ΓΤΤ


Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010

500 θέσεις δωρεάν στάθμευσης... κι όποιος προλάβει

ΚΑΤΑ 15% ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΠΕΡΥΣΙ ΟΙ ΚΑΡΤΕΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΜΠΛΕ ΖΩΝΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
* Πάνω από 1.500 ζητούν κάρτα, αναφέρει ο αντιδήμαρχος κ. Χρ. Κέλλας
Της Λένας Κισσάβου
Κατά 15% τουλάχιστον, αυξήθηκε από πέρυσι ο αριθμός των καρτών μονίμου κατοίκου στο κέντρο της Λάρισας, που έχουν εκδοθεί από το Δήμο Λαρισαίων για τη δωρεάν στάθμευση αυτοκινήτων στην μπλε ζώνη, υποστηρίζει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Δημόσιας Διοίκησης και Δημοτικής Αστυνομίας κ. Χρήστος Κέλλας.
Πρόκειται για την περιβόητη κάρτα δωρεάν στάθμευσης που πολλοί θα ήθελαν να έχουν για να σταθμεύουν δωρεάν στο κέντρο, όπου τα πάρκινγκ είναι δυσεύρετα, αλλά τη δικαιούνται μόνο οι μόνιμοι κάτοικοί του, κι αυτοί χωρίς να έχουν μια συγκεκριμένη θέση εντός της εν λόγω ζώνης, αλλά απλά την άδεια για δωρεάν στάθμευση σε όποιο σημείο της βρουν κενή θέση.
Να σημειωθεί ότι οι θέσεις στάθμευσης εντός της μπλε ζώνης είναι περί τις 500 ενώ οι κάρτες που έχουν εκδοθεί ξεπερνούν τις 1000.
Αυτό σημαίνει ότι όποιος πρόλαβε... πάρκαρε, αλλιώς ο Δήμος Λαρισαίων τους παρέχει το δικαίωμα να παρκάρουν και στην πράσινη ζώνη, όταν η μπλε είναι πλήρης, πληρώνοντας το μισό κόστος που απαιτείται και το οποίο ανέρχεται στα 0,50 λεπτά τις 12 ώρες.
Αναλυτικότερα πάνω σε αυτό ο κ. Κέλλας επισημαίνει: «Οι θέσεις είναι πολύ λιγότερες σχετικά με τον αριθμό των ενδιαφερομένων. Δηλαδή μιλάμε για 500 περίπου θέσεις στάθμευσης στην μπλε ζώνη και οι ενδιαφερόμενοι είναι πάνω από 1.500.
Αν όλοι δικαιούνται, όλοι θα πάρουν την κάρτα αλλά κανείς δεν έχει συγκεκριμένη θέση, παρκάρουν όπου βρουν κενό χώρο.
Αν δεν βρουν στην μπλε ζώνη, έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν στην πράσινη ζώνη στάθμευσης, με το πλεονέκτημα να πληρώνουν το μισό κόστος και συγκεκριμένα 0,50 λεπτά, για όλο το χρονικό διάστημα που λειτουργεί η ελεγχόμενη στάθμευση. Έτσι σταθμεύουν για 12 ώρες ελεγχόμενης στάθμευσης με 0,50 λεπτά κι αυτό πρόκειται για μια παροχή του Δήμου Λαρισαίων στους κατόχους της κάρτας. Οι θέσεις αντίστοιχα στην πράσινη ζώνη στάθμευσης είναι σήμερα περί τις 370.
Την κατάσταση δυσχεραίνουν και κάποιοι οδηγοί που παρκάρουν παράνομα στις θέσεις στάθμευσης της μπλε ζώνης γεγονός που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τους κατόχους της κάρτας που ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν θέση. Βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις η Δημοτική Αστυνομία επιβάλλει στους παραβάτες τα ανάλογα πρόστιμα. Υπάρχουν άλλωστε χαρακτηριστικές μπλε πινακίδες κατά μήκος της μπλε ζώνης, που γράφουν ότι επιτρέπεται η στάθμευση μόνο στους μονίμους κατοίκους.
Την εποχή που ψηφίσθηκε αυτή η απόφαση οι 500 θέσεις ήταν αρκετές για να καλύψουν τις ανάγκες του αριθμού των μονίμων κατοίκων στο κέντρο, αλλά σήμερα τόσο με την αύξηση των αυτοκινήτων-καθώς μια τετραμελής οικογένεια έχει τουλάχιστον τρία αυτοκίνητα- όσο και με τη μείωση θέσεων στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου (όπως π.χ. στην οδό Κύπρου), φυσικό είναι να μην φτάνουν για όλους τους κατοίκους του κέντρου.
Να σημειωθεί ότι έχει εκφραστεί η επιθυμία από πολλούς καταστηματάρχες του κέντρου να αποκτήσουν την εν λόγω κάρτα, υποστηρίζοντας ότι
βρίσκονται πολλές ώρες στο κέντρο, αλλά όπως ανέφερε ο κ. Κέλλας.
αυτό δεν προβλέπεται.
ΠΟΙΟΙ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ
Άλλωστε σε μια τέτοια περίπτωση θα είχαν κάθε δικαίωμα να την ζητήσουν και όλοι οι εργαζόμενοι στο κέντρο.
Βάσει της πολιτικής που εφαρμόζει ο Δήμος Λαρισαίων, αποφασίσθηκε για την παροχή της κάρτας στους δικαιούχους της, να δίνεται προτεραιότητα στους δημότες Λάρισας, γεγονός που στηρίζεται στο σκεπτικό να αποτελέσει κίνητρο για την καταγραφή του πραγματικού πληθυσμού της πόλης, υποστηρίζει ο κ. Κέλλας. Ειδικότερα ανέφερε ότι: «Προτεραιότητα στην παροχή της κάρτας δωρεάν στάθμευσης μονίμου κατοίκου, δίνεται στους δημότες Λάρισας, κι αυτό προκειμένου να λειτουργήσει ως κίνητρο ώστε οι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης μας να γίνουν παράλληλα δημότες της για να καταγραφεί ο πραγματικός αριθμός του πληθυσμού της. Είναι ανάγκη να καταγραφεί ο πραγματικός πληθυσμός, προκειμένου να μπορεί να γίνει ένας σωστός προγραμματισμός δράσεων και έργων που θα καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες της.
Οι κάτοικοι της Λάρισας είναι σήμερα πάνω από 135.000, που παρουσιάσθηκαν στην τελευταία καταγραφή, διότι χιλιάδες ακόμη που μένουν μόνιμα στην πόλη δεν έχουν γίνει δημότες της, γεγονός που εκτός των άλλων ζημιώνει τον Δήμο Λαρισαίων και στη διεκδίκηση μεγαλύτερων κονδυλίων για την κάλυψη αναγκών της».
Να σημειωθεί ότι την κάρτα σήμερα την κατέχουν όλοι όσοι τη δικαιούνται, όπως τόνισε ο κ. Κέλλας και βέβαια γνωρίζουν ότι πιθανώς να μην μπορούν να βρουν πάρκινγκ μέσα στην μπλε ζώνη. Άλλωστε δεν κοστίζει τίποτα να την εκδώσουν, παρά και μόνο μια επίσκεψή τους στα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας μια φορά το χρόνο για ανανέωσή της.
Από την άλλη ίσως και να μην τους απασχολεί αν θα βρουν χώρο στάθμευσης στο δρόμο διότι ίσως έχουν στο σπίτι τους ή κάπου κοντά σε αυτό, δικό τους πάρκινγκ. Δεν αναφερόμαστε βέβαια στο σύνολό τους αλλά παρουσιάσθηκαν περιπτώσεις πολιτών που ενώ δήλωναν ότι είχαν δικό τους πάρκινγκ ζητούσαν να πάρουν και την κάρτα δωρεάν στάθμευσης.
Να σημειωθεί ότι ένας από τους όρους παροχής της είναι ο ενδιαφερόμενος να μην διαθέτει χώρο στάθμευσης παρά την οδό κατοικίας του και υπογράφει γι’ αυτό υπεύθυνη δήλωση.
«Αν όμως σε αυτή παρουσιάζει ψευδή στοιχεία και συγκεκριμένα ότι δεν έχει χώρο στάθμευσης παρά την οδό, εμείς δεν μπορούμε να το ξέρουμε ούτε και είναι εύκολο να το ελέγξουμε...» δηλώνει ο κ. Κέλλας, απαντώντας σε ερώτησή μας για τις περιπτώσεις που μπορεί κάποιος να έχει πάρκινγκ στο σπίτι του αλλά να διεκδικεί παράλληλα και μια θέση στο δρόμο, εις βάρος του κάτοχου κάρτας που η μόνη του επιλογή είναι ο δρόμος για δωρεάν στάθμευση.
Η ΜΠΛΕ ΖΩΝΗ ΚΑΙ Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ
Αναλυτικότερα όσο αφορά στα σημεία των οδών του κέντρου, που καταλαμβάνει η λεγόμενη μπλε ζώνη, για τους μόνιμους κατοίκους είναι τα ακόλουθα:
Οδοί: Ηπείρου (από Ανθίμου Γαζή ως Ρούσβελτ), Τζαμαδού, Ψαρών, Μπουκουβάλα, Μπότσαρη (από Μανδηλαρά, ως Ηπείρου), Ασκληπιού (από Μανδηλαρά ως Ηπείρου), Ιάσονος (από Μανδηλαρά ως Ηπείρου), 28ης Οκτωβρίου (από Μανδηλαρά ως Ηπείρου), Μανδηλαρά ((από Παναγούλη ως Κολοκοτρώνη), Λ. Κατσώνη (από Μανδηλαρά ως Κοραή), Κοραή (από Παναγούλη ως Λ. Κατσώνη), Παπακυριαζή (από 28η Οκτωβρίου ως Παναγούλη), Παλαμά, Νεοφύτου, Π. Μελά, Διογένους, Περραιβού, Αθ. Διάκου, (από Ανθ. Γαζή ως Παπαναστασίου), και Παλαιστίνης (από Σκ. Σούτσου ως Ανθ. Γαζή, 3 θέσεις).
Αντίστοιχα η πράσινη ζώνη καταλαμβάνει τα εξής σημεία του κέντρου:
Οδοί: Ανθ. Γαζή (από Κύπρου ως Ηπείρου και στην Κενταύρων 3 θέσεις),
Ηφαίστου (από Μανωλάκη- Κενταύρων), Μανδηλαρά (από Μεγ. Αλεξάνδρου ως Ανθ. Γαζή), Βελή, Σκ. Σούτσου, Παπακυριαζή (από Παπαναστασίου – Ανθ. Γαζή), Κύπρου (από Ανθ. Γαζή ως Σκ. Σούτσου), Ηπείρου (από Παναγούλη ως Ιάσονος), 28ης Οκτωβρίου (από Κοραή ως Μανδηλαρά), Λ Κατσώνη (από Κοραή ως 23ης Οκτωβρίου) και 31 Αυγούστου (από Ογλ ως Λ. Μαβίλη).
ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ
ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Για την απόκτηση της κάρτας δωρεάν στάθμευσης μονίμου κατοίκου, οι ενδιαφερόμενοι απαιτείται να καταθέσουν τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
- Απλό αντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος στην οποία να αναγράφεται η διεύθυνση του κατόχου.
- Απλό αντίγραφο του συμβολαίου κατοικίας στο οποίο θα φαίνεται ότι ο χώρος χρησιμοποιείται σαν κατοικία (δεν δίνεται κάρτα μονίμου κατοίκου σε επαγγελματίες ή μικτές χρήσεις).
- Ένα αντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού (από ΔΕΥΑΛ, ΔΕΗ ή ΟΤΕ), στο οποίο να αναγράφεται η σημερινή διεύθυνση κατοικίας.
- Μια υπεύθυνη δήλωση του Ν 1599/1986 στην οποία θα δηλώνεται η τρέχουσα διεύθυνση κατοικίας ότι τα στοιχεία που προσκομίστηκαν είναι αληθινά και ότι δεν διαθέτει ο αιτών χώρο στάθμευσης παρά την οδό.
 eleftheria.gr