ΓΤΤ


Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Ο Γ. Κύρτσος στην Καρδίτσα

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΛΑΟΣ κ. Γ. ΚΥΡΤΣΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ

Για το οικονομικό πρόγραμμα του ΛΑΟΣ

- Θεωρούμε ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο, απόδειξη ότι έχει γίνει ήδη το πρώτο «κούρεμα». Αυτό αποδεικνύεται επίσης και από τις αγορές, όπου αν πάει τώρα κάποιος να ρευστοποιήσει τα νέα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου που έχουν αντικαταστήσει τα παλιά – μετά το «κούρεμα» – τότε θα πάρει 23% της ονομαστικής τους αξίας. Στο πλαίσιο της περιοδείας μου, σε όσες πόλεις επισκέφθηκα, είδα βιομηχανικά ερείπια, μια κρίση στον αγροτικό τομέα και ρεκόρ ανεργίας. Αυτό σημαίνει ότι έτσι όπως είναι η κατάσταση δεν μπορεί η χώρα να σηκώσει ένα χρέος 350 δισ. ευρώ. Εμείς θεωρούμε ότι θα υπάρχει και δεύτερο «κούρεμα» και αυτό περιγράφεται και στον διεθνή Τύπο.
Όμως αυτή τη φορά πρέπει να υπάρχει μια εθνική συμφωνία, να πάμε εμείς να διαπραγματευτούμε την οργανωμένη μείωση του χρέους. Είναι μια πολιτική απόφαση που πρέπει να την πάρουνε. Είναι μια διαπραγματευτική θέση που πρέπει να την βγάλουμε με καλό τρόπο προς τα έξω, με συνεννόηση και όχι ρήξη, γιατί και οι Ευρωπαίοι εταίροι και πιστωτές μας γνωρίζουν – κατά βάθος – τις περιορισμένες δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας. Το χρέος είναι ισοπεδωτικό, δεν αφήνει καμία αναπτυξιακή ανάσα και πρέπει να θυσιάσουμε δύο και τρεις γενιές για να δούμε τελικά αν θα μπορέσουμε να τα αποπληρώσουμε όλα.

- Η δεύτερη μας θέση είναι ότι πρέπει να αλλάξει η οικονομική πολιτική που ασκείται, γιατί δεν οδηγεί πουθενά και το γνωρίζουν αυτό και αυτοί που την ασκούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ότι ο προϋπολογισμός συντάχθηκε τον Δεκέμβριο του 2011 με μία εκτίμηση ότι η ύφεση το 2012 θα ήταν 2,5%, δηλαδή το ΑΕΠ θα έπεφτε σε αυτό το ποσοστό και ο κ. Προβόπουλος – ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος – που ξέρει καλύτερα αυτά τα στοιχεία και εκτίμησε χθες ότι η ύφεση θα είναι 5% αν προσαρμοστούμε αμιγώς με τα μέτρα. Όταν μέσα σε 3-4 μήνες, η ύφεση από προγραμματισμένη στο 2,5% έχει πάει στο 5% που συνεπάγεται ανεργία 21,8% του ενεργού πληθυσμού που εκτιμήθηκε τον Ιανουάριο και 50% στους νέους κάτω των 25 ετών, καταλαβαίνουμε αυτό το πράγμα δεν μπορεί να συνεχιστεί. Εμείς θέτουμε το θέμα στο τραπέζι. Καταλαβαίνουμε ότι αυτοί που έχουν υπογράψει το νέο Μνημόνιο, δεν είναι εύκολο να το πουν προεκλογικά, αλλά και αν υποθέσουμε ότι φτιάξουν μια μετεκλογική κυβέρνηση, που εκτιμούμε ότι θα γίνει από τα κόμματα του δικομματισμού με τα ποσοστά που έχουν και το bonus του νόμου Παυλόπουλου, δεν θα μπορούν να το εφαρμόσουν γιατί αυτό θα έφερνε φοβερές κοινωνικές αντιδράσεις και το πιο σημαντικό δεν λύνει το πρόβλημα.

Εμείς θα ήμασταν υπέρ μιας πολιτικής που θα ήταν αναγκαστικά δύσκολη λόγω της κατάστασης που μας έφεραν εδώ και δεκαετίες κακοδιαχείρισης του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, αλλά οι δυσκολίες αυτές θα οδηγούσαν σε κάποια θετικά αποτελέσματα. Εδώ όμως έχεις επαναλαμβανόμενες θυσίες χωρίς ελπίδα, και ο μέσος πολίτης εξαγριώνεται γιατί βλέπει να αμφισβητούνται τα οικονομικά και κοινωνικά του δικαιώματα, χωρίς να καλυτερεύει τίποτα. Αυτό καταστρέφει την οικονομία, έχουμε εντυπωσιακή πτώση στον ιδιωτικό τομέα που παράγει τον πλούτο και έτσι δεν μπορείς να βρεις χρήματα να χρηματοδοτήσεις το δημόσιο τομέα που αναδιανέμει τον πλούτο. Θεωρώ το νέο Μνημόνιο ότι είναι ένα οικονομικό αδιέξοδο και το χαρακτηρίζω σαν οικονομικό «ζουρλομανδύα».

- Η τρίτη βασική μας θέση είναι ότι πρέπει να υπάρχει ένα εθνικό συμβόλαιο για την άμεση και δραστική μείωση των παράνομων μεταναστών στη χώρα μας, ιδιαίτερα στην Αθήνα, που πέρα των ρεκόρ που καταγράφει σε ανεργία, σε νέα φτώχια και οικονομική και κοινωνική περιθωριοποίηση, εξαιτίας των εκατοντάδων χιλιάδων παράνομων μεταναστών, γίνεται απωθητική σαν τουριστικός προορισμός, να μην μπορεί να λειτουργήσει σαν οικονομικό, διοικητικό, επιχειρηματικό κέντρο της χώρας και να χειροτερεύει η κατάσταση. Η δική μας θέση, που αποτελεί και πλεονέκτημα του ΛΑΟΣ, είναι ότι η συνοχή της κοινωνίας είναι αναγκαία προϋπόθεση για να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα προβλήματα. Δεν μπορείς να λειτουργήσεις με μια διαλυμένη κοινωνία, με εκατοντάδες χιλιάδες παράνομους μετανάστες συγκεντρωμένους στα αστικά κέντρα, με εντυπωσιακά υψηλή ανεργία, με ανθρώπους μεγάλης ηλικίας -οικονομικά και κοινωνικά περιθωριοποιημένους. Άρα εμείς δίνουμε προτεραιότητα στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.

- Τέταρτη βασική μας θέση, που είναι και στρατηγική επιλογή του κ. Καρατζαφέρη, είναι ότι χρειαζόμαστε ένα Νοτιοευρωπαϊκό Μέτωπο για τη διεκδίκηση αλλαγών του τρόπου λειτουργίας της ΕΕ. Ο τρόπος που λειτουργεί τώρα με βάση τη γερμανική ηγεμονία, δεν ευνοεί τα καλώς εννοούμενα εθνικά συμφέροντά μας, όπως και άλλων χωρών τις ευρωζώνης. Αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει μια διαφοροποίηση του εκλογικού αποτελέσματος στη Γαλλία, η Ισπανία δυσκολεύεται να βάλει τάξη στα δημόσια οικονομικά της και το πείραμα Μόντι στην Ιταλία έχει ενδιαφέρον, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα αποδώσει. Επομένως δημιουργούνται οι προϋποθέσεις, από εκεί που οι χώρες του Νότου -οι προβληματικές – έχουμε μεγάλες διαφορές, να βρούμε συγκλίσεις, ώστε να αλλάξουμε κάπως τους κανόνες της ΕΕ. Γιατί η ΕΕ και η Ευρωζώνη πρέπει να απευθύνεται σε όλους. Γιατί δεν μπορεί οι κανόνες να μπαίνουν από την ισχυρή χώρα, τη Γερμανία, που μπορεί να μην εξυπηρετούν άλλες χώρες, και αποδεικνύεται αυτό, όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία, ακόμα μπορούμε να πούμε και η Γαλλία. Επομένως έχουμε μια ευρύτερη στρατηγική αλλαγής συσχετισμού δυνάμεων. Εμείς δεν είμαστε εσωστρεφές κόμμα ή φοβικό, όπως αυτοί που καταγγέλλουν «τυφλά» την ΕΕ ή κάθονται σε μια γωνία του πολιτικού συστήματος. Εμείς θέλουμε να πάρουμε πρωτοβουλία για να λύσουμε τα προβλήματα. Αλλά οποιαδήποτε πρωτοβουλία πρέπει να βασίζεται σε μια συγκεκριμένη ατζέντα με τις θέσεις που ανέφερα παραπάνω.

Για τη διαστρέβλωση του νοήματος της παρέμβασης Καρατζαφέρη

Εμείς θεωρούμε ότι ο ΛΑΟΣ θα πάει πολύ καλά στις βουλευτικές εκλογές. Στη περιοδεία μου βλέπω μια δυναμική, ο κόσμος μας υποδέχεται με χαρά, χωρίς άγχος, όπως υποδέχεται αντιπροσώπους άλλων κομμάτων. Βέβαια, δεχθήκαμε μια μεγάλη επικοινωνιακή και πολιτική πίεση, αλλά νομίζω την έχουμε ξεπεράσει. Προσπάθησαν να διαστρεβλώσουν το νόημα της παρέμβασης Καρατζαφέρη τον Νοέμβριο υπέρ του Παπαδήμου και σε βάρος του Πετσάλνικου. Κατά την άποψη του κ. Καρατζαφέρη και του ΛΑΟΣ, η κυβέρνηση Παπαδήμου ήταν μια λύση στο άμεσο πρόβλημα που είχαν και ήταν η πλήρης διπλωματική απομόνωση του κ. Παπανδρέου, η εξαφάνιση της διαπραγματευτικής μας θέσης, που δεν σου δίνει κανείς σημασία και η προσπάθεια του δικομματισμού να ελέγξει το παιχνίδι μέσω προώθησης του κ. Πετσάλνικου στην πρωθυπουργία. Αν είχε συμβεί αυτό, αν είχε επιβληθεί η δικομματική λύση Πετσάλνικου, θα είχαμε ήδη καταστραφεί οικονομικά, θα είμαστε ήδη στη δραχμή, γιατί φυσικά δεν θα είχε καμία δυνατότητα να συνεννοηθεί με τους Ευρωπαίους εταίρους και πιστωτές. Άρα η παρέμβαση του κ. Καρατζαφέρη, του Προέδρου, ήταν από αυτή την άποψη σωτήρια. Αν διαβάσετε τη «Λευκή Βίβλο», που εγώ τη διάβασα με πολύ ενδιαφέρον και αν ενδιαφέρει έναν άνθρωπο σαν και μένα, που έχει δεκαετίες ολόκληρες στο επάγγελμα δηλ. στη δημοσιογραφία, θα τη βρείτε και εσείς πολύ καλογραμμένη. Έχει τα πρακτικά μέσα, δηλ. την επικοινωνία Καρατζαφέρη – Παπαδήμου σε σχέση με την πορεία της κυβέρνησης. Ο κ. Καρατζαφέρης ήθελε να δώσει στην κυβέρνηση Παπαδήμου μία διάσταση «ιταλική», να γίνει μία κυβέρνηση «τύπου Μόντι», όπου ο πρωθυπουργός θα μπορούσε να ορίσει ο ίδιος τους υπουργούς του, να είχε πλήρη πολιτική ατζέντα για να μπορεί να διαπραγματευτεί πλήρως με τους Ευρωπαίους εταίρους, να είχε χρονικό ορίζοντα, να μην είχε τα βαρίδια του δικομματισμού κ.λπ.

Αυτά λοιπόν ακυρώθηκαν στην πράξη και αυτό εξηγεί την αποχώρηση, την απομάκρυνση του Καρατζαφέρη από αυτήν την κυβέρνηση, που στη συνέχεια εκφυλίστηκε, γιατί υπέγραψε ένα νέο Μνημόνιο, που δεν οδηγεί πουθενά. Ενώ αν είχαν διαπραγματευτεί σωστά, όπως τους είχε προειδοποιήσει να διαπραγματευτούν όλοι μαζί και σωστά, θα μπορούσε το αποτέλεσμα να ήταν καλύτερο.

Και φυσικά στο τέλος είχαμε τα γνωστά εκφυλιστικά φαινόμενα του δικομματισμού, δηλ. από τη μία μας δείχνανε τον Παπαδήμο και από την άλλη τρέχανε στη Βουλή για να «ξεπλύνουν» τα νομοθετικά τους σκάνδαλα με τη Siemens, να κάνουν τον περίφημο συμβιβασμό – ουσιαστικά να συγχωρήσουν τη Siemens για ό,τι είχε κάνει – είχαν τις τροπολογίες τις μαζικές να διορίσουν κ.λπ., τα γνωστά δηλ. παλαιοκομματικά που μας οδήγησαν στο σημερινό επίπεδο. Και είχαν επίσης και τα λεφτά που πήραν από το δημόσιο ταμείο, με το σκεπτικό να προεισπράξουν την επιδότηση, προτού καταγραφεί η πτώση των ποσοστών και των δύο κομμάτων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, αυτό ήταν και το κόλπο άλλωστε, γιατί – ως γνωστό – η κρατική επιδότηση των κομμάτων έχει σχέση με τα ποσοστά τους. επομένως αυτοί, προτού καταγραφεί η πτώση τους, πήγαν και προεισπράξανε τουλάχιστον τα μισά από αυτά που τους αναλογούσαν το 2012. Άρα στείλανε ένα μήνυμα διαχειριστικής ασυνέπειας. Το συμπλήρωσαν μάλιστα με το γεγονός ότι ψηφίσανε μία ειδική παράγραφο, που ναι μεν πήραν τα λεφτά από τον προϋπολογισμό, με τη μέθοδο που σας ανέπτυξα, ταυτόχρονα όμως απάλλαξαν εαυτούς από το να εκπληρώσουν βασικές υποχρεώσεις. Δηλ. πήραν να λεφτά, χωρίς να έχουν και την υποχρέωση να πληρώσουν κατά προτεραιότητα την ΑΤΕ BANK, στην οποία τα δύο μεγάλα κόμματα χρωστούν 220 εκατ.ευρώ. Αυτές οι διαχειριστικές πρακτικές του παρελθόντος είναι που μας οδήγησαν στην κατάσταση που μας οδήγησαν. Εμείς δεν θέλουμε να κάνουμε τέτοια πράγματα. Θέλουμε ένα νέο ξεκίνημα για τη χώρα, στη βάση των προτάσεων που έχουμε κάνει.

Για τις διαφορές του ΛΑΟΣ έναντι όλων των άλλων κομμάτων

Οι προτάσεις αυτές που σας έδειξα, διαφοροποιούν το πλαίσιο του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού από άλλα κόμματα. Από τη μία έχουμε το Μέτωπο της απόρριψης, που αποτελείται κυρίως από αριστερά ή ακροδεξιά κόμματα, που απλά καταγγέλλουν το σύστημα, αλλά δεν προσφέρουν κάτι για την κοινή αντιμετώπιση των προβλημάτων και για να πάμε όλοι καλύτερα μπροστά.

Και έχουμε τελευταία και ένα Μέτωπο αξιοπερίεργο έως γελοίο, δηλ. ο ΣΥΡΙΖΑ να προσπαθεί να συνεννοηθεί με τους «Ανεξάρτητους Έλληνες» του κ. Καμμένου για να προωθηθεί στην πρωθυπουργία αυτού του αξιοπερίεργου σχήματος, ενδεχομένως η κ. Παπαρήγα του ΚΚΕ. Εδώ πια έχουμε και το τέλος της πολιτικής σοβαρότητας. Άνθρωποι, οι οποίοι δεν έχουν κανένα κοινό σημείο, εκτός ίσως από την καταγγελία της κυβερνητικής πολιτικής, προσπαθούν να βγουν και να υποστηρίξουν ο ένας τον άλλο, δηλαδή ψαρεύουν στα θολά νερά της πολιτικής.

Πρέπει να δώσουμε ελπίδα στη νέα γενιά

Εμείς θέλουμε να είμαστε ξεκάθαροι. Θέλουμε μια κοινωνική υπευθυνότητα. Θέλουμε μια πολιτική σοβαρότητα και μια οικονομική αποτελεσματικότητα. Θεωρούμε ότι το πιθανότερο αποτέλεσμα των εκλογών θα είναι μία κυβερνητική πλειοψηφία ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, γιατί θα έχουν ένα ποσοστό – βέβαια θα πέσουν από εκεί που ήταν – παρόλα αυτά όμως θα κρατήσουν αρκετές δυνάμεις. Έχουν και «το bonus Παυλόπουλου», δηλ. τις 50 έδρες, που δίδονται στο πρώτο κόμμα, που είναι μία στρέβλωση του πολιτικού συστήματος, γιατί παλαιά είχες το bonus των 40 εδρών, για κόμματα που έπαιρναν 42% – 43% και άνω, οπότε του έδινες ένα bonus με τη λογική της ενισχυμένης αναλογικής για να έχει βιώσιμη κυβέρνηση και κυβερνητική πλειοψηφία. Εδώ δίνουν ένα bonus 50 εδρών, αλλά ο πρώτος μπορεί να είναι από 26%-28%. Αυτό σημαίνει ότι αυτός που θα πάρει το bonus θα βγάλει διπλάσιες έδρες βουλευτών από ότι θα βγάλουν οι υπόλοιποι. Εδώ λοιπόν έχουμε μία στρέβλωση του πολιτικού συστήματος. Ακόμη και στον εκλογικό συνδυασμό δεν τα πήγανε καλά. Εν πάση περιπτώσει θα υπάρχει κατά την άποψή μας ένα άθροισμα των δύο κομμάτων, οι κυβερνήσεις των οποίων μας οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο, αλλά τώρα το αν θα μπορέσουν να διαχειριστούν την κρίση, αν θα μπορέσουν να διαχειριστούν το νέο Μνημόνιο κ.λπ., αυτές είναι «ανοικτές» εκτιμήσεις. Κατά την άποψή μου δεν θα καταφέρουν πολλά πράγματα, διότι το νέο Μνημόνιο προβλέπει – μεταξύ των άλλων – ότι θα έλθουν σε διάστημα 4-6 μηνών διάφοροι ελεγκτές και θα επιβάλλουν μέτρα 14,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2013-2014, θα επιβάλλουν πρόσθετα μέτρα για να καλυφθούν οι αποκλίσεις του κρατικού προϋπολογισμού, που ήδη είναι αρκετά σημαντικές, και θα επιβάλλουν και άλλα μέτρα για να καλυφθούν οι αποκλίσεις στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, που έχει ήδη ψηφισθεί. Άρα θα εμφανιστούν κάποιοι σε μία κοινωνία που ασθμαίνει, που είναι σε βαριά ύφεση, να επιβάλλουν πρόσθετα μέτρα από 18-20 δισεκατομμύρια ευρώ, που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται αμέσως και σε βάθος χρόνου και πλήρως, μέσα στο 2013-2014. Εμείς θεωρούμε ότι αυτά τα πράγματα δεν είναι ρεαλιστικά και για αυτό στέλνουμε μηνύματα ότι, όταν καταλάβουν ότι αυτή η πολιτική είναι αδιέξοδη, η ατζέντα μας είναι στο τραπέζι, είμαστε έτοιμοι να τη συζητήσουμε με όλους για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μαζί, πρώτον για να σώσουμε τη χώρα, που πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο και δεύτερον, για να δώσουμε ελπίδα στη νέα γενιά, γιατί παρατηρούμε ότι έτσι όπως συμπεριφερόμαστε προς τη νέα γενιά θα τους ψάχνουμε τους νέους μας σε λίγο στο εξωτερικό.

Είμαστε απόλυτα συγκεκριμένοι

Θέλω να σας δώσω την εικόνα ότι είμαστε απόλυτα συγκεκριμένοι. Έχουμε ένα γενικό πλαίσιο οικονομικής πολιτικής. Τα 45 βασικά του σημεία τα έχουμε επεξεργαστεί ο Πρόεδρος του ΛΑΟΣ κ. Καρατζαφέρης, η επικεφαλής των Ευρωβουλευτών η κ. Νίκη Τζαβέλα και η οποία είναι μια γυναίκα με μεγάλη επιχειρηματική εμπειρία και διαδρομή. Ξέρει και την αγορά και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Συνέβαλα και εγώ καθώς και οι άλλοι συνεργάτες του Προέδρου.

Επομένως, μπορεί ακόμα να μην έχουμε τεράστιες πολιτικές και εκλογικές δυνάμεις, είμαστε όμως αισιόδοξοι ότι με βάση την επιχειρηματολογία μας, θα πάμε πολύ καλά στις εκλογές. Και κυρίως, θα παίξουμε πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις που θα ακολουθήσουν.

Οι εκλογές αυτές είναι το ξεκίνημα. Δεν είναι το τέλος της πολιτικής διαδικασίας. Για αυτό θέλουμε ισχυρό, έως πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αν δείτε τις ιστορίες χρεοκοπίας του Ελληνικού Δημοσίου, είτε επί Χαριλάου Τρικούπη το 1892, είτε επί Ελευθερίου Βενιζέλου το 1932, θα δείτε ότι άνοιξαν κύκλους πολιτικών εξελίξεων που κράτησαν 10 -15 χρόνια.

Σε αυτή τη κατάσταση βρισκόμαστε. Αυτοί βέβαια που μας χρεοκόπησαν, προσποιούνται ότι ελέγχουν την κατάσταση και ότι αρκεί μια ψήφος για να λύσουν όλα αυτά τα προβλήματα που οι ίδιοι δημιούργησαν.

Αυτοί βέβαια δεν έχουν σχέση με τη πραγματικότητα. Εμείς δεν χάνουμε τη ψυχραιμία μας ή το κουράγιό μας, αλλά κάνουμε μια ρεαλιστική προσέγγιση στα προβλήματα. Θεωρούμε ότι είμαστε σε μια καλή πολιτική θέση από την οποία, είναι υποχρεωμένο να περάσει, θέλει δε θέλει, το σύνολο του πολιτικού συστήματος. Γιατί θα προσδιοριστούν οι κινήσεις και τα επιχειρήματα των κομμάτων τους, με βάση τα πραγματικά οικονομικά προβλήματα. Όχι με βάση τις δικές τους επιθυμίες, ή την θέληση των επιτελείων τους.

Στη συνέχεια, ο Εκπρόσωπος Τύπου και Επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας του ΛΑΟΣ κ. Γ. Κύρτσος, παρουσίασε τις προτάσεις του ΛΑΟΣ για την οικονομική ανάκαμψη με κοινωνική συνοχή:

(Οι προτάσεις του ΛΑΟΣ για την οικονομική ανάκαμψη με κοινωνική συνοχή επισυνάπτονται):

Οι προτάσεις του ΛΑΟΣ για την οικονομική ανάκαμψη με κοινωνική συνοχή

Περιορισμός του Δημόσιου Χρέους

1. Το χρέος του ελληνικού Δημοσίου δεν είναι βιώσιμο και σε αυτή την βάση πρέπει να διαπραγματεύεται η ελληνική κυβέρνηση και να οργανώνεται η οικονομική πολιτική. Το νέο μνημόνιο προβλέπει εκτόξευση του δημόσιου χρέους προς το 161% του ΑΕΠ το 2012. Η Ελλάδα δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ένα χρέος της τάξης των 310-360 δις ευρώ, μια ρεαλιστική ανάλυση της κατάστασης και της προοπτικής της ελληνικής οικονομίας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μπορούμε να αποπληρώσουμε ένα χρέος της τάξης των 120-130 δις ευρώ.

Αυτή την βασική αλήθεια γνωρίζουν και οι Ευρωπαίοι εταίροι και πιστωτές μας και πρέπει να προχωρήσουμε την συνεννόηση και την διαπραγμάτευση μαζί τους αναγνωρίζοντας και οι δύο την σκληρή πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί τόσο με ευθύνη των Βρυξελλών όσο και των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Δραστικός περιορισμός της Λαθρομετανάστευσης

2. Ο δραστικός περιορισμός και στην συνέχεια η εξαφάνιση της παράνομης μετανάστευσης αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Στην διάρκεια του 12μήνου που θα ακολουθήσει τον σχηματισμό της νέας κυβέρνησης πρέπει να υπάρξει οργανωμένη αποχώρηση πολλών εκατοντάδων χιλιάδων παράνομων μεταναστών από τα μεγάλα αστικά κέντρα και ολόκληρη τη χώρα.

Με την μετατροπή της Αθήνας σε ένα μείγμα Αφγανιστάν, Πακιστάν, Ιράκ και Σομαλίας είναι πρακτικά αδύνατο να λειτουργήσει η πρωτεύουσα σαν οικονομικό, εμπορικό, τουριστικό και διοικητικό κέντρο της Ελλάδας. Το κόστος της τουριστικής υποβάθμισης, της ανάπτυξης του παραεμπορίου, της επιβάρυνσης της κοινωνικής υποδομής από εκατοντάδες χιλιάδες παράνομους μετανάστες που δεν συμβάλλουν στην χρηματοδότησή της, της διάλυσης της αγοράς εργασίας, της ανάπτυξης της παραοικονομίας, της «έκρηξης» της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας και της παράνομης εξαγωγής συναλλάγματος ανέρχεται κάθε χρόνο σε δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι πρακτικά αδύνατο να δώσει η ελληνική οικονομία τη μάχη της ΟΝΕ και της εξυπηρέτησης του χρέους του Δημοσίου με τις κοινωνικές συνθήκες που έχει διαμορφώσει η μαζική παράνομη μετανάστευση. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υποχρέωση να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του φαινομένου, εάν ενδιαφέρεται να βγει η χώρα μας από το οικονομικό αδιέξοδο και να μην υπάρξει το λεγόμενο ευρωπαϊκό ντόμινο. Η Ελλάδα με 2% του ευρωπαϊκού πληθυσμού υφίσταται πάνω από το 90% των μεταναστευτικών ροών.

3. Στο διάστημα που θα χρειαστεί για τον δραστικό περιορισμό και στην συνέχεια την εξαφάνιση της παράνομης μετανάστευσης, πρέπει να εφαρμοστούν οικονομικά, διοικητικά μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των κυκλωμάτων της «μαύρης οικονομίας» που συνδέονται με αυτήν. Θα υπάρξουν αυστηρά πρόστιμα που θα εισπράττονται με συνοπτική διαδικασία για όσους στεγάζουν με το αζημίωτο παράνομους μετανάστες, απασχολούν παράνομους μετανάστες, εκμεταλλεύονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τη μαζική παράνομη μετανάστευση συμβάλλοντας έτσι στην εξασθένιση της κοινωνικής συνοχής. Ταυτόχρονα, θα επιβληθούν αυστηρές διαδικασίες φορολογικής, ασφαλιστικής ενημερότητας και άλλων σχετικών πιστοποιητικών για να αποθαρρυνθεί η εξαγωγή συναλλάγματος από τα κυκλώματα της παράνομης μετανάστευσης.

Θεωρούμε ότι όσοι επενδύουν πολιτικά στην παράνομη μετανάστευση με το ένα ή το άλλο ιδεολογικό πρόσχημα συμβάλλουν σκόπιμα στην δημιουργία ακραίων οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών, τις οποίες στην συνέχεια εκμεταλλεύονται με διάφορους τρόπους.

Κίνητρα για την αντιμετώπιση του Δημογραφικού προβλήματος

4. Τεράστια σημασία για την προοπτική της οικονομίας έχει η αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος. Πρέπει να καταργηθούν όλες οι οικονομικές και φορολογικές επιβαρύνσεις που πλήττουν τις τρίτεκνες και τις πολύτεκνες οικογένειες στο όνομα δήθεν της δημοσιονομικής εξυγίανσης. Επιβάλλεται η ανάπτυξη μιας κοινωνικής υποδομής που θα επιτρέπει στα ζευγάρια που το επιθυμούν να αποκτήσουν μεγάλη οικογένεια. Στην χρηματοδότηση τέτοιου είδους προγραμμάτων θα παίξει σημαντικό ρόλο η Εκκλησία της Ελλάδος, με την οικονομική υποστήριξη του ελληνικού Δημοσίου.

Ουσιαστική στήριξη των νέων

5. Εξαιτίας της χρεοκοπίας της χώρας που προκάλεσαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αλλά και της πολιτικής του μνημονίου χάνουμε με εντυπωσιακά γρήγορο ρυθμό τη νέα γενιά που αναζητεί καλύτερη τύχη στο εξωτερικό. Πρέπει να καταργηθούν όλα τα μέτρα που μετατρέπουν τους νέους σε εργαζόμενους δεύτερης κατηγορίας με περιορισμένα οικονομικά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Θα δημιουργηθεί επίσης ειδική υπηρεσία από τεχνοκράτες υψηλού επιπέδου με βασικό στόχο να κρατήσει στην ελληνική αγορά εργασίας, στην δημόσια διοίκηση ή στον ιδιωτικό τομέα, προικισμένους νέους που έχουν κάνει καλές σπουδές σε ελληνικά ή ξένα πανεπιστήμια και έχουν σοβαρές επαγγελματικές προτάσεις από το εξωτερικό.

Ελάφρυνση στο καλάθι της νοικοκυράς

6. Επιβάλλεται η άμεση εφαρμογή του πολυσυζητημένου αποπληθωρισμού ο οποίος με τη μέθοδο της τρόικας και τα διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας ισχύει μόνο για τους μισθούς και τις συντάξεις. Πρέπει λοιπόν να περάσουμε στην οργανωμένη συμπίεση των τιμών συγκρίνοντας μεταξύ των άλλων τις τιμές των διαφόρων προϊόντων στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην Ελλάδα, εξετάζοντας τις λεγόμενες τριγωνικές συναλλαγές, το επιπλέον κόστος φορολόγησης, διανομής, μεταφοράς, κλπ. Εάν δεν υπάρξει σοβαρή βελτίωση σε διάστημα ενός εξαμήνου, τότε θα επιβληθούν διοικητικά μέτρα για την εξασφάλιση της πτώσης του κόστους του βασικού «καλαθιού της νοικοκυράς».

Ελάφρυνση στα Τιμολόγια των ΔΕΚΟ

7. Η μείωση των τιμών περνάει και από τον κρατικό αποπληθωρισμό, ο οποίος θα πάρει την θέση του φορολογικού πληθωρισμού που ίσχυσε τα τελευταία χρόνια με ευθύνη της τρόικας και της κυβέρνησης Παπανδρέου. Αναφέρουμε σαν χαρακτηριστικά παραδείγματα των παρεμβάσεων που θα γίνουν, την κατάργηση του τέλους υπέρ της κρατικής τηλεόρασης που επιβαρύνει τους λογαριασμούς της ΔΕΗ, την επιστροφή του εισιτηρίου στο μετρό της Αθήνας και γενικότερα στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας στο 1 ευρώ, την δραστική μείωση των διοδίων με αντάλλαγμα την χρονική επέκταση της εκμετάλλευσης των εθνικών οδών από τους ιδιώτες στους οποίους έχουν παραχωρηθεί.

Δραστική μείωση στους φόρους στα καύσιμα

8. Άμεση και δραστική θα είναι και η μείωση του ειδικού φόρου στα καύσιμα. Με μια μείωση της τάξης του 35% στον ειδικό φόρο κατανάλωσης που επιβάλλεται στα καύσιμα, θα αποκτήσει νόημα η απελευθέρωση επαγγελμάτων όπως είναι τα ταξί και οι μεταφορές, θα μειωθεί το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων, θα ανασάνει ο οικογενειακός προϋπολογισμός, θα ενθαρρυνθεί ο εσωτερικός τουρισμός και θα προετοιμαστεί το έδαφος για την άμεση εξίσωση της φορολογίας του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης για να αντιμετωπιστούν η φοροδιαφυγή, η φοροκλοπή και το λαθρεμπόριο.

Εξορθολογισμός και αξιοποίηση του αριθμού των Δημοσίων Υπαλλήλων

9. Πρόγραμμα εξορθολογισμού και αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού των Δημοσίων Υπαλλήλων σε βάθος 8ετίας. Η διακυβέρνηση του Καραμανλή άφησε τον αριθμό των απασχολούμενων με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο Δημόσιο και την τοπική αυτοδιοίκηση στο 1.090.000. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι η εξυπηρέτηση του Δημοσίου, επιτυγχάνεται με 500.000. Στόχος μας είναι να υπάρξει μια εμπεριστατωμένη μελέτη αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού, με αποκατάσταση των αδικιών και ορθή κατανομή στον Δημόσιο Τομέα, ώστε αυτός να αποδώσει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα υπέρ των πολιτών και της κοινωνίας γενικότερα.

Διατήρηση του προγράμματος συνταξιοδοτήσεων και παράλληλη τήρηση του κανόνα μία πρόσληψη για κάθε πέντε συνταξιοδοτήσεις.

Ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο

10. Ενιαίο μισθολόγιο για όλους τους αμειβόμενους από το Δημόσιο που θα αποτρέπει την δημιουργία συντεχνιακών κυκλωμάτων και θα επιβάλλει μεγαλύτερη εισοδηματική, δημοσιονομική πειθαρχία στα λεγόμενα ρετιρέ. Ίδιος μισθός για ίδια προσόντα και χρόνια υπηρεσίας.

Αναδιοργάνωση της Δικαιοσύνης

11. Αναδιοργάνωση της Δικαιοσύνης ώστε η απόδοσή της να είναι ταχύτατη και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας σύγχρονης οικονομίας και κοινωνίας. Ο τρόπος λειτουργίας των δικαστηρίων και οι επαγγελματικές υποχρεώσεις των δικαστικών λειτουργών και όσων τους στηρίζουν επαγγελματικά στο δύσκολο έργο τους, θα αλλάξουν δραστικά με αυτόν τον στόχο.

Δραστική μείωση του αριθμού των Υπουργείων

12. Θα προωθήσουμε την δραστική μείωση του αριθμού των υπουργείων και την δημιουργία ενός υπερυπουργείου Άδηλων Πόρων και Ανάπτυξης. Σε αυτό θα ενταχθούν το υπουργείο Ναυτιλίας και το υπουργείο Τουρισμού.

Ορθότερη κατανομή των συντάξεων

13. Θα κλείσουμε την «ψαλίδα» μεταξύ των χαμηλών και των υψηλών μισθών και συντάξεων του Δημοσίου. Για τους μισθούς θα ισχύσει η αρχή του επταπλασίου και για τις συντάξεις του τετραπλασίου. Κανένας δεν θα μπορεί να αμείβεται από το Δημόσιο με αποδοχές που ξεπερνούν το επταπλάσιο του κατώτατου μισθού και κανένας δεν θα μπορεί να έχει σύνταξη ή αθροιστικά συντάξεις που θα ξεπερνούν το τετραπλάσιο της κατώτατης σύνταξης. Αυτό θα ισχύσει και για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα της οικονομίας όπως και για την Τράπεζα της Ελλάδος.

Περιορισμός του μισθού και των συντάξεων των Βουλευτών

14. Θα μειωθεί τουλάχιστον κατά 50% το λεγόμενο κόστος της Δημοκρατίας που συμπεριλαμβάνει τους μισθούς και τις συντάξεις των βουλευτών, το κόστος λειτουργίας της Βουλής και των διαφόρων υπηρεσιών που ελέγχει, το κόστος της Προεδρίας της Δημοκρατίας, κλπ. Θεωρούμε το μέτρο αναγκαίο για να κατανοήσουν καλύτερα την οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις και για να περιοριστεί η απόσταση που τους χωρίζει από τον λαό.

Επαναφορά στο προηγούμενο ύψος του επιδόματος ανεργίας

15. Θα ακυρωθεί η μείωση του επιδόματος ανεργίας που αποφασίστηκε με τις ψήφους των βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ υπό την πίεση της τρόικας. Θεωρούμε σκανδαλώδη την οικονομική τιμωρία πολλών εκατοντάδων χιλιάδων ανέργων και των οικογενειών τους στο όνομα της εξοικονόμησης 320 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο. Θα αντικατασταθεί η σημερινή «επιδότησης της αεργίας των ανέργων» από την αντίστοιχης χρονικής διάρκειας, «επιδοτούμενη μερική εργασία των ανέργων» για κάλυψη βασικών κοινωνικών αναγκών.

Αξιοποίηση κοινοτικών πόρων για επαγγ. Κατάρτιση & Εκπαίδευση

16. Θα υπάρξουν ειδικά προγράμματα, επιδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, για την επαγγελματική προετοιμασία των νέων που θέλουν να εγκαταλείψουν τα αστικά κέντρα σε αναζήτηση καλύτερης τύχης στην περιφέρεια και ειδικά σε αγροτικές περιοχές. Τα προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης θα συμπληρωθούν με παρεμβάσεις για την εγκατάσταση των νέων στην περιφέρεια και την χρηματοδότηση της ένταξής τους στον αγροτικό τομέα. Εκδηλώνεται ήδη μια τάση επιστροφής στην περιφέρεια, η οποία όμως θα πρέπει να οργανωθεί για να υπάρξουν θετικά οικονομικά και κοινωνικά αποτελέσματα.

Ανασύσταση της ΜΟΜΑ

17. Θα ανασυσταθεί η ΜΟΜΑ για μεγάλα και περιφερειακά έργα. Οι άνεργοι οικοδόμοι και άλλοι ενδιαφερόμενοι συναφών κλάδων θα μπορούν να προσλαμβάνονται στη ΜΟΜΑ με πενταετείς συμβάσεις και τα καθήκοντα και την πειθαρχία ένστολων. Με τη μέθοδο αυτή μεγάλα και περιφερειακά έργα θα γίνονται από ελληνικά χέρια με ελληνικά μεροκάματα και ουσιαστική μείωση της ανεργίας στον κλάδο της οικοδομής και των κατασκευών.

Αντικατάσταση του συστήματος των ασφαλιστικών εισφορών

18. Κατάργηση σε βάθος τετραετίας (μείωση κάθε χρόνο κατά 25%) των ασφαλιστικών εισφορών εργοδοτών και εργαζομένων. Θα αντικατασταθούν σε ότι αφορά τις εργοδοτικές εισφορές με ένα «τέλος ασφάλισης» επί του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων και σε ότι αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων με ένα «τέλος ασφάλισης» που θα αποτελεί ουσιαστικά μέρος του ΦΠΑ που ήδη εφαρμόζεται.

Απελευθέρωση της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων

19. Θα εφαρμοστεί στην πράξη το δικαίωμα στην ιδιωτική εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα. Η ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ και η πλήρης εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανόνων και των αποφάσεων για τα παραρτήματα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων θα συνδυαστεί με την οικονομική ενδυνάμωση των δημόσιων ΑΕΙ-ΤΕΙ. Φοιτητές οι οποίοι καθυστερούν τις σπουδές τους για δύο τουλάχιστον χρόνια θα πληρώνουν δίδακτρα, ενώ δίδακτρα θα ισχύσουν και για όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα όπως είναι ο κανόνας και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα υπάρξουν επίσης ειδικά προγράμματα υποτροφιών για αριστούχους φοιτητές που δεν έχουν τα οικονομικά μέσα.

Αποτελεσματικότερη διοίκηση στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ

20. Την διαχείριση των νοσοκομείων του ΕΣΥ θα αναλάβουν εξειδικευμένες ιδιωτικές επιχειρήσεις, με την μέθοδο που εφαρμόστηκε με επιτυχία στη Γερμανία. Έτσι τα δημόσια νοσοκομεία θα έχουν καλύτερο μάνατζμεντ και θα προσφέρουν, βάσει προγραμματισμού και σχετικών συμβολαίων που θα υπογραφούν, καλύτερες υπηρεσίες με μικρότερο κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό, τα ασφαλιστικά ταμεία και τους φορολογούμενους.

Με συγκεκριμένες δεσμεύσεις η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών

21. Προτού προχωρήσει η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα υπάρξουν δεσμεύσεις για την πορεία της ρευστότητας στην διάρκεια των επόμενων κρίσιμων για την ελληνική οικονομία χρόνων. Χωρίς μεγαλύτερη και καλύτερη χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα είναι πρακτικά αδύνατο να περάσουμε από την βαθιά ύφεση στην ανάκαμψη.

22. Η επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα επιδιωχθεί με τους ακόλουθους όρους. Οι ιδιωτικές τράπεζες δεν πρέπει να κρατικοποιηθούν και οι διοικήσεις τους πρέπει να έχουν στην διάθεσή τους ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, της τάξης της δεκαετίας, για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις συνέπειες που είχε για το τραπεζικό σύστημα η χρεοκοπία του Δημοσίου. Το κόστος του χρήματος του «πακέτου» των 40-50 δις θα βαρύνει το τραπεζικό σύστημα και όχι τον κρατικό προϋπολογισμό και τους φορολογούμενους πολίτες. Θα προσδιοριστεί βέβαια σε χαμηλά, ανταγωνιστικά επίπεδα για να διευκολυνθεί η ανάκαμψη του χρηματοπιστωτικού συστήματος. Θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας δημόσιος πυλώνας στο τραπεζικό σύστημα για να λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς τις ιδιωτικές τράπεζες και να καλύψει όλες χωρίς εξαίρεση τις αναπτυξιακές ανάγκες. Η συνολική ιδιωτικοποίηση του τραπεζικού συστήματος μας βρίσκει αντίθετους σε μια περίοδο κατά την οποία αυτό στηρίζεται αναγκαστικά σε δημόσιο χρήμα.

Κούρεμα στα χρέη ιδιωτών

23. Την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα ακολουθήσει το «κούρεμα» των στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων μέσα από μία διαδικασία που δεν θα καλύπτει μόνο τις ελληνικές, αλλά και τις νοτιοευρωπαϊκές ανάγκες (π.χ. στεγαστικά δάνεια της Ισπανίας) για να υπάρξει η κατάλληλη ευρωπαϊκή κάλυψη και υποστήριξη.

Εξορθολογισμός στο σύστημα χορήγησης πιστωτικών καρτών

24. Θα υπάρξουν εισοδηματικοί περιορισμοί στην χρήση πιστωτικών καρτών του τύπου έκδοση μίας μόνο κάρτας για όσους έχουν ατομικό ετήσιο εισόδημα κάτω των 50.000 ευρώ. Η αυστηροποίηση των κανόνων έκδοσης των πιστωτικών καρτών θα συνδυαστεί με ευνοϊκή ρύθμιση των καταναλωτικών δανείων ώστε να πάρουν οι τράπεζες τα λεφτά τους πίσω, έστω με κάποια καθυστέρηση, και να διευκολυνθούν οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί.

Επαναδιαπραγμάτευση των όρων του Μνημονίου ΙΙ

25. Ο ΛΑΟΣ απορρίπτει το περιεχόμενο της πολιτικής του νέου μνημονίου γιατί εκτιμά ότι δεν φέρνει τις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές και την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας αλλά λειτουργεί ισοπεδωτικά. Τα τελευταία δύο χρόνια η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε μία ιδιόμορφη «πρέσα» με την τρόικα να υποστηρίζει ότι έχει τον σωστό σχεδιασμό, ο οποίος όμως δεν εφαρμόζεται από τις ελληνικές κυβερνήσεις, και τις ελληνικές κυβερνήσεις να προσυπογράφουν μέτρα τα οποία κατά την εκτίμηση των περισσότερων στελεχών τους δεν οδηγούν σε θετικά αποτελέσματα.

Επιδίωξή μας είναι να απαλλαγούμε από τον οικονομικό ζουρλομανδύα του νέου μνημονίου μέσα από μια διαδικασία συνεννόησης και διαπραγμάτευσης με τους Ευρωπαίους εταίρους και πιστωτές μας. Οι συνομιλητές μας θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η περίπου προγραμματισμένη καταστροφή της ελληνικής οικονομίας θα οδηγήσει κατά πάσα πιθανότητα και στην κατάρρευση του ευρώ.

Σχέδιο β΄ για το ενδεχόμενο νομισματικής εμπλοκής

26. Οι σοβαροί διαπραγματευτές πρέπει να έχουν πάντα στην διάθεσή τους ένα σχέδιο Β΄ το οποίο θα ενεργοποιηθεί σε περίπτωση εξαιρετικά αρνητικής εξέλιξης της οικονομίας ή επικράτησης άλλων προτεραιοτήτων στην Ευρωζώνη. Αναφέρουμε ενδεικτικά την λεγόμενη γερμανική Ευρώπη, η ανάπτυξη της οποίας στηρίζεται σε ένα σενάριο περιθωριοποίησης και αποβολής από την Ευρωζώνη χωρών όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ισπανία. Δεν αποκλείεται λοιπόν σε διάστημα 9-12 μηνών η ενδεχόμενη κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας ή η αλλαγή της στρατηγικής ισχυρών χωρών όπως η Γερμανία να οδηγήσει σε ακραίες καταστάσεις. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης θα κυκλοφορήσουμε, για δύο χρόνια, ένα παράλληλο νόμισμα μόνο για την εσωτερική αγορά. Θα έχουμε λοιπόν ένα νόμισμα για την εσωτερική και μόνο αγορά, ενώ για τις διεθνείς ανάγκες της χώρας θα εξακολουθήσουμε να χρησιμοποιούμε το ευρώ.

Θεωρούμε αδιανόητο να διαπραγματεύεται η ελληνική πλευρά θεωρώντας ότι όλα θα πάνε καλά -ενώ η πορεία της οικονομίας δείχνει ότι οι περισσότεροι δείκτες κινούνται σε λάθος κατεύθυνση- και πως αποκλείεται να αλλάξει η στρατηγική των ισχυρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κυρίως της Γερμανίας.

Ενημερότητα και από τα Δημόσιο

27. Θεωρούμε αναγκαία την έκδοση πιστοποιητικού ενημερότητας του ίδιου του Δημοσίου και των παραφυάδων του προτού προβάλλουν οποιαδήποτε οικονομική απαίτηση σε βάρος ιδιωτικών επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων. Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να διεκδικεί η Εφορία χρήματα που δεν έχουν καταβληθεί σε ιδιωτικές επιχειρήσεις από υπουργεία, δημόσιες υπηρεσίες, Δήμους, Νομαρχίες, περιφέρειες, δημόσιους οργανισμούς.

Το δημόσιο αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποδείξει ότι είναι εντάξει στις οικονομικές συναλλαγές του με αυτούς τα χρήματα των οποίων διεκδικεί και, εάν χρειαστεί, να πάρει την πρωτοβουλία για τον συμψηφισμό των οφειλών.

Το σημερινό σύστημα είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της κρατικής γραφειοκρατίας και εκθέτει τις ιδιωτικές επιχειρήσεις στον κίνδυνο της οικονομικής ασφυξίας και της συναλλαγής με ιδιοτελώς αναποτελεσματικούς γραφειοκράτες.

Παράλληλα, θα χαλαρώσουν οι κανονισμοί για την χορήγηση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας σε επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα προκειμένου να κινηθεί κάπως η οικονομία σε συνθήκες βαθιάς οικονομικής ύφεσης και πιστωτικής ασφυξίας. Μονόπλευρη αυστηρότητα του Δημοσίου έναντι των επιχειρήσεων και των φυσικών προσώπων έχει τεράστιο οικονομικό κόστος που ξεπερνά κατά πολύ τα όποια δημοσιονομικά οφέλη.

Δραστική μείωση των Αντικειμενικών Αξιών των ακινήτων

28. Θεωρούμε αναγκαία τη μείωση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων στις περισσότερες περιοχές της χώρας. Η οικοδομή και οι κατασκευές από “ατμομηχανή” της οικονομικής ανάπτυξης μετατράπηκαν σε παράγοντα οικονομικής ύφεσης εξαιτίας και της υπερφορολόγησης των ακινήτων.

Για να διευκολυνθούν οι οφειλέτες στο Δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία θα τους δοθεί η δυνατότητα να παραχωρήσουν ακίνητα που τους ανήκουν, στην αντικειμενική αξία τους, προκειμένου να περιοριστούν έτσι οι οφειλές τους. Θα πρέπει βέβαια να είναι σε θέση να αποδείξουν την έλλειψη ρευστότητας και τα ακίνητα που προσφέρουν στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία να έχουν εμπορικό ενδιαφέρον τουλάχιστον σε περιόδους σχετικής οικονομικής ομαλότητας.

Κίνητρα για την ανάκαμψη της οικοδομικής δραστηριότητας

29. Για να διευκολυνθεί η ανάκαμψη της οικοδομής και των συναφών κλάδων θα προχωρήσουμε στην προσωρινή κατάργηση του φόρου μεταβίβασης των ακινήτων, την κατάργηση του πόθεν έσχες για την αγορά ακινήτων και την κατάργηση του ειδικού τέλους ακινήτων που επέβαλε ο τότε υπουργός Οικονομικών κ. Βενιζέλος, ο οποίος λειτουργεί ισοπεδωτικά για την οικοδομή, το real estate και το σύνολο της οικονομίας. Θα υπάρξει ένα τέλος διατήρησης των ακινήτων ενώ θα εφαρμοστεί ενιαίος συντελεστής για την έκδοση οικοδομικής άδειας.

Κατάργηση του Ο.Π.Σ Τειρεσίας

30. Θα καταργηθεί το σύστημα Τειρεσίας με την σημερινή του μορφή. Στον Τειρεσία θα μπαίνουν μόνο όσοι έχουν καταδικαστεί για δολιότητα από ελληνικό δικαστήριο. Εκτιμούμε ότι με τον τρόπο αυτό θα βγουν από το σύστημα το 70% των εγγεγραμμένων, γεγονός που θα δώσει σημαντική ώθηση στην αγορά. Είναι καλύτερα να διευκολύνουμε πιστωτικά τις επιχειρήσεις που δίνουν μια δύσκολη και άνιση μάχη επιβίωσης παρά να τους δώσουμε, με δική μας πρωτοβουλία, την χαριστική βολή, στο όνομα μιας ανύπαρκτης διαχειριστικής ορθότητας σε μία χώρα με ουσιαστικά χρεοκοπημένο Δημόσιο και ένα τραπεζικό σύστημα στα όρια της χρεοκοπίας, εξαιτίας του “κουρέματος” των ομολόγων (PSI).

Κίνητρα για την στήριξη των ΜμΕ

31. Θα δοθούν κίνητρα για την στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων που συμβάλλουν στην διατήρηση του επιπέδου απασχόλησης. Οποιαδήποτε νέα ή παλαιά επιχείρηση έχει κύκλο εργασιών μέχρι 100.000 ευρώ τον χρόνο και απασχολεί τουλάχιστον 4 άτομα προσωπικό δεν θα φορολογείται. Απαραίτητη προϋπόθεση οι απασχολούμενοι να είναι Έλληνες προκειμένου να στηριχθεί η αγορά εργασίας στη χώρα μας.

Με συντελεστή 15% η φορολόγηση των επιχειρήσεων

32. Δική μας επιδίωξη είναι να έχουμε φορολογία Βουλγαρίας και όχι βέβαια μισθούς Βουλγαρίας, όπως είναι η επιδίωξη αυτών που υπέγραψαν το νέο μνημόνιο. Αυτό σημαίνει ότι ο συντελεστής φορολογίας των διανεμόμενων κερδών των επιχειρήσεων θα περιοριστεί στο 15%. Οι επιχειρήσεις μάλιστα που θα διανείμουν το 5% των κερδών τους στους εργαζόμενους σε αυτές για να επιβραβεύσουν την καλή απόδοση σε μια δύσκολη περίοδο της οικονομίας, θα φορολογούνται με 10%, όπως και οι επιχειρήσεις στην γειτονική Βουλγαρία.

Θα υπάρξει επίσης αφορολόγητο 100% για τα επανεπενδυόμενα κέρδη. Οι επενδύσεις εκσυγχρονισμού ή αύξησης της απασχόλησης πρέπει να έχουν απόλυτη προτεραιότητα έναντι της κάλυψης των αναγκών του Δημοσίου σε έσοδα.

Μέτρα περιορισμού των εισαγωγών

33. Για να διευκολυνθούμε στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος και στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας θα πάρουμε μέτρα λογικού περιορισμού των εισαγωγών. Αυτά μπορεί να έχουν τον χαρακτήρα δασμών ή ειδικών επιβαρύνσεων που μπορεί να επιβληθούν σε περίπτωση έκτακτης οικονομικής ανάγκης με την συμφωνία εννοείται της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή ειδικής φορολογίας όπως ο φόρος διοξειδίου του άνθρακος που εφαρμόζεται ήδη στην Γαλλία, για προϊόντα που προέρχονται από τρίτες χώρες. Θα επιδιωχθούν επίσης συμφωνίες με χώρες που έχουν ισχυρή εξαγωγική βιομηχανία προκειμένου να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα σαν πύλη εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην οποία θα ολοκληρώνεται η παραγωγή των συγκεκριμένων προϊόντων και θα αυξάνεται η προστιθέμενη αξία τους.

Αύξηση των τιμών των αγροτικών προϊόντων

34. Οι προβλέψεις όλων των διεθνών οργανισμών αναφέρονται σε σταθερή αύξηση της τιμής των αγροτικών προϊόντων αλλά και σε ζητήματα επισιτιστικής ασφάλειας την περιοχή της Μεσογείου. Θεωρούμε λοιπόν ότι υπάρχουν οι οικονομικές προϋποθέσεις για μια οργανωμένη στροφή υπέρ της ποιοτικής αγροτικής παραγωγής. Αυτή πρέπει να διευκολυνθεί με διάφορες κινήσεις που συμπεριλαμβάνουν την επαναδιαπραγμάτευση των ποσοστώσεων συγκεκριμένων προϊόντων προκειμένου να ξεπεραστούν εμπόδια στην ανάπτυξη της ελληνικής παραγωγής.

 Αναδιοργάνωση των Τελωνείων

35. Θα προχωρήσουμε στην αναδιοργάνωση των τελωνείων για να μειωθούν στο ελάχιστο ο χρόνος και το κόστος της διεκπεραίωσης των εξαγωγών. Παράλληλα, στο ζήτημα της επιστροφής του ΦΠΑ στις εξαγωγικές επιχειρήσεις θα υπάρξουν μέτρα για την άμεση καταβολή του για να σταματήσει το φαινόμενο που παρατηρήθηκε στην εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού του 2012 της μείωσης της ρευστότητας των εξαγωγικών επιχειρήσεων στο όνομα δήθεν της δημοσιονομικής εξυγίανσης.

Στήριξη της Εμπορικής μας Ναυτιλίας

36. Η ελληνόκτητη εμπορική ναυτιλία έχει επιτύχει με εντυπωσιακό τρόπο την παγκοσμιοποίησή της και βρίσκεται στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης από άποψη αριθμού πλοίων και χωρητικότητας. Θα ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για να ενισχυθεί το συγκριτικό πλεονέκτημά της και να ενισχυθεί η παρουσία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, ελληνικών και ξένων, στην Ελλάδα. Θα υπάρξουν επίσης πρωτοβουλίες για την επιτυχημένη σύνδεση της εμπορικής ναυτιλίας με το σύνολο της ελληνικής οικονομίας μέσω μεγάλων επενδύσεων σε άλλους κλάδους. Θα αναδιοργανωθούν τα ναυπηγεία της χώρας, ύστερα από συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να αρχίσουν να καλύπτονται και οι ανάγκες του εμπορικού στόλου σε ναυπηγήσεις και επισκευές πλοίων.

Έμφαση στον Πολιτισμό

37. Ο Πολιτισμός θα αναδειχθεί σε παράγοντα δυναμικής ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού και της οικονομίας. Είναι ένα ιστορικό συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας, το οποίο συνήθως χάνεται μεταξύ κακής οργάνωσης της λειτουργίας των Μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, συντεχνιακής λογικής πολλών εργαζόμενων και μόνιμης έλλειψης πόρων για τις βασικές λειτουργίες που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού.

Θα αλλάξει η πολιτική που εφαρμόζεται στα Μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους για να υποδέχονται τους τουρίστες όσες ώρες επιβάλλει η σωστή λειτουργία του τουριστικού τομέα, για να σταματήσει η υποβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου από διάφορους κερδοσκόπους και παράνομους μετανάστες, για να αυξηθεί το εισιτήριο εισόδου σε ευρωπαϊκά επίπεδα αντί να ακολουθείται μία πολιτική οικονομικής ασφυξίας και απόλυτης εξάρτησης των Μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων από τον προβληματικό κρατικό προϋπολογισμό. Θεωρούμε επίσης τεράστιες τις δυνατότητες της τουριστικής αξιοποίησης της λαογραφίας.

38. Η αξιοποίηση του Πολιτισμού θα συμβάλλει στην άμεση και δραστική παγκοσμιοποίηση του ελληνικού τουρισμού. Θα απελευθερωθεί, στο σύνολό του ο κλάδος της κρουαζιέρας και θα αρθούν, ύστερα από τις κατάλληλες συνεννοήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όλα τα οικονομικά, διοικητικά, γραφειοκρατικά εμπόδια στις σχέσεις με άλλες χώρες που περιορίζουν την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Η διαχείριση του ΕΟΤ θα δοθεί σε δοκιμασμένους επαγγελματίες του κλάδου και δεν θα υπάρξουν αλλαγές σε αυτήν τουλάχιστον για μία οκταετία. Αυτή η σταθερότητα στην επιλογή των στελεχών συνέβαλε στην ανάπτυξη του εξαιρετικά ανταγωνιστικού τουρκικού τουρισμού κατά την διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας. Επιπλέον, θα δοθούν οι αναγκαίοι πόροι στον ΕΟΤ για να αναπτύξει την διεθνή στρατηγική του και να ξεπεράσει τις συνέπειες της υποχρεωτικής μετατροπής των καταθέσεών του στην Τράπεζα της Ελλάδος σε ομόλογα του Δημοσίου, τα οποία στην συνέχεια «κουρεύτηκαν» με τον γνωστό τρόπο.

Θα αναπτύξουμε μεγάλης κλίμακας προγράμματα παραθεριστικής κατοικίας, τα οποία όμως δεν θα έχουν την τάση τσιμεντοποίησης των πάντων που χαρακτηρίζει ανάλογες προσπάθειες στην Ισπανία. Τα προγράμματα αυτά θα χρηματοδοτηθούν με την βοήθεια ξένων τραπεζών στην βάση του δανεισμού με εμπράγματη ασφάλεια. Τα κέρδη, τα οποία αναμένονται εξαιρετικά σημαντικά, θα χρησιμοποιηθούν για την επαναγορά ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου και την σχετική μείωση του δημόσιου χρέους.

Αλλαγή του συστήματος προμηθειών για τις Ε.Δ.

39. Οι προμήθειες οπλικών συστημάτων για τις ένοπλες δυνάμεις θα μετατραπούν και αυτές σε μέθοδο αύξησης των ελληνικών εξαγωγών, ιδιαίτερα σε αγροτικά προϊόντα και αύξησης του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα. Ο κανόνας που θα ακολουθήσουμε θα είναι η κάλυψη του 1/3 των δαπανών των εξοπλιστικών προγραμμάτων με προσυμφωνημένες εξαγωγές ελληνικών προϊόντων και το 1/3 με προσυμφωνημένα τουριστικά προγράμματα. Με τον τρόπο αυτό θα καλύψουμε, στο μέτρο του δυνατού, τις ανάγκες της Εθνικής Άμυνας διαφοροποιώντας τις πηγές προμηθειών με βάση και οικονομικά, αναπτυξιακά κριτήρια.

Αλλαγή του συστήματος αξιοποίησης του ΕΣΠΑ

40. Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος διαχείρισης του ΕΣΠΑ (Εθνικό Σχέδιο Περιφερειακής Ανάπτυξης) με στόχο την άμεση αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και την προώθηση εμβληματικών έργων, για παράδειγμα στην Ενέργεια και στην τουριστική υποδομή και ανάπλαση, για να περάσει το μήνυμα της νέας αναπτυξιακής εποχής και να λειτουργήσει το πρόγραμμα σαν επενδυτικός καταλύτης.

Πρέπει επίσης να αποφευχθεί η δέσμευση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ σε προγράμματα που προωθούν τον έλεγχο της ενεργειακής και τεχνολογικής υποδομής της χώρας από τους πιστωτές μας.

Έμφαση στα Ευρωπαϊκά Ομόλογα Έργων

41. Θα αξιοποιήσουμε τον θεσμό των Ευρωπαϊκών Ομολόγων Έργου (European Project Bonds). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προωθούν με την «πρωτοβουλία ομολόγων έργου Ευρώπη 2020» την δημιουργία ενός νέου χρηματοδοτικού μέσου, το οποίο θα συμβάλλει στην εξασφάλιση κεφαλαίων από την ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά για την κάλυψη των αναγκών σε έργα υποδομής κατά την επόμενη δεκαετία. Είναι φανερό ότι μπορούμε να εντάξουμε σε τέτοιου είδους προγράμματα την κατασκευή μαρίνων, τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, επενδύσεις για την διαχείριση απορριμμάτων, αποβλήτων, κλπ.

Αξιοποίηση του Ορυκτού Πλούτου

42. Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στην εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου και των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων της χώρας. Χωρίς να χάσουμε τον εθνικό έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών θα αξιοποιήσουμε διεθνή επενδυτικά σχήματα που θα στηρίζονται σε μία πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική και θα έχουν την δυνατότητα να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και στην διαχείριση του δημόσιου χρέους, τα επόμενα χρόνια, ακόμα και με την έκδοση ομολόγων με αντίκρισμα τα μελλοντικά έσοδα από αυτού του είδους τις επενδυτικές πρωτοβουλίες.

Στο Δημόσιο παραμένει ο έλεγχος της ΔΕΗ

43. Βασική θέση μας είναι η παραμονή της ΔΕΗ υπό δημόσιο έλεγχο και η μετατροπή της σε καταλύτη της ανάπτυξης αντί για πεδίο εξυπηρέτησης των συντεχνιακών, φορολογικών ή άλλων σκοπιμοτήτων της εκάστοτε κυβέρνησης. Η σταδιακή απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας δεν στέκεται εμπόδιο, αντίθετα επιβάλλει την δυναμική ανάπτυξη της ΔΕΗ για να μην μετατραπεί σε «λάφυρο» ενδιαφερόμενων επενδυτών, ιδιαίτερα του εξωτερικού.

Έκδοση του πατριωτικού ομολόγου

44. Επιδίωξή μας είναι να εκδώσουμε το λεγόμενο Πατριωτικό Ομόλογο, κατά τα πρότυπα του Βελγίου, για να διευκολυνθούμε στην διαχείριση του δημόσιου χρέους και τον επαναπατρισμό κεφαλαίων και καταθέσεων. Επίσης, θέλουμε να κινητοποιήσουμε την ομογένεια μέσα από τα λεγόμενα Ομόλογα της Διασποράς. Αναγκαία προϋπόθεση για την αποτελεσματικότερη χρηματοδότηση της διαχείρισης του δημόσιου χρέους, τον επαναπατρισμό πολλών δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ που έφυγαν στο εξωτερικό αλλά και την εκδήλωση του ενδιαφέροντος ξένων επενδυτών είναι η αποκατάσταση της ζημιάς που υπέστησαν οι ιδιώτες κάτοχοι ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου με το «κούρεμα». Τέτοιες μονομερείς ενέργειες καταστρέφουν ό,τι έχει απομείνει από την εμπιστοσύνη επενδυτών και αποταμιευτών στο ελληνικό Δημόσιο και προετοιμάζουν την ακόμη πιο μαζική φυγή κεφαλαίων και καταθέσεων στο εξωτερικό. Θεωρούμε ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες άντλησης πόρων για την διαχείριση του δημόσιου χρέους, αρκεί οι κανόνες του παιχνιδιού να είναι ξεκάθαροι και σταθεροί.