| Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το σχεδιασμό της εφαρμογής, παρακολούθησης και υλοποίησης του προγράμματος «Καλλικράτης» , το υπουργείο Εσωτερικών προχωρά, με την τεχνική υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρίας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) Α.Ε., στην καταγραφή των λειτουργιών των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των περιφερειών. Του Λάζαρου Μάμαλη Η ΕΕΤΑΑ Α.Ε. με έγγραφο που απέστειλε στην Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων νομού Τρικάλων ενημερώνει ότι θα καταγράφει τους πόρους, τις υποδομές, τις οικονομικές και διοικητικές λειτουργίες των υφιστάμενων δήμων για να οργανώσει αποτελεσματικότερα τη μεταφορά αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στον «Καλλικράτη». Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια σειρά ενεργειών σε όλους τους τομείς λειτουργίας των ΟΤΑ και των Περιφερειών και ξεκινά με την αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης, μέσω της συλλογής ή της επικαιροποίησης στοιχείων. Επειδή, η διαδικασία αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική και θα συμβάλλει στην έγκαιρη προετοιμασία για την κάλυψη των αναγκών των νέων δήμων και Περιφερειών του «Καλλικράτη», θα πρέπει να κοινοποιηθούν, τα ονόματα των υπαλλήλων των οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών των δήμων, των κοινοτήτων, των νομαρχιών και των Περιφερειών, προκειμένου να γίνουν τα νέα οργανογράμματα και οι οργανισμοί εσωτερικών υπηρεσίας. Η νομαρχία Τρικάλων, οι 23 δήμοι και οι 3 κοινότητες του νομού καλούνται να ανταποκριθούν στη συγκεκριμένη διαδικασία προκειμένου να είναι ομαλή η μετάβαση στη νέα εποχή των «Καλλικρατικών» Περιφερειών και δήμων. Ως γνωστόν, οι δήμοι πέραν των αρμοδιοτήτων που σήμερα ασκούν, αναλαμβάνουν την άσκηση, στο πλαίσιο του “Καλλικράτη”, των αρμοδιοτήτων εκείνων που προσιδιάζουν στον α’ βαθμό Αυτοδιοίκησης ώστε να εξασφαλίζουν την καλύτερη διαχείριση των τοπικών υποθέσεων και, βεβαίως, την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, οπότε από την προετοιμασία της οργάνωσής τους, θα κριθεί και η ποιότητα των υπηρεσιών που θα προσφερθούν από 1η Ιανουαρίου 2010 στους δημότες των νέων δήμων. Οι πολεοδομικές αρμοδιότητες που σήμερα ασκούνται στο β’ βαθμό, μεταφέρονται στον α’. Ετσι, παραδείγματος χάριν, η έκδοση οικοδομικών αδειών, ο έλεγχος μελετών, αλλά και κάθε συναφούς χαρακτήρα αρμοδιότητες και πράξεις εφαρμογής μεταφέρονται στους δήμους. Για το σκοπό αυτό ενισχύονται και από το προσωπικό των τεχνικών υπηρεσιών δήμων και κοινοτήτων που καταργούνται και το προσωπικό τους μεταφέρεται στους δήμους. Στους δήμους μεταφέρονται οι πολιτικές για την πρόνοια, καθώς και οι προνοιακές υπηρεσίες που σήμερα ασκούνται στον β’ βαθμό, ενώ ταυτόχρονα αναλαμβάνουν, παραδείγματος χάριν, την έκδοση πιστοποιητικών οικονομικής αδυναμίας, την χορήγηση κάρτας αναπηρίας, την καταβολή επιδομάτων, την χορήγηση άδειας, ίδρυσης και λειτουργίας ιδρυμάτων παιδικής πρόνοιας σε ιδιώτες καθώς και σε συλλόγους και σωματεία. Την χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών παιδικών ή βρεφονηπιακών σταθμών. Το ίδιο ισχύει στον τομέα της υγείας και της δημόσιας υγιεινής. Οι δήμοι αναλαμβάνουν τις σχετικές αρμοδιότητες, εποπτικές κι άλλες, όπως την οργάνωση διενέργειας εμβολιασμών, την υλοποίηση προγραμμάτων δημόσιας υγιεινής. Στον τομέα της παιδείας, το σχολείο γίνεται αποκλειστικά υπόθεση του Δήμου. Αναλαμβάνουν τις αρμοδιότητες για ανέγερση σχολείων και την κατανομή πιστώσεων στις σχολικές επιτροπές για την επισκευή και συντήρηση των σχολικών κτιρίων.
| |