ΓΤΤ


Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

Παρέμβαση Μανώλη Κεφαλογιάννη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την κατασκευή έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του ΒΟΑΚ.

Την διάθεση πιστώσεων για την ταχύτερη δυνατή ανάθεση μελέτης και κατασκευής των έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του ΒΟΑΚ ζήτησε ο Μανώλης Κεφαλογιάννης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προκειμένου να προχωρήσει η ανάπτυξη της Κρήτης για την οποία απαιτείται ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και ειδικά των οδικών αξόνων.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ζήτησε να πληροφορηθεί τι προβλέπεται από το πρόγραμμα διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών για το βόρειο οδικό άξονα Κρήτης και πότε θα αρχίσει η εκταμίευση των σχετικών πιστώσεων και η εκτέλεση των έργων προκειμένου η Κρήτη μεταξύ των άλλων να σταματήσει να θρηνεί νεκρούς από τα πολλαπλά θανατηφόρα ατυχήματα που
γίνονται στον ΒΟΑΚ ο οποίος είναι απόλυτα ανεπαρκής για να υποστηρίξει τις δραστηριότητες που γίνονται στο νησί.

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της ερώτησης που κατέθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο με θέμα τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης μήκους 313 χιλιομέτρων μελετήθηκε την δεκαετία του 1960 και ολοκληρώθηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος του την δεκαετία του 1970 με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα μελέτης 90 χλμ/ώρα, Ήδη ο άξονας αυτός είναι απόλυτα ανεπαρκής για να υποστηρίξει τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται στο νησί, δεδομένων και των οχημάτων νέας τεχνολογίας που κινούνται πλέον σε αυτόν.
Η Κρήτη είναι μα από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες περιφέρειες της Ευρώπης, δεδομένου ότι η οικονομία της στηρίζεται από την αγροτική και τουριστική ανάπτυξη όσο και από την μεταποίηση. Για να συνεχισθει η ανάπτυξη της Κρήτης απαιτείται ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και ειδικά των οδικών αξόνων
Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι η επιβράδυνση της ανάπτυξης της Κρήτης αλλά και τα πολλαπλά θανατηφόρα ατυχήματα (500 νεκροί από το έτος 2000)


Σε συνέχεια των ανωτέρω, ερωτάται η Επιτροπή:

1. Ποιες πιστώσεις και από ποια  ευρωπαϊκά προγράμματα μπορούν να διατεθούν για την ταχύτερη δυνατή ανάθεση της μελέτης και κατασκευής των  έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του βορειου οδικού άξονα Κρήτης?

2. 2. Τι προβλέπεται από το πρόγραμμα διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών για το βόρειο οδικό άξονα Κρήτης και πότε θα αρχίσει η εκταμίευση των σχετικών πιστώσεων και η εκτέλεση των έργων?