Με αφορμή
τη χθεσινή (28/11/2012) συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών
της Βουλής, στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιήθηκε ενημέρωση των μελών της
Επιτροπής σχετικά με ζητήματα που απασχολούν την Περιφέρεια Θεσσαλίας (Ε65,
αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικού δικτύου, αξιοποίηση
ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στην Κ. Ελλάδα), με τη συμμετοχή μεταξύ άλλων του
Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και των Δημάρχων των τεσσάρων θεσσαλικών πρωτευουσών, ο
επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Θεσσαλία της Αλληλεγγύης και της
Οικολογίας», Κώστας Πουλάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση :
«Στη
χθεσινή συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής
συζητήθηκαν για άλλη μια φορά ορισμένα από τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν τη
Θεσσαλία. Ο αυτοκινητόδρομος Ε-65, η ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου, η επέκταση
του δικτύου και των
εκτελούμενων δρομολογίων του ΟΣΕ, η αναβάθμιση του
αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου, αλλά και μια σειρά άλλων έργων (όπως λ.χ. η
ολοκλήρωση των έργων στην Κάρλα, στον Περιφερειακό του Βόλου, η συντήρηση και
αναβάθμιση του επαρχιακού οδικού δικτύου κ.λπ.) αποτελούν σημαντικά έργα υποδομής,
τα οποία θα μπορούσαν να συμβάλουν θετικά στην από κάθε άποψη πρόοδο της
περιοχής μας, στην οικονομική της ανάπτυξη με όρους περιβαλλοντικής αειφορίας,
στην άνοδο της ποιότητας ζωής των κατοίκων της, στην άρση των κοινωνικών
ανισοτήτων στο εσωτερικό της.
Ωστόσο,
τα έργα αυτά, όπως και το σύνολο του τεχνικού και αναπτυξιακού σχεδιασμού στην
Ελλάδα, βρίσκονται αυτή τη στιγμή αντιμέτωπα με το ενδεχόμενο της ματαίωσής
τους, αφού η κρατική χρηματοδότηση και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έχουν
συρρικνωθεί στο ελάχιστο και έχουν στην ουσία παγώσει, ως συνέπεια της εμμονής
των μνημονιακών κυβερνήσεων στις εξοντωτικές πολιτικές λιτότητας.
Επιπλέον,
αυτό που δεν ειπώθηκε από τους αιρετούς εκπροσώπους της Θεσσαλίας, αλλά και
τους κυβερνητικούς βουλευτές που μετείχαν στη συνεδρίαση και το οποίο συνιστά
έναν πρώτου μεγέθους εμπαιγμό της θεσσαλικής κοινωνίας, είναι ότι το σύνολο των
έργων και των υποδομών που συζητήθηκαν ανήκουν ήδη στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ,
έχει δηλαδή δρομολογηθεί το ξεπούλημά τους, και μάλιστα με τρόπο αδιαφανή,
αντισυνταγματικό και ερήμην της βουλής. Πρόκειται, όπως έχουμε πολλές φορές
επισημάνει, για μία επιλογή η οποία στην ουσία υπονομεύει ευθέως κάθε
προσπάθεια αναπτυξιακής ανασυγκρότησης της Θεσσαλίας, αφού στερεί την τοπική
κοινωνία από τον έλεγχο των πλέον κρίσιμων αναπτυξιακών εργαλείων και υποδομών.
Για μας,
τα έργα υποδομής, οι δρόμοι, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, ο σιδηρόδρομος
αποτελούν κοινωνικό αγαθό και καλούνται να διαδραματίσουν κομβικό ρόλο στην
προσπάθεια ανάταξης της ελληνικής οικονομίας και στην επίτευξη μίας κοινωνικά
και περιβαλλοντικά δίκαιης ανάπτυξης. Θεωρούμε λοιπόν ότι είναι απαραίτητη η με
κάθε τρόπο υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα τους και περιμένουμε από τους
αιρετούς εκπροσώπους των θεσσαλών πολιτών να δώσουν τη μάχη μέσα και έξω από τα
θεσμικά όργανα».