Ρεπορτάζ: Δημ. Κατσανάκης
Την κόκκινη γραμμή του συνδικαλιστικού κινήματος στον επικείμενο διάλογο με την κυβέρνηση για την εξυγίανση του ΟΣΕ, έθεσε χθες στη Λάρισα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών στη διάρκεια συγκέντρωσης στο σιδηροδρομικό σταθμό προαναγγέλοντας ποικιλόμορφες κινητοποιήσεις.
Αν και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει ανακοινώσει το τελικό σχέδιο της εξυγίανσης ωστόσο έκανε σαφείς τις προθέσεις της την προηγούμενη Παρασκευή στη συνάντησή της με τους συνδικαλιστικούς φορείς των σιδηροδρομικών.
Ο κ. Ρέππας, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, επανέλαβε τις γνωστές θέσεις που είχαν διοχετευτεί στα ΜΜΕ το προηγούμενο διάστημα, για παραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ μέσω της ΓΑΙΟΣΕ, το κλείσιμο των ζημιογόνων γραμμών του δικτύου, την αναζήτηση ιδιώτη για παραχώρηση του 49% και του management της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Ενώ επεσήμανε την απαίτηση της Τρόικας για ένα σιδηρόδρομο που θα πρέπει να σταματήσει να παράγει ελλείμματα από τον Μάρτιο του 2011.
Κλιμάκιο της Ομοσπονδίας με επικεφαλής τον πρόεδρο Νίκο Κιουτσούκη αναφέρθηκε χθες στη διάρκεια ενημερωτικής συγκέντρωσης στη Λάρισα στις τελευταίες εξελίξεις χωρίς να κρύψει
την αγωνία του για το μέλλον του Οργανισμού και ταυτόχρονα εξέφρασε την οργή των σιδηροδρομικών για την κατάσταση στην όποια έχει περιέλθει ο ΟΣΕ όχι εξαιτίας των δικών τους επιλογών αλλά εξαιτίας των λαθεμένων επιλογών της πολιτικής ηγεσίας και των «διορισμένων διοικήσεων» του ΟΣΕ τα τελευταία είκοσι χρόνια
«Η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά εκείνους που είχαν χρέος να διαφυλάξουν τα χρήματα του ελληνικού λαού και αντί αυτού επιδοθήκαν σε έναν αγώνα κατασπατάλησης των χρημάτων του χωρίς αντίκρισμα» τόνισαν οι εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών, δηλώνοντας την πλήρη αντίθεσή τους στις κατευθύνσεις του προγράμματος εξυγίανσης όπως αναλύθηκαν στη συνάντηση της Παρασκευής. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας ξεκαθάρισε ότι οι σιδηροδρομικοί δεν θα επιτρέψουν σε καμία περίπτωση την παραχώρηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ σε ιδιώτες επενδυτές καθώς αυτή «αποτελεί περιουσία του ελληνικού λαού» και δήλωσε αντίθετος με το κλείσιμο των ζημιογόνων γραμμών, που θα σηματοδοτήσει και περιορισμό της απασχόλησης του προσωπικού, θεωρώντας ότι δεν είναι δυνατό να ζητείται από τον ελληνικό σιδηρόδρομο να περάσει σε φάση κερδοφορίας σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα όταν «κανένας σιδηρόδρομος στην Ευρώπη δεν είναι κερδοφόρος». Αντίθετη είναι η Ομοσπονδία τόσο στην παραχώρηση του 49% και του management της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και στις μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, για τις οποίες ο κ. Κιουτσούκης υποστήριξε ότι μέχρι στιγμής η κυβέρνηση δεν έχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο και οργανόγραμμα και διερωτήθηκε πού θα πάνε οι εργαζόμενοι που θα περισσέψουν από τις επιχειρήσεις του δημοσίου που θα ιδιωτικοποιηθούν, καθώς και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, στο πλαίσιο του σχεδίου «Καλλικράτης».
ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ
Ο... ΑΓΩΝΑΣ
Ενόψει της κατάθεσης της τελικής κυβερνητικής πρότασης εξυγίανσης πάντως οι σιδηροδρομικοί προχωρούν σε 24ωρη απεργία μεθαύριο Πέμπτη ενώ σε συνεδρίαση της διοίκησης της Ομοσπονδίας την ερχόμενη Δευτέρα 14 Ιουνίου αναμένεται να αποφασιστεί νέος κύκλος κινητοποιήσεων με στάσεις εργασίας και κυλιόμενες απεργίες.
Με τις κινητοποιήσεις η Ομοσπονδία προαναγγέλλει ότι θα συμμετέχει στο διάλογο –αν και όποτε ξεκινήσει- στηρίζοντας «έναν ΟΣΕ με κοινωνικό χαρακτήρα και δημόσιο έλεγχο» ενώ ήδη σε εξώδικη δήλωση που κυκλοφόρησαν εργαζόμενοι προτείνουν την κατάργηση των θυγατρικών εταιριών του ΟΣΕ, την ανάληψη του χρέους του από το δημόσιο, τη συνέχιση της χρηματοδότησης για τον εκσυγχρονισμό όλου του δικτύου και τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Ο κ. Κιουτσούκης χαρακτήρισε τον αγώνα των επόμενων εβδομάδων «αγώνα επιβίωσης» για τους σιδηροδρομικούς αναδεικνύοντας την ανάγκη της συστράτευσης, της εμπιστοσύνης και της συμμετοχής στις κινητοποιήσεις με στόχο να πειστεί η κυβέρνηση για ένα ουσιαστικό διάλογο χωρίς τετελεσμένες αποφάσεις. Σε αντίθετη περίπτωση, κατέληξε, οι σιδηροδρομικοί θα έχουν χάσει το στοίχημα ενώ ανεβάζοντας τους τόνους έστειλε σαφές μήνυμα κατά της ιδιωτικοποίησης προς κάθε κατεύθυνση: «Να το γνωρίζουν καλά, αν έρθουν ιδιώτες να πάρουν τον σιδηρόδρομο θα βρουν στάχτες!».
eleftheria.gr