ΓΤΤ


Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

Στο φως σκάνδαλο του αεροδρομίου

Στο φως  σκάνδαλο του αεροδρομίου
Η σκανδαλώδης σύμφωνα με πολιτικά στελέχη του υπουργείου Υποδομών συμπληρωματική σύμβαση 3,5 εκατ. ευρώ που υπέγραψε παραμονές εκλογών του 2009 ο τ. υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο το έργο του νέου αεροσταθμού της Νέας Αγχιάλου.

Η σύμβαση μπάζει από παντού, φέρεται να είπε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Γ. Οικονομίδης στο νομάρχη Μαγνησίας Απ. Παπατόλια σε χθεσινή τους συνάντηση, μετά τις νέες καθυστερήσεις παράδοσης του έργου.

«Δεν έχω καμία διάθεση να πάω φυλακή», ήταν η αντίδραση του κ. Οικονομίδη στα πιεστικά ερωτήματα που έθεσε ο νομάρχης, αν πρέπει η Μαγνησία να πληρώσει τις παρανομίες.

Υψηλά κλιμάκια της κυβέρνησης έχουν δώσει εντολή να μην εφαρμοστεί η παράνομη, όπως την χαρακτηρίζουν, σύμβαση μέχρι νεοτέρας...

Η λειτουργία του νέου κτηρίου είναι ανέφικτη δίχως τη συμπληρωματική σύμβαση των 3,5 εκατ. ευρώ, ήταν οι πιέσεις που επιχειρήθηκαν μετά από πρόσφατη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν ο γενικός διευθυντής της ΥΠΑ κ. Κόκκινος, οι διευθύντριες του υπουργείου Υποδομών και της ΥΠΑ κα Σωτηρίου και κα Αργυροπούλου, οι επιβλέποντες του έργου, ο αερολιμενάρχης κ. Ευσταθίου και ο αντινομάρχης Υποδομών κ. Ξηρακιάς.

Ωστόσο η επικριτική από την πρώτη στιγμή στάση του «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ» απέναντι στο ουρανοκατέβατο αίτημα πρόσθετης χρηματοδότησης και μάλιστα στο παρά πέντε παράδοσης του έργου, επιβεβαιώθηκε από επίσημα χείλη.

Μάλιστα από τις χθεσινές συναντήσεις του νομάρχη στην Αθήνα για το έργο του αεροδρομίου προκύπτουν πρόσθετα ερωτήματα για τους λόγους που πιεστικά αξιώνονται 3,5 εκατ. με πρόσχημα τη μη λειτουργία του αεροσταθμού, όταν ο διευθυντής της ΥΠΑ εκφράζει τη θέση ότι η εργολαβία μπορεί να ολοκληρωθεί με ποσό που δεν θα υπερβαίνει τις 400.000 ευρώ!

Η συνέχιση των εργασιών στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, που αφορά στην ασφαλτόστρωση μεταξύ της πίστας προσγείωσης και του νέου τέρμιναλ, βρίσκεται εν αναμονή των αποφάσεων της κυβέρνησης, όπως προέκυψε από τις χθεσινές συναντήσεις στην Αθήνα του κ. Παπατόλια με τον Γ.Γ. Δημοσίων Έργων και νωρίτερα με το διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Δημ. Βλάμη.

Σκοπός της επίσκεψης του νομάρχη ήταν να διερευνήσει από κοντά τις προθέσεις της ΥΠΑ και του υπουργείου για το έργο, καθώς οι πιέσεις που ασκούνται από πλευράς ΝΑΜ έχουν έναν κυρίως στόχο: να συνεχιστούν οι εργασίες ή να βρεθούν άλλες εναλλακτικές λύσεις.

Όπως δήλωσε ο κ. Παπατόλιας, πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση ώστε να μην χαθεί η καλοκαιρινή περίοδος, ιδιαίτερα τώρα μετά και τη συμφωνία για τις πτήσεις της Ryanair.

Ο διευθυντής της ΥΠΑ κ. Βλάμης είπε στο νομάρχη ότι για να μπορέσει να λειτουργήσει ο νέος αεροσταθμός με τις βασικές προδιαγραφές ασφάλειας δεν είναι υποχρεωτικό να εκτελεστεί το σύνολο της ασφαλτόστρωσης, αλλά μέρος της εργολαβίας, ώστε να μπορούν να παρασχεθούν υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης.

Αρκεί δηλαδή να κατασκευαστεί ο εμπρόσθιος χώρος του νέου αεροδρομίου που γειτνιάζει με την πίστα προσγείωσης για να υπάρχει η διπλή ροή εξυπηρέτησης των επιβατών που θα διευκολύνει τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις.

Η συγκεκριμένη εργολαβία που μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Ιουνίου δεν θα υπερβεί τις 400.000 ευρώ, ενώ για το σύνολο του έργου χρειάζονται 3,5 εκ. ευρώ. Αυτή είναι και η εισήγηση της ΥΠΑ στον Γ.Γ. Δημ. Έργων, μόνο που ο κ. Οικονομίδης κατά τη συνάντηση που είχε με το Νομάρχη ήταν λιγότερο αισιόδοξος.

Όπως δήλωσε στον κ. Παπατόλια ο Γ.Γ. Δημοσίων Έργων, ναι μεν υπάρχει πρόταση για τμηματικές προθεσμίες του έργου, θα πρέπει όμως πρώτα να επικυρωθεί η συμπληρωματική σύμβαση των 3,5 εκ. €, η οποία υπογράφηκε παρανόμως από την προηγούμενη κυβέρνηση παραμονές των εκλογών.

Όπως είπε, το θέμα εξετάζεται σε υψηλά κυβερνητικά κλιμάκια, όπου και θα παρθούν οι σχετικές αποφάσεις. Στο πιεστικό ερώτημα του Νομάρχη αν πρέπει τις παρανομίες να τις πληρώσει η Μαγνησία, ο κ. Οικονομίδης άφησε βαρύτατες υπόνοιες για την προηγούμενη κυβέρνηση, λέγοντας πως «ο ίδιος δεν μπορεί να συναινέσει σε παρανομίες που πλήττουν το δημόσιο συμφέρον», αφήνοντας επίσης σαφείς αιχμές για τη στάση της ΥΠΑ και την επάρκεια των μελετών της.

Κατά τον κ. Παπατόλια το συμπέρασμα είναι πως το θέμα εξετάζεται σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο και βρισκόμαστε σε αναμονή αποφάσεων.

taxydromos.gr