμένη στα δύο βρίσκεται –ξανά- από χθες η Ελλάδα στο ύψος των Τεμπών. Η τρίτη –μεγαλύτερη- και φαρμακερή κατολίσθηση βράχου, που αποκολλήθηκε από τον Κίσσαβο καταπλάκωσε χθες το πρωί δύο αυτοκίνητα της κοινοπραξίας κατασκευής της σήραγγας, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ο 62χρονος τεχνικός διευθυντής της κοινοπραξίας και να τραυματιστούν δύο υπάλληλοι. Είχε προηγηθεί η δεύτερη κατά σειρά κατολίσθηση προχθές το απόγευμα, ευτυχώς χωρίς θύματα, γεγονός που υποχρέωσε την περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Καλλιόπη Γερακούδη να αποφασίσει μετά από εισηγήσεις το κλείσιμο της Κοιλάδας.
Το πρωτοφανές αν και για κάποιους λίγο-πολύ αναμενόμενο περιστατικό, που άφησε πίσω του εικόνες καταστροφής, προκάλεσε νευρικό κλονισμό τόσο στην κυβέρνηση όσο και στις τοπικές αρχές καθώς εκτιμάται πλέον ότι η Κοιλάδα δεν θα ανοίξει πριν την ολοκλήρωση των χριστουγεννιάτικων γιορτών, γεγονός που δυσχεραίνει τη μετακίνηση των εκδρομέων και τη διακίνηση προϊόντων. Τα αίτια της χθεσινής καταστροφής διερευνά ήδη από χθες η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας, που διέταξε επείγουσα προκαταρτική έρευνα για να διαπιστώσει πιθανές ευθύνες των εμπλεκομένων με τη λήψη μέτρων ασφαλείας.
Συγκεκριμένα, η κατολίσθηση προχθές το απόγευμα στην Κοιλάδα των Τεμπών σήμανε συναγερμό μεταξύ φορέων και υπηρεσιών, που εισηγήθηκαν το κλείσιμο των Τεμπών για χθες και σήμερα προκειμένου, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της «Εγνατίας Οδού» «να εκτελεσθούν απαραίτητες εργασίες καθαρισμού, συντήρησης και επισκευής που απαιτούνται για την ασφάλεια των χρηστών».
Η υλοποίηση της απόφασης για τη διακοπή της κυκλοφορίας άρχισε να εφαρμόζεται χθες από τις πρώτες πρωινές ώρες. Λίγες ώρες αργότερα, στις 7.30 το πρωί συνεργείο αποτελούμενο από 5 άτομα με επικεφαλής τον τεχνικό διευθυντή έργου της κατασκευάστριας εταιρίας «Μαλιακός-Κλειδί» Σέρτζιο Σιάνι και δύο αυτοκίνητα μετέβησαν στο σημείο όπου έγινε η κατολίσθηση –ένα χιλιόμετρο πριν την Αγία Παρασκευή- για να κάνουν αυτοψία και να εκτιμήσουν την κατάσταση.
Ένα τέταρτο αργότερα, και ενώ ξεκινούσε η αυτοψία του χώρου τεράστιοι όγκοι βράχου αποκολλήθηκαν και έπεσαν στο οδόστρωμα με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του Ιταλού διευθυντή και τον ελαφρύ τραυματισμό άλλων δύο μηχανικών.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για το συμβάν «με το πρώτο φως του ηλίου ο διευθυντής του έργου μαζί με συνεργείο ξεκίνησε την επιθεώρηση. Κατά τη διάρκεια αυτής της επιθεώρησης ακαριαίως, χωρίς καμία ένδειξη, έγινε έντονη κατολίσθηση μικρών και μεγάλων λίθων σε ένα από τα επικίνδυνα σημεία, όγκου πλέον των 100 κυβικών μέτρων και από ύψος πλέον των 100 μέτρων. Δυστυχώς, ο διευθυντής του έργου κατεπλακώθη και εξέπνευσε άμεσα, ενώ τα υπόλοιπα μέλη πρόλαβαν και απομακρύνθηκαν».
ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ
Στο χώρο του ατυχήματος έσπευσαν αμέσως συνεργείο της ΕΜΑΚ και ασθενοφόρο ενώ αστυνομικές δυνάμεις απέκλεισαν την Κοιλάδα με κατηγορηματική εντολή να μην προσεγγίσει κανείς εξαιτίας της επικινδυνότητας καθώς οι κατολισθήσεις μικρών βράχων συνεχιζόταν.
Η εικόνα στο σημείο της κατολίσθησης θύμιζε εμπόλεμη ζώνη με το δρόμο μέσα στην Κοιλάδα να έχει εξαφανιστεί κάτω από τους ογκόλιθους. Σε εμφανές σημείο το αυτοκίνητο τύπου τζιπ του Ιταλού διευθυντή που καταπλακώθηκε και λίγα μέτρα μακριά μια μάζα κόκκινες λαμαρίνες, που λίγη ώρα πριν ήταν το αυτοκίνητο της εταιρίας, το οποίο μετέφερε τα υπόλοιπα μέλη του συνεργείου.
Δίπλα στην άμορφη μάζα της λαμαρίνας, εκ των επιβαινόντων κ. Παν. Ξενίδης, που δεν μπορούσε να πιστέψει ότι σώθηκε από θαύμα σ΄ αυτά τα τερτίπια της φύσης. Μιλώντας στην «Ε» εξιστόρησε λεπτό προς λεπτό το γεγονός που άλλαξε τη ζωή του, μίλησε για το πώς ακούγοντας έναν περίεργο θόρυβο απομακρύνθηκε με τους υπόλοιπους και βρέθηκε κάτω από το προστατευτικό κιγκλίδωμα.
 Η ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΙΤΕΑ
Αργά το μεσημέρι έφθασε στη Λάρισα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Οικονομίδης, ο οποίος συνοδευόμενος από την περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Πόπη Γερακούδη και το νομάρχη Λάρισας Λουκά Κατσαρό μετέβη στις εγκαταστάσεις της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» στην Ιτέα και συμμετείχε σε σύσκεψη.
Στη διάρκεια της σύσκεψης ενημερώθηκε από εκπροσώπους της εταιρίας αλλά και της κοινοπραξίας κατασκευής της σήραγγας για το τραγικό συμβάν και την κατάσταση του φαινομένου των κατολισθήσεων στην Κοιλάδα, που όπως επισημάνθηκε βρίσκεται σε εξέλιξη. Ενώ συζητήθηκαν διεξοδικά θέματα που αφορούν στην εκτροπή της κυκλοφορίας αλλά και τον συντονισμό για την αντιμετώπιση των ακραίων καιρικών φαινομένων που αναμένονται τις επόμενες ημέρες.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι οι εκπρόσωποι της κατασκευάστριας εταιρίας επισήμαναν την ανάγκη διερεύνησης των αιτιών που προκάλεσαν τις κατολισθήσεις με αυτοψίες από ειδικούς επιστήμονες του εξωτερικού αλλά και πανεπιστημιακούς καθηγητές προκειμένου να υποδειχθεί αν απαιτούνται παρεμβάσεις και σε ποια σημεία. Αν και χρονικά δεν προσδιορίστηκε η επιτόπια εξέταση του φαινομένου εκτιμάται ότι όλη η επιχείρηση απαιτεί χρόνο λίγων εβδομάδων, γεγονός που σημαίνει ότι η Κοιλάδα των Τεμπών μάλλον δεν θα ανοίξει πριν την ολοκλήρωση των Χριστουγεννιάτικων εορτών.
Όσο αφορά στις εναλλακτικές διαδρομές για την παράκαμψη της κλειστής Κοιλάδας ώστε να εξυπηρετηθεί η μετακίνηση των εκδρομέων ενόψει των εορτών συμφωνήθηκε μετά από πρόταση του νομάρχη Λάρισας να χρησιμοποιηθεί ο παραλιακός άξονας, δηλαδή Λάρισα-Αγιά-Αγιόκαμπος-Στόμιο-έξοδος της Κοιλάδας, μόνο από Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα –θα απαγορεύεται κατηγορηματικά η διέλευση βαρέων και φορτηγών αυτοκινήτων- εφόσον γίνουν οι απαραίτητες βελτιωτικές κινήσεις. Δεύτερη εναλλακτική διαδρομή για Ι.Χ. μπορεί να αποτελέσει η διαδρομή Γόννων- Καλλιπεύκης- Αγίου Παντελεήμονα υπό την προϋπόθεση να βελτιωθεί ένα τμήμα από τη γέφυρα των Γόννων μέχρι τον οικισμό.
Η εκτροπή των φορτηγών αυτοκινήτων θα γίνεται μέσω Ελασσόνας- Κοζάνης και Εγνατίας οδού, ενώ συμφωνία υπήρξε και για την ενεργοποίηση της γραμμής πληροφόρησης των πολιτών με τριψήφιο αριθμό για τις εναλλακτικές διαδρομές στην κίνηση των οχημάτων.
«Πρόκειται για εθνική υπόθεση η μετακίνηση των πολιτών αλλά και η διακίνηση τροφίμων και προϊόντων ενόψει των γιορτών και ως εκ τούτου οφείλουμε να συμβάλλουμε όλοι για τη διευκόλυνση» δήλωσε ο νομάρχης Λάρισας Λουκάς Κατσαρός αμέσως μετά τη σύσκεψη αποκαλύπτοντας ότι σήμερα κλιμάκιο μηχανικών θα μεταβεί στον παραλιακό άξονα προκειμένου να καταγράψει τις αναγκαίες παρεμβάσεις.
Η σύσκεψη της Ιτέας συνεχίστηκε αργά το απόγευμα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας χωρίς την παρουσία του κ. Οικονομίδη αλλά και του νομάρχη Λάρισας για τεχνικά θέματα.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
Αργά το απόγευμα σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Επικοινωνιών αναφερόμενο στη σύσκεψη σημειώνει:
«Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκε η κατάσταση του υφιστάμενου οδικού δικτύου Λάρισας-Ελασσόνας - Αγ. Δημητρίου - Κατερίνης, Λάρισας – Ελασσόνας – Κοζάνης - Κλειδίου και Λάρισας – Αγιάς - Ομολίου που μπορεί να εξυπηρετήσει την παράκαμψη των Τεμπών, οι άμεσες επεμβάσεις που μπορούν να γίνουν για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και κυρίως τα θέματα αποχιονισμού. Εναλλακτικά, θα ετοιμαστεί και ο δρόμος Γόννοι – Καλλιπεύκη - Αγ. Παντελεήμων.
Εξασφαλίστηκε η συμβολή της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. για τη διάθεση εξοπλισμού για τον αποχιονισμό. Καθορίστηκε ότι ο κεντρικός συντονισμός των αρμόδιων υπηρεσιών και του Παραχωρησιούχου θα γίνει από την Περιφέρεια Θεσσαλίας με τη συμμετοχή της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λάρισας. Θα καταβληθεί προσπάθεια άμεσης λειτουργίας τηλεφωνικής γραμμής για τη συνεχή ενημέρωση των χρηστών. Ο παραχωρησιούχος δεσμεύτηκε για την ενημέρωση του κοινού με διάθεση έντυπου υλικού».
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση σήμερα στην περιοχή θα μεταβούν κλιμάκιο Ελβετών ειδικών στη σταθεροποίηση πρανών, καθώς και ξένοι και Έλληνες επιστήμονες, ώστε μαζί με τους μελετητές του έργου να καθορίσουν τον τρόπο της ταχύτερης κατά το δυνατόν αντιμετώπισης των ζημιών και αποκατάστασης της κυκλοφορίας.
Παράλληλα αργά χθες το βράδυ διεξήχθη ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, υπό τον υπουργό Δημήτρη Ρέππα, παρουσία του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη και τη συμμετοχή εκπροσώπων από τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και αρμόδιων Γενικών Γραμματέων και Διευθυντών, του Διοικητή της ΥΠΑ, κ.ά. προκειμένου να εξυπηρετηθούν κατά τον καλύτερο τρόπο οι μεταφορές την περίοδο των Χριστουγέννων.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
Λίγο πριν το μεσημέρι η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας διέταξε επείγουσα προκαταρκτική εξέταση προκειμένου να διερευνηθούν όλες οι συνθήκες του δυστυχήματος, αν είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες και από ποιον κ.λπ.
Παράλληλα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές συγκρότησε στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης επιτροπή εμπειρογνωμόνων μηχανικών ως τεχνικού συμβούλου.
ΘΛΙΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΚΡΟ
Η σορός του Ιταλού διευθυντή έργου της κατασκευαστικής κοινοπραξίας «Μαλιακός-Κλειδί» Σέρτζιο Σιάνι βρίσκεται στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου σήμερα αναμένεται να γίνει νεκροψία και νεκροτομή ενώ ήδη ενημερώθηκαν τόσο η σύζυγος του άτυχου όσο και η Ιταλική πρεσβεία στην Αθήνα προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες μεταφοράς της σορού στη γενέτειρά του.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ιταλός τεχνικός διευθυντής είχε προγραμματίσει να αναχωρήσει τις επόμενες ημέρες για ολιγοήμερες διακοπές στην Ιταλία ενώ είχε ενημερωθεί για τη μετάθεσή του στα μέσα Ιανουαρίου στην Πάτρα σε άλλο έργο της κατασκευάστριας εταιρίας.
Με ανακοίνωσή τους η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ», η κατασκευαστική κοινοπραξία Μαλιακός-Κλειδί και όλοι οι εργαζόμενοι του έργου εκφράζουν τη βαθιά θλίψη και τον σεβασμό τους στον «άνθρωπο που έχασε τη ζωή του στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει την ασφαλή διέλευση των χρηστών του έργου» ενώ ψήφισμα εξέδωσε και το Νομαρχιακό Συμβούλιο Λάρισας.
Στο ψήφισμα εκφράζει τη βαθιά θλίψη και οδύνη του για το ατύχημα και τη συμπαράσταση του στους οικείους του καθώς και τον βαθύτατο προβληματισμό και την ανησυχία του σχετικά με τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην Κοιλάδα των Τεμπών και να ζητά από την Πολιτεία «να μελετήσει σοβαρά το συνολικό πρόβλημα στην περιοχή των Τεμπών στη κατεύθυνση λήψης μέτρων που θα εγγυώνται την ασφαλή διέλευση των πολιτών και την ασφαλή εκτέλεση των έργων».
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ
ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
Έντονα προβληματισμένοι από τις νέες εξελίξεις στην Κοιλάδα των Τεμπών και την προοπτική να παραμείνει κλειστή κατά την περίοδο των χριστουγεννιάτικων γιορτών εμφανίζονται οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται γύρω από τα διόδια των Τεμπών.
Ανήσυχη επαγγελματίας της περιοχής πληροφορούμενη το μέγεθος της καταστροφής από τη νέα κατολίσθηση εξέφραζε στην «Ε» την απογοήτευσή της σημειώνοντας ότι είναι πλέον ορατή η απώλεια της εορταστικής περιόδου, από την οποία οι επαγγελματίες προσδοκούσαν αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεών τους. Απώλεια, που αναμένεται να έχει τεράστιες συνέπειες μεσούσης της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας.
Την ίδια ώρα ο δήμαρχος του Δήμου Ευρυμενών Δημ. Τσιτσές, που λίγη ώρα μετά το τραγικό συμβάν βρέθηκε στην Κοιλάδα των Τεμπών, μίλησε για αποκλεισμό του Δήμου και των δημοτών από τον υπόλοιπο νομό αναδεικνύοντας παράλληλα τις δυσμενείς συνέπειες για την περιοχή του μεταξύ των οποίων η μείωση του αριθμού των επισκεπτών την περίοδο των Χριστουγέννων αλλά και οι πιθανές ζημιές που θα προκληθούν στο οδικό δίκτυο καθώς ο παραλιακός άξονας χρησιμοποιείται ήδη ως εναλλακτική διαδρομή για την παράκαμψη της κλειστής Κοιλάδας.
 
ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΚΚΕ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Ευθύνες για τις κατολισθήσεις στο δρόμο των Τεμπών
 
Στο μεταξύ οι βουλευτές Θεσσαλίας του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος και Απ. Νάνος, με ερώτησή τους προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημ. Ρέππα δηλώνουν πως υπάρχουν ευθύνες για τις κατολισθήσεις ατό δρόμο των Τεμπών. Όπως σημειώνεται στην ερώτηση «οι κατολισθήσεις στο δρόμο των Τεμπών, που δυστυχώς προκάλεσαν και ανθρώπινο θύμα, δεν μπορούν να δικαιολογηθούν με την επίκληση της κακοκαιρίας. Τέτοια καιρικά φαινόμενα θα υπάρχουν πάντα. Το ερώτημα είναι τι κάνουν οι αρμόδιοι στο υπουργείο για να εξασφαλίζουν την οδική ασφάλεια από πολλών ειδών κινδύνους, πρώτιστα από τα κατεστραμμένα οδοστρώματα και από τις κατολισθήσεις. Δυστυχώς απ' ό,τι φαίνεται, με διαχρονική ευθύνη όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, δεν αντιμετωπίζεται το όλο πρόβλημα με την απαραίτητη ευθύνη, πολύ περισσότερο που πρόκειται για ένα δρόμο που συνδέει τη Βόρεια με την υπόλοιπη Ελλάδα, και φυσικά έχει μεγάλη κυκλοφορία. Ευθύνη υπάρχει και για τη μακρόχρονη καθυστέρηση να ξεκινήσει και να πραγματοποιηθεί η σήραγγα των Τεμπών, που θα αποσυμφορήσει τον σημερινό δρόμο και θα μειώσει τον κίνδυνο διαφόρων ατυχημάτων. Ερωτάται ο κ. υπουργός, ποιοι έχουν την ευθύνη που δεν πάρθηκαν τα απαραίτητα μέτρα αποτροπής των αναφερόμενων κατολισθήσεων. Πώς πρόκειται το υπουργείο να αντιμετωπίσει τους συγκεκριμένους κινδύνους. Που βρίσκεται η πορεία κατασκευής της σήραγγας και των συναφών έργων στα Τέμπη και πότε θα ολοκληρωθεί» καταλήγουν οι βουλευτές.
 
 
ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Παρακάμψεις και απίστευτη ταλαιπωρία
* ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΡΟΣ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Απίστευτη είναι η ταλαιπωρία των οδηγών αυτοκινήτων που κινούνται στο εθνικό οδικό δίκτυο και υποχρεούνται πλέον να παρακάμπτουν την κλειστή λόγω σοβαρών κατολισθήσεων Κοιλάδα των Τεμπών. Από τις πρώτες πρωινές ώρες χθες, οπότε αποφασίστηκε να κλείσει η Κοιλάδα, άνδρες της Τροχαίας στον κόμβο του Συκουρίου εξέτρεπαν την κυκλοφορία μέσω της Γυρτώνης και της Ελασσόνας προς την Κατερίνη-εναλλακτική διαδρομή που χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις αποκλεισμού των Τεμπών.
Ο εκνευρισμός των οδηγών ήταν διάχυτος για την ταλαιπωρία που τους περίμενε ενώ δεν ήταν λίγοι όσοι προσπαθούσαν να παραπλανήσουν τους άνδρες της Τροχαίας για να φθάσουν τα Τέμπη, όπου πριν τα διόδια περιπολικά της Τροχαίας απαγόρευαν ρητά τη διέλευση.
Σύμφωνα με την απόφαση η κυκλοφορία για όσο χρονικό διάστημα θα παραμείνει κλειστή η Κοιλάδα των Τεμπών θα διεξάγεται ως εξής:
ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
α) Όλα τα Ι.Χ.Ε. και τα φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους, θα εκτρέπονται από τον ανισόπεδο κόμβο Συκουρίου προς την επαρχιακή οδό Συκουρίου – Λάρισας και στη συνέχεια μέσω της ΠΕΟ Λάρισας – Θεσσαλονίκης έως τον κόμβο Γυρτώνης, όπου θα συνεχίζουν στην επαρχιακή οδό Γυρτώνης - Αμπελώνα – Τυρνάβου – Ελασσόνας – Αγίου Δημητρίου – Κατερίνης και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ προς Θεσσαλονίκη
β) Όλα τα φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και λεωφορεία θα εκτρέπονται επίσης από τον κόμβο Συκουρίου και θα ακολουθούν το ίδιο δρομολόγιο μέχρι Ελευθεροχώρι και στη συνέχεια μέσω Κοζάνης – Εγνατίας Οδού θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, στο ύψος του Κλειδιού Ημαθίας.
ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΠΡΟΣ ΑΘΗΝΑ:
α) Όλα τα Ι.Χ.Ε. και τα φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους, που θα προέρχονται από Θεσσαλονίκη, θα εκτρέπονται στο ύψος της Κατερίνης (Α/Κ Κορινού Πιερίας) προς Άγιο Δημήτριο και μέσω της Ε.Ο. Κατερίνης – Ελασσόνας – Τυρνάβου – Αμπελώνα – Γυρτώνης, όπου θα συνεχίζουν μέσω της ΠΕΟ Λάρισας – Θεσσαλονίκης προς επαρχιακή οδό Συκουρίου – Λάρισας και θα εισέρχονται στον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από τον ανισόπεδο κόμβο Συκουρίου.
 β) Όλα τα φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων θα εκτρέπονται από τον κόμβο Κλειδί Ημαθίας προς Βέροια (Εγνατία Οδό) – Κοζάνη και έως τον Α.Κ. Γυρτώνης, όπου θα συνεχίζουν μέσω της ΠΕΟ Λάρισας – Θεσσαλονίκης προς επαρχιακή οδό Συκουρίου – Λάρισας και θα εισέρχονται στον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από τον ανισόπεδο κόμβο Συκουρίου.
γ) Όλα τα οχήματα, που θα προέρχονται από Κατερίνη – Πλαταμώνα πρέπει να ακολουθούν την παραπάνω διαδρομή.
Σημειώνεται ότι αν και δεν αναφέρεται στις επίσημες ανακοινώσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εναλλακτική διαδρομή που χρησιμοποιείται συχνά από τους οδηγούς αυτοκινήτων είναι και ο παραλιακός άξονας του νομού. 
 
eleftheria.gr