ΓΤΤ


Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

Προχωράει το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου - Λάρισας



Σύσκεψη στο Δημαρχείο υπό τους Προέδρους του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ



Π.Σκοτινιώτης: Καταφέρνουμε να δρομολογούμε σημαντικές παρεμβάσεις
σε ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον

Η  πορεία των έργων του ΟΣΕ και ο προγραμματισμός σε σχέση με την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην περιοχή εξετάστηκαν κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Δημαρχείο Βόλου, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Π.Σκοτινιώτη, υπό τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Π.Θεοφανόπουλο και τον Προέδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ζηλιασκόπουλο. Συμμετείχαν η Υφυπουργός Υγείας
Ζ.Μακρή και οι βουλευτές του Νομού Α.Μεϊκόπουλος, Μ.Χρυσοβελώνη και Π.Μουτσινάς, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ.Αγοραστός, εκπρόσωποι των τοπικών φορέων και κλιμάκιο αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων.


Η σημερινή σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια αντίστοιχης συνάντησης που είχε γίνει πριν από δύο χρόνια, και πάλι με πρωτοβουλία του Δημάρχου Βόλου, και της στενής συνεργασίας που ακολούθησε στο διάστημα που μεσολάβησε για την προώθηση των θεμάτων της περιοχής. Όπως τόνισε σε σημερινές του δηλώσεις ο κ.Σκοτινιώτης, στη σύσκεψη του 2012 είχε διαπιστωθεί ότι ο Βόλος σιδηροδρομικά ήταν έξω από οποιοδήποτε πρόγραμμα χρηματοδότησης. Κεντρικό θέμα ήταν η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας και όλοι είχαν συμφωνήσει ότι θα έπρεπε να αποφευχθεί ο κίνδυνος σιδηροδρομικής απομόνωσης του Βόλου που θα μείωνε σημαντικά την ανταγωνιστική θέση της περιοχής. Ο κ.Θεοφανόπουλος είχε αναλάβει τότε συγκεκριμένες δεσμεύσεις οι οποίες τηρήθηκαν στο ακέραιο. Παρά την τεράστια οικονομική στενότητα, εξασφαλίστηκαν χρηματοδοτήσεις ύψους 22,5εκ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την υλοποίηση του έργου σε δύο φάσεις.

Η πρώτη φάση, όπως είναι γνωστό, δημοπρατήθηκε και έχει ήδη εγκατασταθεί ο ανάδοχος. Όσον αφορά τη δεύτερη φάση, έχει ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική μελέτη του έργου και έχουν εξασφαλιστεί όλες οι απαιτούμενες εγκρίσεις. Εκκρεμεί μόνο η έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες δημοπράτησης και το έργο να παραδοθεί σε δυο χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.

Σε ότι αφορά το θέμα της καθυστέρησης που έχει σημειωθεί μέχρι τώρα, ο κ.Θεοφανόπουλος εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι σύντομα θα ξεπεραστεί, με τη συμβολή και των τοπικών παραγόντων, όπως είπε, προκειμένου να προωθηθεί η ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ. Αναφερόμενος σε άλλα σημαντικά θέματα, ανακοίνωσε ότι εντός του τρέχοντος μήνα αναμένεται να ξεκινήσει η εργολαβία συντήρησης του τρένου Πηλίου, από τα Λεχώνια ως τις Μηλιές, επισημαίνοντας ότι είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά, με απόλυτο σεβασμό στη φυσιογνωμία του τρένου και της περιοχής. Διευκρίνισε δε ότι θα γίνει συντήρηση και της σιδηροδρομικής γραμμής, πολλά σημεία της οποίας φέρουν την υπογραφή του Ντε Κίρικο. Επίσης, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει με χρηματοδότηση του ΟΣΕ η εκπόνηση της μελέτης σύνδεσης της ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού, εφαπτόμενη με το αεροδρόμιο, με τις δύο ΒΙΠΕ Βόλου και στη συνέχεια με το λιμάνι, ύψους 1εκ. ευρώ περίπου, ώστε να επιδιωχθεί εντός του 2014 η ένταξη του έργου, προϋπολογισμού 90 εκ.ευρώ, σε διευρωπαϊκά δίκτυα.

Από την πλευρά του ο κ.Ζηλιασκόπυολος σημείωσε ότι «με την ολοκλήρωση των σημαντικών αυτών έργων, θα δοθεί η δυνατότητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δρομολογεί τρένα ηλεκτροκίνητα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το Βόλο, απευθείας, σε λιγότερο από δύο ώρες, και ταυτόχρονα θα δώσει τη δυνατότητα στην πόλη να αποκτήσει τον παλιό σιδηροδρομικό της χαρακτήρα».

Ο κ.Σκοτινιώτης ευχαρίστησε τους κ.κ.Θεοφανόπουλο και Ζηλιασκόπουλο για την άριστη συνεργασία τους με το Δήμο Βόλου και τους άλλους τοπικούς φορείς, η οποία έχει ως αποτέλεσμα, όπως είπε, να δρομολογούνται σημαντικές παρεμβάσεις σε ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον.

Με θερμά λόγια για το ενδιαφέρον που δείχνουν οι Πρόεδροι του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα θέματα της περιοχής, μίλησε επίσης η Υφυπουργός Υγείας κ.Ζέττα Μακρή.

Τέλος, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας υπογράμμισε ότι χάρις στις συντονισμένες προσπάθειες και την άψογη συνεργασία όλων, επιτεύχθηκε η δρομολόγηση του μεγάλου έργου της ηλεκτροκίνησης, αλλά και η προώθηση άλλων σημαντικών παρεμβάσεων, «γεγονός που αποδεικνύει ότι όλοι μαζί μπορούμε να ξεμπλοκάρουμε έργα χρήσιμα για την τοπική οικονομία».