ΓΤΤ


Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009

... Καιρού επιτρέποντος θα παραδοθεί ο δακτύλιος.

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΝΑ ΚΡΙΘΕΙ ΕΚΠΤΩΤΟΣ Ο ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΕΩΣ ΤΕΛΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΙ…
Της Λένας Κισσάβου
Καλώς εχόντων των πραγμάτων και... καιρού επιτρέποντος, μέχρι και τα τέλη Νοεμβρίου θα ολοκληρωθεί ένα μεγάλο οδικό έργο της Λάρισας, η παράκαμψη και ειδικότερα ο δακτύλιος που περιλαμβάνει τον κόμβο της Εθνικής Οδού Λάρισας – Κοζάνης έως τη Γ’ γέφυρα Πηνειού (γέφυρα Νέας Σμύρνης) και τη διασταύρωση της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου με την οδό Σωκράτους και την οδό Αεροδρομίου.
Ήδη όσα σημεία του εν λόγω οδικού άξονα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία, βοήθησαν σε μεγάλο βαθμό στην αποσυμφόρηση δρόμων όπου η κίνηση των οχημάτων γινόταν με δυσκολία, ενώ κρίνεται δε ότι αν ολοκληρωθεί τότε θα δείξει σε όλη του τη διάσταση το πόσο μπορεί να συμβάλει στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Η εργολαβία που εξελίσσεται αυτή τη περίοδο αφορά στην κατασκευή του οδικού άξονα από τη διασταύρωση οδού Κοζάνης έως τη Νέα Σμύρνη και μέχρι σήμερα έχουν προκύψει για την ολοκλήρωσή της πολλές καθυστερήσεις και παρατάσεις προθεσμίας παράδοσής του.
Μάλιστα ο εργολάβος του εν λόγω έργου είχε κηρυχθεί έκπτωτος, το έργο κινδύνεψε να σταματήσει για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα αν προχωρούσαν οι διαδικασίες που προβλέπονται σε τέτοιες περιπτώσεις -οι οποίες είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες- αλλά με ένστασή του επιτεύχθηκε η μη οριστικοποίηση της απόφασης και η συνέχιση του έργου.
Σήμερα οι εργασίες συνεχίζονται από τον ίδιο και όπως υποστηρίζει ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εκτελέσεων Κατασκευής Έργων (ΔΕΚΕ), κ. Αντώνης Γαλερίδης, η ολοκλήρωσή τους θα εξαρτηθεί από τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν. Για παράδειγμα η βροχή θα εμποδίσει την εξέλιξή τους και θα προκαλέσει καθυστέρηση στην προβλεπόμενη παράδοση του έργου.
Αναλυτικότερα ο κ. Γαλερίδης υποστήριξε ότι καλώς εχόντων των πραγμάτων αναμένεται το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι και τα τέλη Νοεμβρίου, ενώ οι εργασίες που πρέπει ακόμη να γίνουν είναι οι εξής: α. Ολοκλήρωση αντιολισθητήριας στρώσης, β. ολοκλήρωση στηθαίων ασφάλειας, γ. ολοκλήρωση τοποθέτησης φωτεινής σηματοδότησης και πινακίδων σήμανσης, δ. διαγράμματα και ε. συνέχιση εγκατάστασης ηλεκτροφωτισμού.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 7.300.000 ευρώ, ενώ το ποσό του συμβατικού προϋπολογισμού (που προέκυψε μετά την έκπτωση που έδωσε ο εργολάβος) ανέρχεται στα 4.631.275 ευρώ.
Σύμφωνα με τη μελέτη, από τον κόμβο της Εθνικής Οδού Λάρισας – Κοζάνης έως την Γ’ γέφυρα Πηνειού (γέφυρα Ν. Σμύρνης) τη διασταύρωση της Ηρώων Πολυτεχνείου με την οδό Σωκράτους και την οδό Αεροδρομίου, το συνολικό μήκος του δακτυλίου είναι 1.890 μέτρα και θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας συνολικού πλάτους 7,5 μέτρων ανά κατεύθυνση, στο τμήμα από τον κόμβο Κοζάνης έως τη διασταύρωση με τη Νέας Πάρνηθας και 10 μέτρα από τον προαναφερθέντα κόμβο μέχρι την Ηρώων Πολυτεχνείου.
Τα πεζοδρόμια θα έχουν πλάτος 3 μέτρα, εκτός του τμήματος από Κοζάνης έως Νέας Πάρνηθας, που το πεζοδρόμιο δεξιά προς τη συνοικία Παπασταύρου θα είναι 2,50 μέτρα.
Η νησίδα στο μέσον της αρτηρίας είναι πλάτους 4 μέτρων πλην των σημείων των κόμβων που είναι μειωμένη για να επιτρέπεται η αναμονή των αυτοκινήτων για στροφή.
Η σημασία του έργου είναι και αντιπλημμυρική γι’ αυτό και όλη η αρτηρία είναι επί επιχώματος με ύψος από το φυσικό έδαφος της τάξεως των 3 μέτρων.
eleftheria.gr