 |
Του Αποστόλη Ζώη
Σημαντικά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Τρικάλων-Λάρισας καθώς παρατηρήθηκε εμπλοκή με τους εργολάβους, οι οποίοι προσέφυγαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση αφού προηγουμένως κηρύχθηκαν έκπτωτοι, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως το συγκεκριμένο έργο θα αφεθεί στην τύχη του…
Τι θα γίνει
Καλά πληροφορημένες πηγές κάνουν λόγο πως το συγκεκριμένο έργο εντάσσεται στις προτεραιότητες της Περιφέρειας Θεσσαλίας και αναμένεται μαζί με αυτό Καρδίτσας –Λάρισας να βρεθεί στο επίκεντρο της διαβούλευσης για την αναμόρφωση του περιφερειακού προγράμματος. Οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο πως η κ. Γερακούδη μετά από διαδοχικές συναντήσεις με στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής αλλά και των αρμόδιων περιφερειακών υπηρεσιών έχει δώσει ειδικές οδηγίες για την επίλυση όλων των εκκρεμοτήτων καθιστώντας σαφές πως πρέπει να στηριχθούν τα δύο έργα «με κάθε δυνατό τρόπο», τα οποία και θα συμβάλλουν στην περιβόητη ενδοπεριφερειακή ισορροπία.
Η εικόνα του έργου
Το έργο της κατασκευής τμημάτων του οδικού άξονα εντάχθηκε τον προηγούμενο Ιούνιο στον άξονα «Υποδομές και υπηρεσίες προσπελασιμότητας της Θεσσαλίας» με προϋπολογισμό συγχρηματοδοτούμενης δημόσιας δαπάνης 20.222.925,40 ευρώ και δικαιούχο τη Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου της πράξης είναι 3 χρόνια (μέχρι 30-06-2010).
Στο φυσικό αντικείμενο περιλαμβάνεται η κατασκευή της παράκαμψης Φαρκαδόνας συνολικού μήκους περί τα 4 χλμ. με τυπική διατομή μετά των απαιτούμενων προσαρμογών με την υφιστάμενη Ε.Ο., η κατασκευή ασφαλτοστρωμένων παράπλευρων οδών σύμφωνα με την οριστική μελέτη οδοποιίας, η κατασκευή όλων των απαραίτητων παράλληλων και κάθετων υδραυλικών έργων αποχέτευσης-αποστράγγισης της οδού σύμφωνα με τη μελέτη υδραυλικών έργων, και οι
εργασίες μεταφοράς – αποκατάστασης και καθοδικής προστασίας του αγωγού καυσίμων του Στρατού εάν αυτή κριθεί αναγκαία.
Φυσικό αντικείμενο
Επίσης, στο φυσικό αντικείμενο περιλαμ-
βάνεται η κατασκευή:
-Του ανισόπεδου κόμβου Αμυγδαλέας- Ραχούλας-Μάνδρας με τις απαιτούμενες προσαρμογές και διαπλατύνσεις της Ε.Ο. συνολικού μήκους περί το 1 χλμ., με τον ηλεκτροφωτισμό του.
-Του ανισόπεδου κόμβου Ζάρκου με τις απαιτούμενες προσαρμογές και διαπλατύνσεις της Ε.Ο. συνολικού μήκους περί το 1 χλμ. με τον ηλεκτροφωτισμό του.
-Των ασφαλτοστρωμένων παράπλευρων οδών καθώς και η κατασκευή ασφαλτοστρωμένης παράπλευρης οδού για την σύνδεση της Μάνδρας με τον προς κατασκευή Ανισόπεδο κόμβο στο ύψος της Ραχούλας.
-Όλων των απαραίτητων παράλληλων και κάθετων υδραυλικών έργων αποχέτευσης- αποστράγγισης της οδού και η εγκατάσταση πρασίνου.
-Η κατασκευή έργων οδικής ασφάλειας (τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας στον άξονα και στα άκρα, περίφραξης, διαγραμμίσεις κ.λπ.) στο τμήμα από τη διασταύρωση Ραχούλας έως το Ζάρκο πλην του τμήματος της γέφυρας Κουτσόχερο.
Τέλος βασικός λόγος στήριξης των δύο παραπάνω έργων είναι πως αυτά θα αποτελέσουν και τη βάση για τη διασφάλιση αποφυγής απώλειας πόρων από την εφαρμογή του κανόνα αυτόματης αποδέσμευσης πόρων (ν+3, ν+2). |  |