ΓΤΤ


Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Διώτη: «Δε θα “εκτροχιάσετε τον ελληνικό σιδηρόδρομο»


ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΟ Ν/Σ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΣΕ

”Για “εκτροχιασμό” του ελληνικού σιδηροδρόμου κατηγόρησε την κυβέρνηση η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη στο πλαίσιο ομιλίας της στη Βουλή, στην επί της αρχής συζήτηση του νομοσχεδίου «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα», δηλώνοντας ότι ο σιδηρόδρομος είναι δημόσια περιουσία και καταψηφίζοντας το ν/σ.
Υπενθυμίζοντας ότι το 2008 ο ίδιος ο σημερινός Πρωθυπουργός κατηγορούσε τη ΝΔ για εφαρμογή «μιας αποτυχημένης συνταγής πλήρους ιδιωτικοποίησης δημόσιων επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας», διερωτήθηκε ποια είναι η διαφορά στη λύση που επιλέγει η κυβέρνηση, στηλιτεύοντας παράλληλα τη διαρκή της προσπάθεια όλο το προηγούμενο διάστημα να στοχοποιήσει τους εργαζομένους για όλα τα δεινά του Οργανισμού.
Παραπέμποντας και στη γνωμοδότηση της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής, σημείωσε: «Όλοι πια γνωρίζουν ποιός και πώς κατέστησε την επιχείρηση ελλειμματική. Ο ΟΣΕ κατέστη ζημιογόνος εξαιτίας της μη καταβολής από το κράτος της συμμετοχής που οφείλει, για τα συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. έργα σιδηροδρομικής υποδομής, που τον εξανάγκασε σε δανεισμό. Εξαιτίας της πρόσδεσής του στην αμαρτωλή Siemens και της πλήρους παράλειψης σύναψης συμφωνιών με το δημόσιο και άλλους φορείς, ώστε να καταβάλλονται στον ΟΣΕ οι δαπάνες άσκησης της όποιας κοινωνικής ή άλλη πολιτικής. Ο ΟΣΕ έγινε ζημιογόνος λόγω της γενικότερης κακοδιαχείρισης και κακοδιοίκησης, που ασκήθηκε από τις διορισμένες διοικήσεις».
Η βουλευτής αναφέρθηκε στις μη απαραίτητες υπεργολαβίες που ανέλαβαν έργα του Οργανισμού, προσθέτοντας ότι η ανάπτυξη δεν επιτυγχάνεται με την περικοπή και κατάργηση δρομολογίων, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση της Θεσσαλίας, και αναρωτήθηκε εάν «μιλάμε αποκλειστικά και μόνο για την ανάπτυξη μεγάλων συμφερόντων που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στο συγκεκριμένο τομέα των μεταφορών» και θέτοντας παράλληλα το θέμα των διοδίων.
Η βουλευτής δεν παρέλειψε να στηλιτεύσει την κατάργηση κάθε είδους εκπτώσεων από 01/01/2011 και, καταψηφίζοντας το ν/σ, κατέληξε: «Η εκποίηση είναι η οριστική απόφαση καταδίκης μιας από τις φιλικότερες, οικονομικότερες, πλέον εύχρηστες και βολικές δημόσιες συγκοινωνίες, ειδικά στις μεγάλες αποστάσεις. Συνεχίζουμε να προτάσσουμε το αίτημά μας -και αίτημα ολόκληρης της κοινωνίας- για την ανάγκη ύπαρξης ενός σύγχρονου, ενιαίου, αναβαθμισμένου, δημόσιου ΟΣΕ. Ενός Οργανισμού που, απαλλαγμένος από τις πρακτικές της διεφθαρμένης, αδιαφανούς και πελατειακής διαχείρισης, θα παίξει ένα νέο μεγάλο αναπτυξιακό, κοινωνικό και οικολογικό ρόλο στην χώρα».