ΓΤΤ


Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Κινητικότητα για τα δρομολόγια του ΟΣΕ

Σύσκεψη στην Καρδίτσα για επαναδρομολόγηση του ζεύγους 48/47 (Intercity) στη διαδρομή Καλαμπάκα – Αθήνα και Αθήνα – Καλαμπάκα – Τι αποφασίστηκε




Του Αποστόλη Ζώη
Νέα συνάντηση με το Πρόεδρο κ. Κ. Αντωνίου και μέλη του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Καρδίτσας και τον Πρόεδρο κ. Ευαγ. Ζαρχανή και μέλη του Παραρτήματος Καρδίτσας του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ Θεσσαλίας «Θεσσαλικός» είχε χθες ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Δομ. Βερίλλης, με βασικό αντικείμενο την περιθωριοποίηση της Δυτικής Θεσσαλίας από την ακύρωση δρομολογίων του ΟΣΕ.
Το θέμα
Πιο αναλυτικά αντικείμενο της συνάντησης ήταν το θέμα της επαναδρομολόγησης του ζεύγους 48/47 (Intercity) στη διαδρομή Καλαμπάκα – Αθήνα και Αθήνα – Καλαμπάκα που σταμάτησε να εκτελεί δρομολόγια από τις 4-7-2009 και παρά τις υποσχέσεις που δόθηκαν κατά καιρούς δεν έχει ακόμα επαναδρομολογηθεί.
Όπως υπογράμμισε ο Δήμαρχος Καρδίτσας η επαναδρομολόγηση του intercity είναι ζωτικής σημασίας για την περιοχή μας, καθώς εξυπηρετούσε τα μέγιστα το επιβατικό κοινό και απαιτείται πλέον να υπάρξει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από τον ΟΣΕ και την ΤΡΕΝΟΣΕ για την επαναφορά του.
Παράλληλα το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με την κατολίσθηση στην κοιλάδα των Τεμπών ανέδειξε ως επιτακτική ανάγκη την ενίσχυση των δρομολογίων προς τη Θεσσαλονίκη, θέμα το οποίο επίσης δεν έχει ληφθεί μέριμνα από τον Οργανισμό.
Τα δύο αυτά ζητήματα αποτελούν προτεραιότητα για την περιοχή μας και όπως υπογραμμίσθηκε απαιτείται περαιτέρω ενεργοποίηση για την προώθησή τους.
Προώθηση έργων
Κατά τη σύσκεψη επαναβεβαιώθηκε η ανάγκη να προωθηθούν έργα για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας και συγκεκριμένα να δρομολογηθούν το έργο της ηλετροδότησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλου- Καλαμπάκας μήκους 80 χλμ, καθώς και η σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλίας με Λάρισα και Βόλο (προαστιακός σιδηρόδρομος) ενόψει και των Μεσογειακών Αγώνων του 2013, αλλά και γενικότερα προκειμένου να αναβαθμιστεί η σύνδεση των τεσσάρων Θεσσαλικών πόλεων μεταξύ τους.
Αύξηση
Αύξηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων από Δυτική Θεσσαλία προς Θεσσαλονίκη, ζήτησε πρόσφατα από το αρμόδιο υπουργείο και ο νομάρχης Καρδίτσας κ. Φώτης Αλεξάκος. Ειδικότερα σε επιστολή επισημαίνονται τα παρακάτω:
«Μετά τις πτώσεις βράχων στον ΠΑΘΕ και την απόφαση για «κλείσιμο» της διάβασης των Τεμπών, η επικοινωνία των συμπολιτών μας με την Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα έχει δυσκολέψει κατά πολύ. Οι δυσμενείς επιπτώσεις εντοπίζονται στη μείωση της ασφάλειας των μετακινουμένων, στην αύξηση του χρόνου της διαδρομής προς Θεσσαλονίκη κατά μια ώρα και στην μεγαλύτερη ταλαιπωρία τους αφού οι προδιαγραφές των οδών που χρησιμοποιούνται ως εναλλακτικές λύσεις δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον κυκλοφοριακό φόρτο και στις απαιτήσεις των υπερτοπικών μετακινήσεων.
Οι συμπολίτες μας σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τις παραπάνω δυσμενείς επιπτώσεις επιλέγουν την μετακίνηση με το τρένο. Αποτέλεσμα αυτής της αναπόφευκτης στροφής των επιβατών, είναι τα τρένα να παρουσιάζουν πληρότητα που ξεπερνά το 120% ακόμη και μεσαίες μέρες τις εβδομάδας. Η αδυναμία των υπαρχόντων δρομολογίων να καλύψουν την ζήτηση είναι αιτία δημιουργίας εντάσεων και τριβών μεταξύ των πολιτών και αισθήματος πικρίας για την έλλειψη δυνατότητας επιλογής του μεταφορικού μέσου της αρεσκείας τους». Ο νομάρχης Καρδίτσας καταλήγει στην επιστολή τονίζοντας πως για την καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των επιβατών της Δυτικής Θεσσαλίας παρακαλούμε εξετάσετε τον άμεσο διπλασιασμό των απευθείας δρομολογίων Intercity από Καλαμπάκα προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.

Η ΕΡΕΥΝΑ 27 Ιανουαρίου 2010, αρ. φύλλου 15413,   σελίδα 12