ΑΝΟΙΚΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΤΑ ΤΕΜΠΗ | |
* ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ | |
Επιτέλους η κοιλάδα των Τεμπών από τα μεσάνυχτα της περασμένης Παρασκευής ανοιχτή, σε ό,τι αφορά στη διέλευση των οχημάτων. Ανοιχτή, μάλλον με ασφάλεια, αφού οι εργασίες που προηγήθηκαν εβδομάδες πριν με δεκάδες εργαζομένους από την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» αλλά και τους 40 ειδικούς αλπινιστές έφεραν θετικά αποτελέσματα. Ουδείς πλέον αμφισβητεί την ασφαλή διέλευση των πολιτών με τα οχήματα από την κοιλάδα των Τεμπών. Όσοι μάλιστα το Σαββατοκύριακο και μέχρι σήμερα πέρασαν από τα Τέμπη διέκριναν πραγματικά ότι έγινε καλή δουλειά και η εικόνα με τα συρματοπλέγματα και τις άλλες εργασίες σίγουρα εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια. Μαζί όμως με το άνοιγμα των Τεμπών και η λειτουργία των διοδίων στον ΠΑΘΕ σε ό,τι αφορά στην περιοχή. Ήδη οι πρώτες διαμαρτυρίες των οδηγών είναι έντονες και υποστηρίζουν ότι οι τιμές των διοδίων «καίνε». Έτσι ένας απλός Λαρισαίος οικογενειάρχης για να πάει με το ΙΧ του, παραδείγματος χάρη στον Πλαταμώνα και να επιστρέψει πρέπει να πληρώσει τη βόλτα η οποία δεν ξεπερνά συνολικά τα 110 χλμ. 6.40 ευρώ. Η χρήση του ΠΑΘΕ (παρά το μεγάλο κόστος των διοδίων) είναι βέβαιο ότι πέρα από την εξοικονόμηση χρόνου παρέχει ασφάλεια στην οδήγηση, αφού μιλάμε για κλειστό αυτοκινητόδρομο σύγχρονων ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ Τι σημαίνει για τον φτωχό οικογενειάρχη-συνταξιούχο ή άνεργο ο οποίος θέλει να ξεφύγει και να αποδράσει στα παράλια των Μεσάγγαλων, Καστρί-Λουτρό, Πλαταμώνα κλπ. έχοντας το άγχος της αυξημένης κατά το διπλάσιο σχεδόν από πέρυσι τιμής της βενζίνης και ο οποίος προσπαθεί να γλιτώσει, νόμιμα φυσικά, τα διόδια, να χρησιμοποιήσει παρακαμπτήριους δρόμους χάνοντας χρόνο αλλά κερδίζοντας σε χρήμα. Η «Ε» έκανε την εναλλακτική διαδρομή επισημαίνοντας παράλληλα τους κινδύνους που υπάρχουν χρησιμοποιώντας αυτή. Κι αυτό αφού οι παρακαμπτήριοι δρόμοι είναι στενοί, ουσιαστικά είναι αγροτοκτηνοτροφικοί δρόμοι και επαρχιακές οδοί συνδέοντας δημοτικά διαμερίσματα των δήμων κάθε περιοχής. Όσοι λοιπόν τους χρησιμοποιήσουν, αυτό πρέπει να γίνει με προσοχή και μικρές ταχύτητες. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΛΑΡΙΣΑ-ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ ΑΠΟ ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΗΡΙΟΥΣ Ο οδηγός εξερχόμενος από τη Νέα Σμύρνη Λάρισας διασχίζει την παλαιά Εθνική οδό προς Θεσσαλονίκη μέχρι το ύψος του κόμβου Γυρτώνης (εδώ συναντάται και ο δρόμος Τυρνάβου-Γυρτώνης) Ακολουθεί την πινακίδα προς Γυρτώνη, επιλέγει την αριστερή παρακαμπτήριο προς Μακρυχώρι. Περνά το Μακρυχώρι και φτάνει στην ανισόπεδη διάβαση Ευαγγελισμού, στρίβοντας δεξιά κάτω από τη γέφυρα του ΠΑΘΕ προς Ευαγγελισμό. Αμέσως μετά τη γέφυρα αλλάζει κατεύθυνση και παίρνει τον δρόμο από Ευαγγελισμό και ανεβαίνει στην εθνική οδό. Συνεχίζει κανονικά περνά τα Τέμπη. Δεν είναι κακό να γίνει μια στάση στην Αγία Παρασκευή για ένα κεράκι να προσκυνήσει (έστω και στην επιστροφή). Όσοι κατευθύνονται προς Στόμιο-Καρίτσα-Κόκκινο Νερό κανένα πρόβλημα, στρίβουν στην έξοδο της κοιλάδας των Τεμπών δεξιά και δεν έχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις. Οι υπόλοιποι οδηγοί συνεχίζουν προς Θεσσαλονίκη – Πλαταμώνα κλπ. Ένα χλμ. μετά το σταθμό Ραψάνης υπάρχει η πινακίδα που σε κατευθύνει δεξιά προς Πυργετό όπου περνάς την υπόγεια διάβαση και βγαίνεις απέναντι προς Πυργετό. Εδώ υπάρχουν δύο επιλογές: Η πρώτη επιλογή είναι να μην περάσει ο οδηγός την υπόγεια διάβαση αλλά να πάρει απέναντι το χωματόδρομο (προς Θεσσαλονίκη) να διανύσει μια διαδρομή 500 μέτρων καλού χωματόδρομου και να βγει στην παρακαμπτήριο οδό (δεξιά του ΠΑΘΕ) προς Παλαιόπυργο, Μεσάγγαλα, Κουλούρα κ.λπ.). Στη συνέχεια να βγει στον κόμβο Μεσαγγάλων και να πάρει τον ΠΑΘΕ για Πλαταμώνα-Θεσσαλονίκη κλπ. Η δεύτερη κατεύθυνση είναι στη διασταύρωση Πυργετού να στρίψει δεξιά να περάσει την υπόγεια διάβαση, να πάρει το δρόμο προς Πυργετό και στα 200-300 μέτρα να στρίψει δεξιά (προς Θεσσαλονίκη), να συνεχίσει τον παράδρομο του ΠΑΘΕ από αριστερά, να περάσει στη συνέχεια την υπόγεια διάβαση να βγει δεξιά του ΠΑΘΕ, να βρεθεί στη διασταύρωση Μεσάγγαλων και να ανέβει πάλι στον ΠΑΘΕ. Σε ό,τι αφορά στη Λεπτοκαρυά τα Ι.Χ. αυτοκίνητα πάντα μπορούν να αποφύγουν τον ΠΑΘΕ αν κινηθούν νωρίτερα δεξιά μέσω Σκοτίνας. Η διαδρομή της επιστροφής από τους παρακαμπτήριους δρόμους είναι η ίδια. Η πρώτη φορά μπορεί να είναι δύσκολη και ανιχνευτική, οι επόμενες θα είναι πιο εύκολες. Για τα παράλια Μεσάγγαλα-Καστρί Λουτρό-Νέοι Πόροι – Πλαταμώνα υπάρχει και άλλη εναλλακτική λύση. Στρίβοντας από τα Τέμπη προς Στόμιο μετά το Ομόλιο αριστερά υπάρχει ασφαλτοστρωμένος δρόμος σε άριστη κατάσταση που σε κατευθύνει προς Μεσάγγαλα και από εκεί πινακίδες προς τις άλλες κατευθύνσεις (και αντίστροφα φυσικά). Όλες οι παραπάνω διαδρομές αφορούν τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και απαγορεύεται η διέλευση βαρέων οχημάτων. Οι διαδρομές αυτές απαιτήθηκαν από τους δημάρχους των περιοχών όπως είναι του Κάτω Ολύμπου με σκοπό την εξυπηρέτηση των δημοτών τους οι οποίοι δεν είναι δυνατόν να πηγαινοέρχονται μια-δύο και περισσότερες φορές τη μέρα στα κτήματά τους και να πληρώνουν διόδια. Τα Τέμπη είναι ανοικτά όπως και τα διόδια. Οι οδηγοί των Ι.Χ. έχετε δύο επιλογές: γρήγορα και με ασφάλεια με τον ΠΑΘΕ κάνοντας... στάση στα διόδια ή από παρακαμπτήριους, λίγο αργότερα και με λιγότερη ασφάλεια αλλά χωρίς διόδια. Η επιλογή είναι δική σας. Εκτός και αν ισχύσει ο στίχος από το γνωστό τραγούδι του μοναδικού Λουκιανού Κηλαϊδόνη: «Θα κάτσω σπίτι, θα μείνω σπίτι...». eleftheria.gr |