Επιστολή –απάντηση του Υποναυάρχου Απ.Κούρτη , για την «Αργώ» με παράλληλη προσφυγή στη Δικαιοσύνη
Γράφει: magnesianews.gr
Από το Ινστιτούτο Έρευνας Αρχαίας Ναυπηγικής και Τεχνολογίας «ΝΑΥΔΟΜΟΣ» λάβαμε την παρακάτω επιστολή: «Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα (27-04-10) της έγκριτης εφημερίδας σας, σχετικά με τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Βόλου, που αφορούσε στην προετοιμασία της πειραματικής πεντηκοντόρου ΑΡΓΩ για συμμετοχή στις εκδηλώσεις της "Regatta", θα επιθυμούσαμε να δώσουμε κάποιες διευκρινίσεις, πιστεύουμε χρήσιμες για την ενημέρωση των αναγνωστών σας αλλά και την τοποθέτηση των πραγμάτων στη σωστή τους βάση.
1.- Καταρχήν δεν μας ξαφνιάζει, αφού το έχουμε ξαναζήσει μερικές φορές στο παρελθόν, ότι κάποιοι εν απουσία μας (μόνο όταν δεν είμαστε εκεί), ασχημονούν και βυσσοδομούν "με θράσος χιλίων πιθήκων", (ενώ όταν είμαστε παρόντες εξαντλούν την αυστηρότητά τους, σε φιλοφρονήσεις, "αγκαλιές και φιλιά").
-Αυτό δείχνει το ήθος, τη σταθερότητα, τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία τους !!!
2.- Εξετάζοντας τώρα την ουσία των όσων ελέχθησαν στο Δημοτικό Συμβούλιο (όπως αυτά μεταφέρθηκαν από τον Τύπο), έχουμε να υπενθυμίσουμε:
Α' Για την παρακολούθηση/συντήρηση της Αργούς:
Σε ότι αφορά εμάς ως Ινστιτούτο, επανειλημμένα έχουμε δηλώσει ρητά και δημόσια, ότι δεν έχουμε καμία οικονομική απαίτηση ή προσδοκία από το Δήμο, για την όποια βοήθεια ή συνδρομή μας χρειασθεί στην παρακολούθηση και φροντίδα του σκάφους.
-Επομένως, οι υπαινιγμοί ή αόριστες αναφορές για "ευαισθησίες με το αζημίωτο" ή "οικονομικούς εκβιασμούς", εμάς δεν μας αφορούν και είναι ψευδείς και συκοφαντικοί.
Β΄ Για την αυθεντικότητα της ναυπήγησης της Αργούς:
Χθες, κάποιοι αυτοχριζόμενοι/νεόκοποι "ειδικοί", ανακάλυψαν πάνω στην ΑΡΓΩ, υλικά ξένα προς την εποχή της (στουπιά-βερνίκια), καθώς και αντλίες στο κύτος για την απάντληση του θαλασσόνερου που εισρέει στο σκάφος. Και εμείς αναρωτιόμαστε:
-Άραγε δεν διάβασαν ούτε μια φορά στο εγχειρίδια που τους παραδώσαμε, ότι "στα σκασίματα των ξύλων (όχι στις συνδέσεις) έχει μπει ξυλουργική κόλλα με πριονίδι, για να αντέξει το σκάφος πολλά χρόνια και όχι μόνο πέντε-έξι";
-Άραγε δεν άκουσαν ποτέ ότι όλα τα ξύλινα πλοία (αρχαία και σύγχρονα) είναι υγιές να "κάνουν νερά", τα οποία με ένα τρόπο (κουβάδες ή αντλία) πρέπει να απαντλούνται ;
Γ΄ Για την Αποκατάσταση και ενεργοποίηση της Αργούς στη "Regatta":
Παρότι έχουμε στείλει δύο επιστολές (17/11/09 και 14/04/10) στο Δήμαρχο Βόλου, με σχετικές οδηγίες και υποδείξεις, αυτές αγνοήθηκαν και δυστυχώς έχουμε πληροφορηθεί με βεβαιότητα, ότι αφενός έχουν παραληφθεί κρίσιμοι έλεγχοι για αποκατάσταση της Αργούς και αφετέρου, αντί συντήρησης έχουν γίνει εσφαλμένες και ζημιογόνες επεμβάσεις πάνω στο σκάφος, (από ενειδίκευτο / ανενημέρωτο / ανεκπαίδευτο συνεργείο).
-Εκτός λοιπόν από την πιθανή "οικτρή εικόνα" του σκάφους, υπάρχει πλέον και θέμα αμφίβολης αξιοπλοϊας του και κάνουμε έκκληση σε όσους παίρνουν τις αποφάσεις, να μην εκθέσουν την ΑΡΓΩ και την πόλη, σε διεθνές ..."ρεζίλεμα".
Δ΄ Για την "ομηρία" του Δήμου σε ... τρίτους:
Η ΑΡΓΩ δεν είναι ένα κοινό "εμπορικό" προϊόν (και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται έτσι από τους άρχοντες της πόλης), ώστε να την χειρίζεται ο καθένας, ανάλογα με την αντίληψη ή τις σκοπιμότητές του, αλλοιώνοντας, καταστρέφοντας ή απαξιώνοντας ό,τι αυτή ενσωματώνει.
Και γι' αυτό το λόγο, ως Ινστιτούτο έχουμε υποχρέωση και θεμιτό δικαίωμα, να ενδιαφερόμαστε για την τύχη και την κατάστασή της.
-Είναι καλό λοιπόν να αντιλαμβάνονται όλοι, ότι έχουν δέσμευση απέναντι στην Αργώ ως σύμβολο του τόπου τους (και όχι "ομηρία" σε οποιονδήποτε).
3.- Στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, για να διασκεδάσουν τη δική τους καταστροφική επιπολαιότητα, κάποιοι επιχείρησαν πάλι (όπως συνηθίζουν άλλωστε) να πλήξουν, τόσο την υπόσταση του ίδιου του έργου ανακατασκευής της Αργούς, όσο και την υπόληψη των συντελεστών του.
-Σε ότι αφορά τη δική μας υπόληψη, το θέμα ανατέθηκε ήδη σε πληρεξούσιο δικηγόρο και θα βρει το δρόμο του, αλλά ως προς τη βλακώδη και αυτοκτονιακή απόπειρα απαξίωσης της ίδιας της Αργούς, παραδίδω τους αμφισβητίες στην κρίση όλων των πολιτών που με κάθε τρόπο συμμετείχαν-παρακολούθησαν-γνωρίζουν και στήριξαν το όλο εγχείρημα.
4.- Τέλος, νομίζουμε ότι δικαιούμαστε να διατυπώσουμε μια απορία-πρόκληση:
-Αν οι υβριστές ανθρώπων και πραγμάτων, νοιώθουν βάσιμες τις θέσεις τους, γιατί δεν δέχονται την εξέταση/Πραγματογνωμοσύνη στο σκάφος όπως είναι τώρα; Περιμένουμε!
5.- Κλείνοντας υπενθυμίζω ότι σήμερα η ΑΡΓΩ βρίσκεται στο ίδια χέρια που βρίσκεται και ολόκληρη η πόλη της. Και δεν μπορεί να περιμένει να έχει διαφορετική διαχείριση (καλύτερη ή χειρότερη), από ό,τι αυτή.
Μ ε Ε κ τ ί μ η σ η για την Εφημερίδα σας
και το αναγνωστικό της κοινό
Υποναύαρχος (εα) Απ.Κούρτης - ΛΣ
Πρόεδρος Ινστιτούτου-Ναυδόμος