ΓΤΤ


Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

Στριμωξίδι και ουρές στον προαστιακό

ΛΑΘΟΣ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑ
* Οι... ρομαντικές απόψεις και το πάρκινγκ
Του Δημήτρη Βάλλα
Συνωστισμός στα τρένα, ουρές και στριμωξίδι στον προαστιακό που εκτελεί τα καθημερινά δρομολόγια προς και από τη Θεσσαλονίκη και κυκλοφοριακό μπλακ-άουτ στην περιοχή του Σταθμού στη Λάρισα που ασφυκτιά από τα αυτοκίνητα αδυνατώντας να εξυπηρετήσει τους επιβάτες που έφεραν αναγκαστικά οι κατολισθήσεις στα Τέμπη και τα... βράχια!
Για χρόνια τώρα διευθυντής της Γραμμής Ελλάδας του ΟΣΕ-τώρα βέβαια συνταξιούχος- ο Λαρισαίος πολιτικός μηχανικός κ. Μιχάλης Κίττας βάζει τα πράγματα στη θέση τους και γνωρίζοντας καλά τον σιδηρόδρομο μας εξηγεί γιατί συμβαίνουν όλα αυτά και πώς ίσως θα μπορούσαν να διορθωθούν...
ΟΙ... ΡΟΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ...
«Λυπάμαι που απαντώντας σταράτα, θα μας πει, θα στεναχωρήσω ακόμα και φίλους μου, όμως, η αλήθεια πρέπει να ειπωθεί...
Θα σου τα πω από την αρχή λοιπόν:
Είναι για μένα πολύ... ρομαντικοί όσοι πιστεύουν ότι θα μπορούσαν ποτέ οι «νεκρές» πλέον γραμμές του ΟΣΕ τόσο στα Τέμπη, όσο και στον Πλαταμώνα να ξαναχρησιμοποιηθούν για δρομολόγια τρένων.
Επίσης είναι πάλι ρομαντικό να θέλουμε να διατηρήσουμε την παλιά αποθήκη εμπορευμάτων στο Σταθμό της Λάρισας.
Τώρα με την υπάρχουσα κατάσταση έχουμε μια υπερβολική κίνηση χιλιάδων επιβατών που πηγαίνουν συνήθως στη Θεσσαλονίκη με τον προαστιακό, αλλά και σε όλη τη χώρα και που χρειάζονται σημαντικούς χώρους παρκινγκ και όχι μόνο.
Το σχέδιο του ΟΣΕ ήταν να αυξηθούν καταρχήν οι αποβάθρες και οι γραμμές στο Σταθμό για την εξυπηρέτηση των επιβατών, όπως και η δημιουργία παρκινγκ προς την πλευρά του παλιού Τελωνείου.
Εμπόδιο στην εξέλιξη αυτή παραμένει η διατήρηση της αποθήκης εμπορευμάτων που επέβαλαν διάφορες κατά τη γνώμη μου ρομαντικές απόψεις.
Τώρα με την αύξηση της κίνησης το πρόβλημα φάνηκε πιο έντονα με αποτέλεσμα να έχουμε:
* Ταλαιπωρία και «στριμωξίδι» επιβατών.
* Κυκλοφοριακή ασφυξία στην περιοχή του Σταθμού που κυριολεκτικά έχει μπλοκάρει από τα αυτοκίνητα.
Θα στενοχωρήσω όμως και το Δήμο Λάρισας (συμπολίτευση και αντιπολίτευση) λέγοντας ότι θεωρώ τελείως άστοχη την πρόβλεψη στο νέο πολεοδομικό και ρυθμιστικό σχέδιο της πόλης την κατάργηση του Σ.Σ Λάρισας και τη μεταφορά της γραμμής στον Πλατύκαμπο.
Αλήθεια κανείς δεν διερωτήθηκε ότι το κράτος δεν έχει χρήματα πλέον να τελειώσει τα τρέχοντα έργα, πόσο μάλλον τα μελλοντικά.
Κανείς δεν διερωτήθηκε ακόμα πόσα χρόνια θα πάει πίσω η οριστική λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος που είναι οι υπόγειες διαβάσεις που απομένουν.
ΑΥΞΗΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΛΑΘΗ
...Όσον αφορά τώρα στην εξυπηρέτηση των Λαρισαίων, των Θεσσαλών θα έλεγα, που καθημερινά πηγαινοέρχονται στη Θεσσαλονίκη με τον προαστιακό θα πρέπει να αυξηθούν τα δρομολόγια σε επίπεδο Θεσσαλίας αντί να καταργούνται, όπως έγινε στο πρόσφατο παρελθόν.
Πιστεύω ότι ο κόσμος πλέον έχει αντιληφθεί την αξία του σιδηροδρόμου και είμαι βέβαιος ότι αυτό θα έχει και συνέχεια μετά την αποκατάσταση των έργων στα Τέμπη.
Αποδείχθηκε ότι ήταν λάθος η διακοπή των δρομολογίων από Καρδίτσα προς Θεσσαλονίκη και προς Αθήνα.
Αυτή η διακοπή έφερε ακόμα περισσότερο «στρίμωγμα» στα υπάρχοντα δρομολόγια της Λάρισας.
ΜΑΝΟΥΒΡΕΣ ΣΤΗ ΡΑΨΑΝΗ;
...Βέβαια, συνεχίζει ο κ. Κίττας, δεν έχουμε μόνο τη Λάρισα, αλλά και το εθνικό πρόβλημα στις μεταφορές λόγω της γνωστής κατολίσθησης των Τεμπών.
Εδώ, ο ΟΣΕ θα μπορούσε να καλύψει αυτές τις ανάγκες, όχι όμως με το ρομαντικό τρόπο που είναι η χρήση των παλαιών γραμμών, γιατί απλά αυτό τεχνικά είναι αδύνατο.
Δεν είναι δυνατόν οι νταλίκες και τα ρυμουλκά να συνωστίζονται στον παλιό σταθμό της Ραψάνης, να κάνουν μανούβρες και να έχουν πρόσβαση για φόρτωση στο τρένο πάνω στην παλιά γραμμή των Τεμπών...
Εκεί θα κλείσει για μια φορά ακόμα ο Εθνικός Δρόμος και αυτή τη φορά όχι από βράχια, αλλά από νταλίκες.
Η μόνη εφικτή λύση είναι να χρησιμοποιηθούν οι σταθμοί Λιτοχώρου και αυτός του εργοστασίου Ζάχαρης που έχουν άνετες προσβάσεις στην Εθνική Οδό και σημαντικούς χώρους για μανούβρες και για αναμονή και προφανώς μιλάμε για τη χρήση της νέας διπλής γραμμής. Γι’αυτό εξάλλου έγινε και διπλή με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση...».
Ανεξάρτητα βέβαια αν ο κ. Κίττας προτείνει και αυτός την αύξηση των δρομολογίων τα πράγματα μάλλον δεν οδεύουν προς τα εκεί.
Οι συνδικαλιστές με τους οποίους μιλήσαμε έχουν άλλη άποψη:
Δυστυχώς, θα μας πουν, δεν υπάρχουν ούτε συρμοί, αλλά ούτε και προσωπικό για να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες.
Η κατ’ ευφημισμόν ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ επέφερε τη συρρίκνωσή του με πλεονάσματα διευθυντών και διοικητικών συμβούλων στις διάφορες θυγατρικές και έλλειψη μάχιμου προσωπικού»
eleftheria.gr