ΓΤΤ


Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

ΔΙΩΤΗ: Τα καταστήματα σε Μεσοχώρα-Γόννους πρέπει να παραμείνουν


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΜΕΔΙ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΙΩΤΗ ΓΙΑ ΕΛΤΑ


Τη διακοπή λειτουργία του Ταχυδρομικού Καταστήματος Μεσοχώρας αποφάσισε «για λόγους ανταγωνιστικότητας» το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως προκύπτει από την απάντηση που απέστειλε ο υφυπουργός κ. Σπ. Βούγιας, σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη.
«Η ΑΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ (ΕΛΤΑ), σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, είναι ο Φορέας Παροχής Καθολικών Ταχυδρομικών Υπηρεσιών σε όλη τη χώρα. Ο ΕΛΤΑ ο οποίος λειτουργεί σε ανταγωνιστικό περιβάλλον, σύμφωνα με τους κανόνες της οικονομίας, αναπτύσσει και υποστηρίζει το Ταχυδρομικό Δίκτυο με συγκεκριμένα κριτήρια […]. Αξιολογεί τα νέα δεδομένα και όπου απαιτείται, επαναπροσδιορίζει και επανασχεδιάζει τον τρόπο λειτουργίας του Ταχυδρομικού Δικτύου, στοχεύοντας πάντα στη βέλτιστη ταχυδρομική εξυπηρέτηση των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΛΤΑ εξετάζει τη δυνατότητα διακοπής λειτουργίας του Ταχυδρομικού Καταστήματος Μεσοχώρας του ν. Τρικάλων, το οποίο παρουσιάζει ελάχιστη ταχυδρομική κίνηση και παράλληλα αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα κατά τα τελευταία χρόνια, διασφαλίζοντας ωστόσο απόλυτα την ταχυδρομική εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής, ως Φορέας Παροχής Καθολικών Ταχυδρομικών Υπηρεσιών».
Σχολιάζοντας το περιεχόμενο της απάντησης, η βουλευτής επεσήμανε:
«Φοβάμαι ιδιαίτερα ότι η απάντηση του υφυπουργού κ. Βούγια, προδιαγράφει δυσοίωνο το μέλλον όχι μόνο του παρόντος καταστήματος των ΕΛΤΑ, αλλά και όσων ακόμη το υπουργείο και τα ίδια τα ΕΛΤΑ δεν θεωρούν ανταγωνιστικά. Χωρίς να θέλουμε να προδικάσουμε εξελίξεις, εικάζουμε ότι η εκκρεμούσα απάντηση για τα ΕΛΤΑ στους Γόννους δε θα διαφέρει από αυτή που δόθηκε για τη Μεσοχώρα. Όμως υπάρχουν ερωτήματα που τίθενται: Πώς συνδυάζεται η διασφάλιση της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής της Μεσοχώρας, όταν και όλα τα γύρω υποκαταστήματα έχουν βάλει λουκέτο; Γιατί αγνοήθηκε η πρόταση της Κοινότητας αλλά και αιρετών της γύρω περιοχής, να στεγαστεί το ταχυδρομείο σε χώρο που έχει τη δυνατότητα να παραχωρήσει η ίδια η Κοινότητα, ώστε να αποφευχθούν έξοδα ενοικίου; Αυτά τα ερωτήματα απασχολούν νομίζω όλους τους πολίτες, αλλά προϊδεάζουν συνάμα για το πώς φαντάζεται το Υπουργείο τις ταχυδρομικές υπηρεσίες στο μέλλον: όλα χάρισμα στους ιδιώτες, κι οι πολίτες ας τα πληρώσουν αν έχουν τη δυνατότητα. Εμείς από την πλευρά μας επιμένουμε ότι τα καταστήματα πρέπει να διατηρηθούν, αφού τα ΕΛΤΑ έχουν υποχρέωση να επιτελούν τον κοινωνικό  και αναπτυξιακό τους ρόλο, συμβάλλοντας στην διατήρηση και την ανάπτυξη της ζωής στην ελληνική ύπαιθρο, και όχι να λειτουργούν με κανόνες ελεύθερης οικονομίας, αφού μιλάμε για ένα δημόσιο φορέα και όχι ιδιωτική εταιρία μεταφορών».