Μπορεί ο Όλυμπος να μην είναι ακόμη στις τουριστικές προτεραιότητες της πλειοψηφίας των Λαρισαίων, όμως ήταν αρκετό να λειτουργήσει ένα Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) στην Ελασσόνα για μαθητές, και να ανέβουν σ’ αυτόν... χιλιάδες μικροί Λαρισαίοι.
Συγκεκριμένα, περισσότεροι από δύο χιλιάδες μαθητές του νομού επισκέφθηκαν την προηγούμενη χρονιά τον Όλυμπο καθώς και άλλες περιοχές της Ελασσόνας μέσω του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελασσόνας.
Σημαντική οπωσδήποτε τόνωση για την περιοχή αυτός ο σταθερός μαθητικός τουρισμός, αλλά, το κυριότερο, οι χιλιάδες των νέων Λαρισαίων παίρνουν μια πρώτη γεύση από το βουνό, τις ομορφιές του και το «μύθο του». Αντιλαμβάνονται ότι αυτός ο μεγάλος ορεινός όγκος που αντικρίζουν κάθε μέρα από την πόλη τους δεν είναι τελικά και τόσο απρόσιτος και ότι είναι εκεί πάντα έτοιμος να τους χαρίσει χαρά και αναψυχή.
Οι μαθητές από εξήντα σχολεία του νομού εκ των οποίων τα 33 ήταν Δημοτικά και τα υπόλοιπα 27 ήταν Γυμνάσια και Λύκεια συμμετείχαν στα προγράμματα που υλοποιεί το Κέντρο
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη.
Με τη συνοδεία διακοσίων εκπαιδευτικών οι μαθητές επισκέφθηκαν την ευρύτερη περιοχή του Ολύμπου και συγκεκριμένα το Μοναστήρι του Σπαρμού, αρχαιότητες στο Πύθιο, το πλατανόδασος, το Λιβάδι – παραδοσιακά κτίσματα, το Μουσείο του Γεωργάκη Ολύμπιου, το Δήμο Σαρανταπόρου, το Στρατιωτικό Μουσείο, Βιολογικές Καλλιέργειες, αρχαιότητες στο Σαραντάπορο, την Τσαριτσάνη παραραδοσιακά κτίσματα, την Οικονόμειο Σχολή, το Κεφαλόβρυσο, τις Δριστέλες, τη Λίμνη της Βερδικούσιας, στην Ελασσόνα το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, το Πέτρινο Γεφύρι, το Μοναστήρι της Ολυμπιώτισσας και άλλους ενδιαφέροντες προορισμούς.
Το ΚΠΕ της Ελασσόνας ιδρύθηκε ως γνωστόν το 2008 μετά από πρόταση του Δήμου Ελασσόνας και με απόφαση του τότε Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στα δύο αυτά χρόνια λειτουργίας του έχει επιδείξει έντονη δραστηριότητα και η βασική επιδίωξη του είναι η ανάδειξη του περιβαλλοντικού πλούτου της επαρχίας Ελασσόνας του οποίου οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να καταστούν κοινωνοί.
Σ’ αυτήν την κατεύθυνση υποστηρίζει προγράμματα τα οποία στοχεύουν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές για θέματα αειφορικής διαχείρισης των φυσικών πόρων και προστασίας των συστημάτων ζωής.
Η παιδαγωγική ομάδα του κέντρου επιδιώκοντας να υποστηρίξει την επισκεψιμότητα των σχολείων σχεδίασε τρία οικολογικά πεδία που αναπτύσσονται στην επαρχία Ελασσόνας και τα οποία είναι στην κατεύθυνση της περιβαλλοντικής και πολιτισμικής ανάδειξης της περιοχής.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση γενικότερα ζητήματα προστασίας φυσικών και ανθρωπογενών πόρων, καινοτόμες παραγωγικές δραστηριότητες καθώς και εναλλακτικές μορφές τουρισμού έχουν περιληφθούν στις δραστηριότητες του κέντρου.
Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του Κέντρου βρίσκονται στο κέντρο της πόλης, σε ένα σύγχρονο κτίριο που διαθέτει αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, αίθουσα διδασκαλίας, αίθουσα Η/Υ και οπτικοακουστικών μέσων, χώρους γραφείων, θεατρική σκηνή και δανειστική βιβλιοθήκη, όλα προς χρήση των μαθητών.
Την όλη προσπάθεια για την υποστήριξη του κέντρου συντονίζουν ο υπεύθυνος του ΚΠΕ κ. Σπύρος Αναγνωστάκης, ο αναπληρωτής υπεύθυνος κ. Ανδρέας Γκανάτσιος και το μέλος κ. Κώστας Σπανός.
Για την επόμενη σχολική χρονιά η επισκεψιμότητα των σχολείων θα υποστηριχθεί με δύο πολυήμερα προγράμματα («Όλυμπος – Ιστορία και Οικολογία» και «Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική») και πέντε μονοήμερα («Όλυμπος», «Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική», «Υδάτινη Ενέργεια», «Βιολογικά Προϊόντα», «Πόλη και Ενέργεια»).
Παράλληλα, το Κ.Π.Ε. Ελασσόνας μέσα στο πλαίσιο της διά βίου εκπαίδευσης προγραμματίζει επιμορφωτικές δράσεις που επικεντρώνονται τόσο στην παρουσίαση της θεματολογίας των προγραμμάτων που υποστηρίζονται από το Κέντρο όσο και στη διδακτική μεθοδολογία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για την αειφορία. Επισημαίνεται ακόμη ότι το Κέντρο επιδιώκοντας να συνδεθεί με την τοπική κοινωνία αναπτύσσει συνεργασίες με περιβαλλοντικούς και πολιτιστικούς συλλόγους της περιοχής υποστηρίζοντας δραστηριότητες με ποικίλη θεματολογία (δενδροφυτεύσεις, περιβαλλοντική φωτογραφία, λαϊκή τέχνη, ιστορία, παράδοση κ.ά.
http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=24254&pid=7&CategoryID=7